RCS NA 2. MIEJSCU PO WHATSAPP W RANKINGU APLIKACJI TEKSTOWYCH
RCS, czyli interaktywny SMS, zajął drugie miejsce wśród preferowanych przez użytkowników kanałów do przesyłania wiadomości (20% badanych) w badaniu 9to5Google. RCS uplasował się zaraz za WhatsAppem, który jest najpopularniejszym kanałem komunikacji tekstowej (32% badanych)[1]. RCS wyprzedził tradycyjne SMS-y, a także iMessage, Telegram czy Messenger.
W czerwcu br. Apple ogłosił przełomową decyzję – RCS będzie dostępny od jesieni br. na iPhone’ach, zaczynając od wersji iOS18. To oznacza skokowy wzrost użytkowników RCS nawet o 1,5 mld użytkowników. Według szacunków Tide Software w Polsce oznacza to wzrost użytkowników RCS nawet o ponad 7 mln.
Jeszcze przed ogłoszeniem decyzji Apple prognozowano, że technologia ta będzie wykorzystywana przez ponad 3 miliardy osób na całym świecie. Po wdrożeniu technologii przez Apple liczba użytkowników może sięgnąć do ponad 4 mld. RCS zyskuje coraz większą popularność również w Polsce, stając się alternatywą dla tradycyjnych SMS-ów i aplikacji do przesyłania wiadomości. W komunikacji firm z klientami ten kanał ogranicza ryzyko phishingu dla ruchu aplikacyjnego poprzez wymóg prerejestracji nadpisu nadawcy oraz zaawansowane mechanizmy wykrywania spamu. W ciągu najbliższego roku większość użytkowników smartfonów będzie używać RCS. RCS działa natywnie, co oznacza, że nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji. To jedyna taka technologia, która docelowo może stać się alternatywą dla aplikacji – mówi Jerzy Klimaszewski, prezes zarządu Tide Software.
RCS (Rich Communication Services) to technologia rozwijana i propagowana z zaangażowaniem Google, stanowiąca rewolucję w komunikacji mobilnej. Technologia ta dostępna obecnie dla użytkowników Android, często nazywana SMS-em 2.0, łączy w sobie prostotę tradycyjnych wiadomości tekstowych z zaawansowanymi funkcjami znanych aplikacji komunikacyjnych. Jednocześnie RCS nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji.
RCS stwarza nowe możliwości nie tylko w zakresie codziennej komunikacji, ale także komunikacji marketingowej firm, oferując opcje wysyłania wiadomości o rozmiarze do 100 MB zawierających multimedia, linki, statusy doręczenia, sygnalizację, że ktoś odpisuje, udostępniania lokalizacji czy znaczniki wiadomości. Ponadto, dzięki RCS można dokonywać płatności.
Przyszłość komunikacji mobilnej
W 2023 roku globalni operatorzy telekomunikacyjni wygenerowali 13 miliardów USD przychodu z wiadomości RCS, a prognozy na kolejne lata wskazują na dalszy dynamiczny wzrost. Technologia ta może stać się głównym kanałem komunikacji mobilnej, z uwagi na jej uniwersalność, wsparcie dla multimediów oraz bezpieczeństwo.
[1] https://www.digitalinformationworld.com/2024/01/whatsapp-rcs-sms-imessage-survey-shows.html

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.