Komunikaty PR

Pracodawcy narzekają na "Zetki"? Bez ich zdolności firmy nie przetrwają

2023-10-11  |  11:53
Biuro prasowe

To pokolenie Z określi zakres, w jakim generatywna sztuczna inteligencja naprawdę rozwinie sposób, w którym żyjemy i pracujemy. Urodzeni w świecie smartfonów, wirtualnych asystentów oraz  Internetu, to właśnie tacy „cyfrowi tubylcy” ze zdolnością ultraszybkiego adaptowania się do zmian technologicznych zostaną siłą napędową powszechnego przyjęcia sztucznej inteligencji.

Wyniki badania opublikowanego przez Salesforce – Generative AI Snapshot Research: The AI Divide obrazują, że ponad jedna trzecia obecnych użytkowników sztucznej inteligencji to „super-użytkownicy”, którzy codziennie korzystają z generatywnej SI i planują korzystać z niej jeszcze częściej. Te same dane pokazują również, że połowa wszystkich konsumentów nigdy nie korzystała z tej technologii i twierdzi, że ich wiedza na temat tego rozwiązania jest ograniczona lub nic nie wiedzą o sztucznej inteligencji. Jednak aż 70% pokolenia Z korzysta z tej technologii – w porównaniu do zaledwie 23% Baby Boomers – a prawie połowa urodzonych po roku 1995 uważa, że jest na dobrej drodze do opanowania pełni możliwości, jakie daje SI.

Zdolność pokolenia Z do ufania generatywnej sztucznej inteligencji jest tak samo ważna, jak jej aspiracje do ułatwiania życia wszystkim. Być może bardziej niż jakiekolwiek inne pokolenie, pomogą w zrozumieniu tej technologii. Chcą wiedzieć jak działa generatywna sztuczna inteligencja i upewnić się, że jest bezpieczna. Dodatkowo zależy im na pewności, że ich dane nie zostaną wykorzystane gdzie indziej bez ich zgody.

Jest też dobra wiadomość dla firm martwiących się o konsumentów, którzy deklarują się jako niezaznajomieni z generatywną sztuczną inteligencją, którzy nie mają pewności, w jaki sposób ta technologia wpłynie na ich życie. Prawie połowa z nich twierdzi, że korzystałaby z generatywnej sztucznej inteligencji, gdyby była ona łatwiejsza w użyciu lub zintegrowana z technologią, którą już posiadają. Aż 51% z nich jest zdania, że sytuacja mogłaby się zmienić, gdyby firmy były bardziej transparentne w kwestii tego, jak z niej korzystają.

Istnieją trzy kroki, które liderzy biznesowi mogą podjąć, badając, budując i wdrażając platformy bazujące na SI:

1) Wypełnienie luki między tym, jak pokolenie Z korzysta ze sztucznej inteligencji, a tym, jak chce z niej korzystać.

Pomimo szumu wokół tego, jak SI może ułatwić nam życie, to aż 38% użytkowników generatywnej sztucznej inteligencji używa jej tylko dla zabawy.

Pokolenie Z chce jednak wykorzystać sztuczną inteligencję w miejscu pracy, aby usprawnić procesy i zwiększyć swoją produktywność. Zależy im, aby SI była zintegrowana z narzędziami, z których już korzystają. Podczas gdy organizacje budują i wdrażają sztuczną inteligencję, skupienie się na narzędziach, które pozytywnie wpływają na produktywność pracowników, może zwiększyć przyjęcie i zmniejszyć opór, przyspieszając rozwój firmy w przyszłości.

2) Wdrażanie transparentnych i etycznych praktyk SI

Chcąc odpowiedzieć na etyczne obawy pokolenia Z w tym kwestie takie jak stronniczość, prywatność i transparentność danych oraz aby utrzymać ich zaufanie, ważne jest, aby liderzy zagwarantowali, że narzędzia i platformy SI oferują przejrzyste wyjaśnienia swoich działań. W określonych przypadkach może być konieczne zaangażowanie człowieka w cały proces, aby naprawić wszelkie problemy lub błędy.

3) Wspieranie współpracy między tymi, którzy czują się komfortowo z generatywną sztuczną inteligencją, a tymi, którzy podejmują te decyzje biznesowe.

Pracownicy odpowiedzialni za codzienne decyzje, które napędzają rozwój firmy, to według badań ci, którzy obecnie nie wykorzystują generatywnej sztucznej inteligencji i nie w pełni ją rozumieją. Ta luka w wiedzy prowadzi do różnic w opiniach na temat tego, gdzie powinny trafiać zasoby i czy należy nadać priorytet w finansowaniu tej technologii.

Jeśli firmom nie uda się zasypać przepaści między zwolennikami sztucznej inteligencji a tymi, którzy są wobec niej oporni, prawdopodobnie napotkają wyzwania w skutecznym wykorzystaniu potencjału tej nowej technologii. Dlatego tak ważne staje się nadrobienie tej „technologicznej lekcji”, tak aby pracownicy bez względu na to z jakiego są pokolenia, mogli wykorzystywać to narzędzie w swojej codziennej pracy. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.