Relacja: Targi Evertiq Expo w Warszawie z rekordem frekwencji

Martyna Dziopak
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Za nami 9. edycja targów Evertiq Expo organizowanych dla przedstawicieli i miłośników branży elektronicznej. Podczas tegorocznego wydarzenia, które odbyło się na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie, organizatorzy odnotowali rekord frekwencji. Szczególnym zainteresowaniem uczestników cieszyła się towarzysząca targom konferencja z całodziennymi prelekcjami, a także pokaz Łazika Marsjańskiego oraz elektrycznego bolidu PWR Racing Team.
Evertiq organizuje targi dla branży elektronicznej od 2011 roku. Wydarzenie kierowane jest przede wszystkim do osób i firm, które projektują elektronikę, produkują ją lub też zajmują się jej dystrybucją. W tym roku, w warszawskiej edycji wydarzenia, na Stadionie PGE Narodowym uczestniczyły 1334 osoby, co stanowi rekord frekwencji. Święto elektroniki pod brandem Evertiqa przyciągnęło ponad 160 wystawców z 19 różnych krajów.
Całodzienne prelekcje ekspertów
Targom Evertiq Expo towarzyszyła, tradycyjnie, całodzienna konferencja. W tym roku otworzył ją Maciej Kaźmierczak z Comarch S.A. prelekcją na temat IoT Mesh, określając metody komunikacji między urządzeniami, definiując politykę bezpieczeństwa z uwzględnieniem szyfrowania, a także opowiadając m.in. o zestawie narzędzi wspierających zarówno do symulacji, analizy, jak i monitorowania projektowanej sieci. Mikrofon przejął następnie Adam Lipiec z Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Tele- i Radiotechniczny, który dokonał przeglądu wybranych typów płytek drukowanych oraz technologii ich wytwarzania. Następnie wystąpił gość specjalny: zespół młodych inżynierów z AGH Space Systems, którzy opowiadali zebranym o rozwoju inżynierii kosmicznej w projektach ich grupy. Kolejne prelekcje wygłosili m.in. eksperci z firm: InnoLas Solutions GmbH, DACPOL / KERAFOL, Sowa Electronics, AdoptSMT Polska, Nordson Electronic Solutions, Amtest Group, Rochester Electronics oraz IBL-Löttechnik GmbH. Wystąpienia odbywały się aż do końca expo.
Dyskusje o przyszłości branży
Dyskusje, zarówno podczas branżowych wystąpień, jak i w tzw. kuluarach, toczyły się wokół kluczowych wydarzeń z rynku z ostatnich dziesięciu miesięcy, a także prognoz na kolejny rok. Rozmowy dotyczyły m.in. spadku koniunktury na rynku półprzewodników, potencjalnych skutków unijnej ustawy o chipach i sposobach, w jakie branża może rozwiązać problem niedoboru wykwalifikowanych pracowników. Nie zabrakło również rozmów na temat ostatnich, dużych inwestycji ogłoszonych w Polsce.
Kosmiczne i motoryzacyjne atrakcje
Sporą atrakcją dla uczestników targów był przywieziony przez AGH Space System łazik marsjański, który przechadzał się przez cały dzień korytarzami Stadionu. Duże zainteresowanie wzbudził również elektryczny bolid zaprojektowany i zbudowany przez PWR Racing z Politechniki Wrocławskiej, którego mecenasem było RS.
Szczytny cel wydarzenia
Tegorocznemu wydarzeniu przyświecał również szczytny cel – wsparcie badań nad rakiem piersi. Wielu uczestników, wspólnie z organizatorami, założyło różowe wstążki, które zapoczątkowały wiele rozmów o tym, jak branża elektroniczna może przyczynić się do rozwoju medycyny, a także o prywatnych przeżyciach.
— Tegoroczną edycję warszawskich targów Evertiq Expo zaliczamy nie tylko do udanych, ale i do rekordowych. Cieszymy się, że mogliśmy gościć podczas wydarzenia tak pokaźną grupę miłośników elektroniki, a także wiele czołowych firm z branży. Polska jest szczególnym punktem na naszej targowej mapie, bo to właśnie w tym kraju dostrzegany jest ogromny potencjał dla rozwoju wielu obszarów elektroniki. Nie możemy się już doczekać kolejnych edycji naszych targów, kolejny przystanek w Polsce to Kraków — mówi Daniel Myrtenblad, project manager Evertiq Expo.
Patronami medialnymi Evertiq Expo Warszawa byli: Magazyn Przemysłowy oraz portale Elektrotechnikautomatyk.pl, Portalprzemyslowy.pl, Automatykaprzemyslowa.pl, Inzynierur.pl oraz Sluzby-ur.pl.
Kolejne targi branży elektronicznej pod marką Evertiq w Polsce odbędą się w czerwcu 2024 roku w Krakowie.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.