Komunikaty PR

Program wsparcia dla firm planujących ekspansję w Azji

2024-06-25  |  10:00

Astana Hub, największy międzynarodowy park technologiczny w Azji Centralnej, uruchamia program wsparcia dla polskich firm. Objęte nim zostaną spółki, które działają w branży nowych technologii i są zainteresowane ekspansją na rynki Azji Centralnej, w szczególności Kazachstanu. Dzięki programowi przedsiębiorcy mogą uzyskać wsparcie w pozyskaniu partnerów, zleceń, specjalistów, a także pełną pomoc w procesie rejestracji biznesu. Technopark zamierza rozszerzać program na inne kraje Europy. Władze Astana Hub szacują, że w ciągu 12 miesięcy mogą zachęcić kilkadziesiąt firm z Polski do rozpoczęcia działalności w Kazachstanie.

W trakcie Kazakhstan IT Week, który odbywa się od 17 do 21 czerwca w Polsce, Astana Hub ogłasza specjalny program dla polskiego biznesu technologicznego. Jest on skierowany do firm z branży nowych technologii, operujących w sektorze znajdującym się na „liście priorytetowych obszarów” opracowanej przez Ministry of Digital Development, Innovation and Aerospace Industry Kazachstanu. Obejmuje ona m.in.: sztuczną inteligencję, cloud computing, marketplace, big data, bezpieczeństwo cyfrowe, blockchain, IoT, VR, gaming, fintech czy robotykę. Pełna lista jest dostępna na stronach ministerstwa. W ramach samego Astana Hub wydzielone są 4 branżowe ośrodki technologiczne: 5G Center, GameDev Center, Blockchain Center i SpaceTech Center.

Firmy, które zgłaszają akces do programu przechodzą wstępną weryfikację pod kątem profilu działalności. Ten kraj ze względu na daleko posuniętą digitalizację jest atrakcyjnym miejscem dla sprzedaży produktów i usług cyfrowych. Według rankingu ONZ Kazachstan zajmuje 8 pozycję w obszarze dostępu do państwowych usług online - Online Service Index -  i wyprzedza pod tym względem nawet USA i Japonię.  

Kolejnym krokiem we współpracy z firmami jest wsparcie w rejestracji przedstawicielstwa, a także onboardingu w Astana Hub, w którym firmy mogą korzystać z szeregu benefitów. Jednym z nich są korzyści podatkowe. Spółki zarejestrowane w Astana Hub nie płacą prawie żadnych podatków, oprócz 5% podatku od dywidendy i podatku dochodowego zagranicznych pracowników. Podatek od osób prawnych wynosi 0%. Dodatkowo, nie obowiązuje również VAT oraz składka na ubezpieczenie społeczne.

Rezydenci Astana Hub korzystają również z wielu programów wsparcia, w tym ułatwiających dostęp do specjalistów IT oraz do nowoczesnych powierzchni biurowych. Startupy mogą korzystać również z finansowania typu seed, dostępu do większych inwestorów oraz programów konsultingowych. Ponadto, Astana Hub i amerykański Draper University współpracują w zakresie promocji startupów – rezydentów w skutecznej promocji w Dolinie Krzemowej, technologicznej stolicy świata.

- Astana Hub otacza swoich rezydentów kompleksową opieką. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że decyzja o rozpoczęciu działalności w danym kraju zapada w momencie posiadania potencjalnych partnerów, zleceń oraz kontraktów. Dlatego chcemy pomóc polskim firmom w znalezieniu nowych możliwości rozwoju na rynkach Azji Centralnej, szczególnie w Kazachstanie. Już po pierwszych rozmowach z polskimi przedsiębiorcami widzimy dużo synergii pomiędzy cyfrową infrastrukturą Kazachstanu, a usługami i produktami firm działających w Polsce. Nie ograniczamy się tylko do zapewnienia preferencji podatkowych czy znalezienia biura. To jedynie część naszej oferty. Oprócz wsparcia w kwestiach formalnych staramy się szukać partnerów dla naszych rezydentów, ułatwiać im dostęp do inwestorów, a także pomagać we wdrażaniu usług i produktów w rządowych organizacjach Kazachstanu. Nasze pierwsze kontakty w Polsce wskazują na duże zainteresowanie działalnością Astana Hub. Dzięki temu szacujemy, że w ciągu 12 miesięcy w Kazachstanie może pojawić się kilkadziesiąt firm z Polski, działających w branży nowych technologii – uważa Magzhan Madiyev, CEO Astana Hub.

Od czasu oficjalnego uruchomienia w 2018 roku Astana Hub stał się największym centrum innowacji
w Azji Centralnej. W tym czasie łączny dochód firm IT, które stały się uczestnikami technoparku, wyniósł 2 miliardy USD. Wartość przyciągniętych inwestycji osiągnęła 586 milionów USD, a liczba utworzonych miejsc pracy przekroczyła 24 tysiące. W połowie czerwca br. Astana Hub wybrało 1503 firm technologicznych, w tym 409 zagraniczne. 50 z nich pochodzi z Europy i USA. Wśród rezydentów i partnerów znajdują się takie globalne marki technologiczne jak: Google for Startups, Draper Univeristy, Epam Systems, Playrix, Netcracker, Presight oraz Glovo.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.