Komunikaty PR

Pracownicy wracają do biur – pomaga im w tym technologia

2020-12-15  |  09:10
Biuro prasowe
Do pobrania Zonifero ( 0.07 MB )

GUS opublikował nowe dane o wpływie epidemii COVID-19 na rynek pracy w Polsce w trzecim kwartale 2020 roku.[1] Zaledwie 5,8% pracowników na koniec września 2020 przebywało na pracy zdalnej. Jak wskazuje GUS w swoim ostatnim raporcie polskie biura w trzecim kwartale na nowo zapełniły się pracownikami. Praca hybrydowa, hot deski i przestrzeganie obostrzeń sanitarnych stały się codziennym elementem biurowej rzeczywistości – z pomocą przyszła także technologia.

Do końca września tego roku największy odsetek osób pracujących zdalnie był wśród przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 49 osób i wynosił on 7,6%, ale było to o ok. 4 p.%. mniej niż w drugim kwartale 2020 r. Pandemia trwale zmieniła funkcjonowanie dużych centrów biurowych, które musiały zaadaptować się do nowej rzeczywistości. Jak wskazują dane, pracownicy, kiedy w trzecim kwartale tego roku spadła liczba zakażeń koronawirusem, wrócili do biur, z obostrzeniami oraz wyposażeni nie tylko w maseczki, ale i technologie, które pozwoliły im zachować bezpieczeństwo. PropTech, czyli inteligentne rozwiązania umożliwiające interakcje człowieka z biurowcem, pozwalają skutecznie wspierać administratorów biurowców, całe korporacje i samych pracowników w tym, aby minimalizować ryzyko związane z przebywaniem we wspólnej przestrzeni.

- Na początku pandemii otrzymaliśmy mnóstwo zapytań zarówno od zarządców biur, jak i dużych korporacji, dotyczących tego, jak nasze rozwiązanie może im pomóc chronić pracowników przed wirusem. Wtedy stało się dla nas jasne, że mimo popularyzacji pracy zdalnej, firmy będą chciały mieć swoich pracowników, przynajmniej częściowo, w biurach – wspomina Jacek Ratajczak z Zonifero, firmy specjalizującej się w dostarczaniu innowacyjnych technologii wspierających pracownika w biurze.

Po pierwszej fali COVID-19 biurowce zaczęły ożywać. Na początku stopniowo, wykorzystując pracę hybrydową, czyli taką, w której przynajmniej część tygodnia roboczego pracownicy spędzają w biurze.

- Szybko zaadaptowaliśmy nasze rozwiązania do nowych warunków. Platforma Zonifero, z założenia posiadała już rozwiązania przydatne w walce z pandemią. Takim elementem systemu była możliwość rezerwacji Hot-Desk’ów, czyli biurek przechodnich, idealnie spełniając założenia pracy hybrydowej. Rozwiązanie to pozwala na rezerwacje biurka, a po jego zwolnieniu zamawiany jest serwis sprzątający, który wskazane stanowisko pracy dezynfekuje. Podobnie jest w przypadku salek konferencyjnych. Z kolei  system do przyjmowania gości pozwala ograniczyć ich interakcje z recepcją, kolejki przy wejściu, czy konieczność dotykania np. guzików w windach – mówi Jacek Ratajczak, CEO Zonifero.

Dane z GUS mówią, że w trzecim kwartale najwięcej osób na pracy zdalnej przebywało w metropolii warszawskiej. Odsetek osób pracujących z domu w tym regionie sięga nawet 16 %. Jednak nie tylko mieszkańcy Warszawy pracują zdalnie. Wyższy niż średni odsetek osób korzystający z tej formy pracy odnotowano między innymi w województwie pomorskim.

- Naturalnym jest, że pracownicy w dużych ośrodkach takich jak Warszawa, Trójmiasto, czy Wrocław chętniej korzystają z udogodnień pracy zdalnej. Jednak podczas rozmów z naszymi klientami w tych regionach wyraźnie widać, że praca zdalna to stan przejściowy. Jestem przekonany, że ostatecznie model pracy hybrydowej na trwale pozostanie z nami i w związku z tym nie spodziewam się raczej stałego opustoszenia biur. Obecnie praca zdalna jest odgórnie zalecanym modelem pracy w Polsce. Jednak wnioskując po danych z trzeciego kwartału jestem przekonany, że kiedy zmniejszy się liczba zakażeń, polskie biurowce ponownie zapełnią się pracownikami. Będziemy tylko musieli wyposażyć je w nowoczesne technologie minimalizujące ryzyko zakażeń.  – komentuje Ratajczak z Zonifero.

Dane pokazują, że mimo pandemii polscy pracownicy wrócili w trzecim kwartale do biur. Chcą mieć bezpośredni kontakt ze współpracownikami i wrócić do rytmu pracy sprzed COVID-19. Nowoczesne technologie pozwalają im czuć się bezpieczniej i coraz chętniej są stosowane przez firmy do walki z pandemią w miejscu pracy

 


[1] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/rynek-pracy/popyt-na-prace/wplyw-epidemii-covid-19-na-wybrane-elementy-rynku-pracy-w-polsce-w-trzecim-kwartale-2020-roku,4,3.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Technics i Automobili Lamborghini przedstawiają system gramofonowy SL-1200M7B Biuro prasowe
2024-05-09 | 10:00

Technics i Automobili Lamborghini przedstawiają system gramofonowy SL-1200M7B

SL-1200M7B sprzedawany będzie w zestawie z płytą winylową zawierającą dźwięki silnika V12 sześciu super sports cars Lamborghini, a także z matą antypoślizgową i naklejkami z
IT i technologie tesa na IX Międzynarodowych Targach Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack
2024-05-08 | 12:00

tesa na IX Międzynarodowych Targach Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack

Targi Warsaw Pack to wydarzenie dla branży opakowań, którego celem jest zgromadzenie czołowych firm, ekspertów i praktyków związanych z tym sektorem w Polsce i w całym
IT i technologie Drukarka może być bardziej SMART niż myślisz
2024-05-08 | 10:10

Drukarka może być bardziej SMART niż myślisz

Konsumenci stają się coraz bardziej otwarci na rozwiązania SMART, które – dzięki podłączeniu do sieci – umożliwiają zbieranie i przetwarzanie danych oraz podejmowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.