Komunikaty PR

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

2024-07-24  |  12:30
Biuro prasowe

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w muzeum.

Ephesus Experience Museum wykorzystało zaawansowaną technologię projekcji laserowej DLP firmy Panasonic, aby w innowacyjny sposób ożywić starożytne miasto handlowe Efez, oferując zwiedzającym immersyjne doświadczenie. Położone w historycznie bogatym regionie Selçuk w Turcji, to nowo wybudowane, zrównoważone muzeum, usytuowane w sosnowym lesie na terenie ważnego stanowiska archeologicznego, korzysta z 123 projektorów laserowych DLP Panasonic, aby stworzyć wielozmysłowe, angażujące doświadczenie, które zarówno fascynuje, jak i uczy odwiedzających.

 

Współczesny cud w historycznym otoczeniu

Starożytny Efez, będący obiektem światowego dziedzictwa UNESCO, był jednym z najważniejszych centrów handlowych w regionie Morza Śródziemnego. Ephesus Experience Museum, należące do Ministerstwa Kultury i Turystyki Republiki Turcji oraz zarządzane przez DEM Museums, wzbogaca doświadczenie zwiedzania tego stanowiska archeologicznego. Muzeum zdobyło nagrodę, otrzymując tytuł najlepszego muzeum na tegorocznych US Mondo-Dr Awards, które honorują prestiżowe projekty w sektorze wystawienniczym i hotelarskim na całym świecie. Obiekt ten działa od sierpnia 2023 roku i zyskał już międzynarodową uwagę i reputację.

Ephesus Experience Museum oferuje zwiedzającym wszechstronne poznanie historii Efezu, od jego założenia po szczyt rozwoju jako ważnego ośrodka miejskiego. Zwiedzający, korzystający z przewodnika dostępnego w 17 językach, przemierzają trzy różne sale, zanurzając się w starożytnym mieście za pomocą zaawansowanej technologii audiowizualnej. Muzeum oferuje wielozmysłowe doznania, w tym projekcje 360 stopni, trójwymiarowe pejzaże dźwiękowe oraz efekty atmosferyczne, takie jak mgła i zapachy, które razem tworzą realistyczne, angażujące i edukacyjne doświadczenie.

Transformacyjna Technologia Wizualna

Aby ożywić bogatą historię Efezu, muzeum wykorzystuje 123 laserowe projektory DLP firmy Panasonic, znane ze swojej niezawodności, wyjątkowej jakości kolorów i wysokiej jasności. Te projektory zapewniają wyjątkową jakość obrazu niezbędną do realistycznego i immersyjnego opowiadania historii, które definiuje Ephesus Experience Museum.

Dodatkowo, uproszczone procesy robocze i solidna konstrukcja projektorów, wyposażona w technologię failover, zapewniają minimalne wymagania dotyczące konserwacji oraz stałą wydajność. Zastosowanie różnych obiektywów Panasonic, w tym obiektywów Ultra Short Throw, pozwala na elastyczną instalację i optymalną jakość obrazu bez cieni, co chroni doświadczenie zwiedzających.

W jednej z najbardziej popularnych wystaw, której użyto 90 projektorów DLP Panasonic oraz zaawansowany system dźwiękowy symulują starożytne trzęsienie ziemi, zapewniając zwiedzającym dramatyczne i niezapomniane doświadczenie zanurzenia się w przeszłości.

Projektory Panasonic były kluczowe w realizacji naszej wizji immersyjnego doświadczenia historycznego. Ich niezawodność i jakość pozwoliły nam ożywić historię Efezu w sposób, który zachwyca i edukuje naszych zwiedzających, komentuje Eda Bildiricioglu, CEO DEM Museums.

Globalna Współpraca

Cały projekt, który trwał 26 miesięcy i angażował do 150 ekspertów z całego świata, został ukończony w sierpniu 2023 roku. Współpraca między Panasonic Connect Europe a dystrybutorem i integratorem systemów Astel Profesyonel Goruntu Sistemleri A.S. zaowocowała światowej klasy doświadczeniem muzealnym, wspieranym przez kreację treści przez Marshmallow Laser Feast oraz projektowanie wystaw przez Atelier Brückner.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że
IT i technologie SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
2024-07-23 | 10:00

SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie

SOFTSWISS, międzynarodowa firma IT z biurami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, obchodzi 21 lipca 15-lecie swojej działalności. Na przestrzeni tych lat firma osiągnęła znaczące sukcesy i nadal

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.