Premiera: Cooler Master MasterLiquid Illusion - nowe chłodzenia AiO
Cooler Master MasterLiquid ML240 Illusion i ML360 Illusion to nowości typu AiO adresowane do tych, co na równi z osiągami i kulturą pracy stawiają wygląd swojej maszyny. Producent wyposażył chłodzenia w prześwitujące blokopompy z adresowalnymi diodami LED oraz podświetlane wentylatory z serii MF120 Halo.
Cooler Master MasterLiquid ML240 Illusion, ML240 Illusion White Edition i ML360 Illusion to chłodzenia AiO z dwukomorowymi pompami trzeciej generacji. Pod półprzezroczystymi pokrywami ich blokopompy skrywają programowalne diody RGB LED. Jest ich dwanaście i mają one zapewnić nową jakość wrażeń wizualnych. Obudowę PC rozświetlą dodatkowo wentylatory MF120 Halo. Każdy z nich posiada kolejne 24 diody ARGB, zamknięte w obrębie dwóch pierścieni okalających łopatki.
Model MasterLiquid ML360 Illusion ma trzy wentylatory, podczas gdy chłodzenia MasterLiquid ML240 Illusion i ML240 Illusion White Edition otrzymały po dwa śmigła. Efektami świetlnymi można zarządzać z poziomu przygotowanego przez producenta oprogramowania MasterPlus+. Oprócz atrakcji wizualnych nowe AiO mają zapewnić świetne osiągi. MasterLiquid ML360 Illusion z radiatorem o długości 360 mm ma skutecznie studzić procesory o współczynniku TDP 280 W.
Z kolei zaopatrzone w 240-milimetrowe chłodnice modele MasterLiquid ML240 Illusion i ML240 Illusion White Edition powinny skutecznie rozpraszać do 240 W energii cieplnej. Jest to efekt m.in. zastosowania poszerzonych kanałów wodnych w celu zwiększenia powierzchni wymiany cieplnej. W obu przypadkach oznacza to duży bufor w porównaniu do nominalnych wartości TDP flagowych procesorów Intela i AMD. Jednocześnie producent obiecuje wysoką kulturę pracy. Pompa ma generować nie więcej niż 10 dBA, a śmigła mniej niż 30, czyli poniżej odgłosów tła w ciągu dnia.
Cooler Master chwali się zastosowaniem materiałów o tzw. przemysłowej jakości, które mają bez trudu znosić eksploatację w trudnych warunkach. Sama żywotność pompy w we wszystkich modelach jest szacowana na ok. 70 000 godzin, a wentylatorów na 160 000 godzin. Oznacza to odpowiednio około 8 i nieco ponad 18 lat ciągłej pracy, przez całą dobę i siedem dni w tygodniu. Spokój ducha ma zapewnić dodatkowo 3-letnia gwarancja.
Nowe chłodzenia AiO Cooler Master trafią do sprzedaży w maju. Za modele MasterLiquid ML240 Illusion i ML240 Illusion White Edition trzeba będzie zapłacić około 600 złotych, podczas gdy za wariant MasterLiquid ML360 Illusion trzeba będzie wyłożyć około 750 złotych.
Zdjęcia hi res do pobrania tutaj
Dane techniczne:
- rodzaj chłodzenia: wodne
- kompatybilne podstawki:
- Intel LGA2066, LGA2011-v3, LGA2011, LGA1200, LGA1151, LGA1150, LGA1155, LGA1156
- AMD AM4, AM3+, AM3, AM2+, AM2, FM2+, FM2, FM1
- maks. TDP procesora:
- MasterLiquid ML360 Illusion - 280 W
- MasterLiquid ML240 Illusion i Illusion White Edition - 240 W
- wymiary radiatora:
- MasterLiquid ML360 Illusion - 394 x 119,6 x 27,2 mm
- MasterLiquid ML240 Illusion i Illusion White Edition - 277 x 119,6 x 27,2 mm
- materiał radiatora: aluminium
- wymiary pompy: 81,4 x 79,6 x 57,8 mm
- szacowana żywotność pompy: 70000 godzin
- głośność pompy: <10 dB
- średnica wentylatorów: 120 mm
- liczba wentylatorów: 2 (modele ML240 Illusion i Illusion White Edition), 3 (ML360 Illusion)
- prędkość obrotowa wentylatorów: 650 - 1800 obr./min. (+/- 10%)
- maks. przepływ powietrza: ok. 80 m3/h (1 wentylator)
- szacowana żywotność wentylatora: 160000 godzin
- głośność wentylatora: 6 - 30 dB
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.