RCS NA 2. MIEJSCU PO WHATSAPP W RANKINGU APLIKACJI TEKSTOWYCH
RCS, czyli interaktywny SMS, zajął drugie miejsce wśród preferowanych przez użytkowników kanałów do przesyłania wiadomości (20% badanych) w badaniu 9to5Google. RCS uplasował się zaraz za WhatsAppem, który jest najpopularniejszym kanałem komunikacji tekstowej (32% badanych)[1]. RCS wyprzedził tradycyjne SMS-y, a także iMessage, Telegram czy Messenger.
W czerwcu br. Apple ogłosił przełomową decyzję – RCS będzie dostępny od jesieni br. na iPhone’ach, zaczynając od wersji iOS18. To oznacza skokowy wzrost użytkowników RCS nawet o 1,5 mld użytkowników. Według szacunków Tide Software w Polsce oznacza to wzrost użytkowników RCS nawet o ponad 7 mln.
Jeszcze przed ogłoszeniem decyzji Apple prognozowano, że technologia ta będzie wykorzystywana przez ponad 3 miliardy osób na całym świecie. Po wdrożeniu technologii przez Apple liczba użytkowników może sięgnąć do ponad 4 mld. RCS zyskuje coraz większą popularność również w Polsce, stając się alternatywą dla tradycyjnych SMS-ów i aplikacji do przesyłania wiadomości. W komunikacji firm z klientami ten kanał ogranicza ryzyko phishingu dla ruchu aplikacyjnego poprzez wymóg prerejestracji nadpisu nadawcy oraz zaawansowane mechanizmy wykrywania spamu. W ciągu najbliższego roku większość użytkowników smartfonów będzie używać RCS. RCS działa natywnie, co oznacza, że nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji. To jedyna taka technologia, która docelowo może stać się alternatywą dla aplikacji – mówi Jerzy Klimaszewski, prezes zarządu Tide Software.
RCS (Rich Communication Services) to technologia rozwijana i propagowana z zaangażowaniem Google, stanowiąca rewolucję w komunikacji mobilnej. Technologia ta dostępna obecnie dla użytkowników Android, często nazywana SMS-em 2.0, łączy w sobie prostotę tradycyjnych wiadomości tekstowych z zaawansowanymi funkcjami znanych aplikacji komunikacyjnych. Jednocześnie RCS nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji.
RCS stwarza nowe możliwości nie tylko w zakresie codziennej komunikacji, ale także komunikacji marketingowej firm, oferując opcje wysyłania wiadomości o rozmiarze do 100 MB zawierających multimedia, linki, statusy doręczenia, sygnalizację, że ktoś odpisuje, udostępniania lokalizacji czy znaczniki wiadomości. Ponadto, dzięki RCS można dokonywać płatności.
Przyszłość komunikacji mobilnej
W 2023 roku globalni operatorzy telekomunikacyjni wygenerowali 13 miliardów USD przychodu z wiadomości RCS, a prognozy na kolejne lata wskazują na dalszy dynamiczny wzrost. Technologia ta może stać się głównym kanałem komunikacji mobilnej, z uwagi na jej uniwersalność, wsparcie dla multimediów oraz bezpieczeństwo.
[1] https://www.digitalinformationworld.com/2024/01/whatsapp-rcs-sms-imessage-survey-shows.html

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.