Komunikaty PR

Roboticket migruje do chmury AWS i poszerza bazę międzynarodowych klientów

2023-12-12  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karol Czyżewski
FleishmanHillard

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
karol.czyzewski|fleishmaneurope.com| |karol.czyzewski|fleishmaneurope.com
601 750 060
www.fleishmanhillard.pl

Dzięki migracji do chmury AWS, Roboticket – platforma do sprzedaży biletów na wydarzenia sportowe w Polsce, Belgii, Danii, Wielkiej Brytanii i Brazylii – zredukowała koszty infrastruktury, zwiększyła efektywność zarządzania gwałtownymi wzrostami ruchu oraz poszerzyła bazę klientów z 6 do 80 klubów piłkarskich.

Rozwiązanie firmy Roboticket przeznaczone jest do obsługi profesjonalnych wydarzeń sportowych, głównie meczów piłki nożnej w najwyższych rozgrywkach. Kluby wykorzystują system Roboticket do sprzedaży biletów sezonowych, pojedynczych i coraz bardziej popularnego modelu subskrypcji. Narzędzie pozwala zwiększyć efektywność sprzedaży, jednocześnie umożliwiając budowanie bazy danych fanów.

Sprostanie wzrostom sprzedaży biletów przed wydarzeniami sportowymi
W 2015 roku firma uświadomiła sobie, że jej infrastruktura lokalna staje się przeszkodą w realizacji założonych planów rozwoju. Jej priorytetem stało się zautomatyzowanie jak największej liczby procesów związanych ze sprzedażą biletów. Przejście na model z wykorzystaniem chmury umożliwiło skalowanie, zwiększenie dostępności, wprowadzenie nowych funkcjonalności i ostatecznie uzyskanie znaczącej pozycji na rynku. Dążąc do tych celów, Roboticket zdecydował się zbudować swój system w środowisku AWS.

Jednym z głównych wyzwań, przed którymi stanęła firma Roboticket przed migracją do chmury, było efektywne zarządzanie gwałtownymi wzrostami ruchu zarówno przed, jak i w trakcie wydarzeń sportowych, gdy następuje zwiększone zainteresowanie zakupem biletów na imprezy. Opieranie infrastruktury IT na lokalnych serwerach nie gwarantowało wystarczającej skalowalności by sprostać nagłym skokom popytu.

Aby umożliwić skalowanie platformy sprzedażowej zgodnie z rosnącymi potrzebami, firma Roboticket przeniosła swoje oprogramowanie do chmury przy wsparciu partnera AWS, firmy Tenesys. Aktualnie dzięki wykorzystaniu bazy danych Amazon Aurora, zaprojektowanej z myślą o wysokiej wydajności i dostępności na skalę globalną, Roboticket może efektywnie zautomatyzować proces skalowania.

Wcześniej radzenie sobie z gwałtownymi skokami ruchu było wyzwaniem. Obecnie, gdy występuje wzrost popytu przed dużym wydarzeniem sportowym, możemy automatycznie dostosować moc obliczeniową naszej infrastruktury. Nie musimy już martwić się o utrzymanie własnego sprzętu. To przynosi spokój zarówno nam, jak i naszym klientom – mówi Michał Pyda, CEO Roboticket.

Więcej klientów także dzięki migracji do chmury
W ciągu 6 lat od migracji do chmury AWS, Roboticket znacząco rozszerzył swoją bazę klientów z 6 do 80 klubów piłkarskich. Obecnie jest w stanie wdrożyć nowych klientów w zaledwie 2 tygodnie, w porównaniu z 4 tygodniami, które zajmowało to wcześniej.

Możemy teraz łatwo dodawać nowe usługi oferowane przez AWS. Wykorzystujemy praktycznie nieograniczone zasoby, co umożliwia nam elastyczne dostosowywanie się do nowych potrzeb klientów. Płacimy jedynie za to, czego faktycznie używamy i nie ponosimy dodatkowych kosztów utrzymania sprzętu – mówi Michał Pyda, CEO Roboticket.

Efektem naszej współpracy jest to, że Roboticket był w stanie spełnić swoje cele. Migracja do chmury AWS przyniosła im skalowalny i stabilny system sprzedaży biletów. Suma naszych wspólnych działań pozwoliła Roboticket rozpocząć dużą międzynarodową ekspansję – mówi Maciej Marczyński, COO Tenesys.

Ekspansja na nowe rynki dzięki AWS Regions
Korzystając z wybranego Regionu AWS oraz Availability Zone, zlokalizowanych w odpowiedniej strefie czasowej i lokalizacji w pobliżu klienta, Roboticket jest w stanie uruchomić platformę sprzedaży biletów w zaledwie 2 godziny. Dodatkowo, firma skutecznie zarządza zgodnością w zakresie europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).

Z uwagi na naszą obecność na wielu międzynarodowych rynkach, korzystanie z AWS przynosi nam istotne korzyści, gdyż eliminuje ograniczenia geograficzne – mówi Michał Pyda, CEO Roboticket.

Migracja do chmury przyspieszyła ekspansję Roboticket na rynki zagraniczne. Dzięki skalowalności i globalnej dostępności usług AWS, platforma mogła łatwo rozszerzyć swoją obecność na inne kraje. Długotrwała współpraca między Roboticket a Tenesys, trwająca już prawie 6 lat, jest świadectwem sukcesu migracji do chmury i korzyści, jakie to przyniosło – mówi Maciej Marczyński, COO Tenesys.

Migracja do chmury AWS umożliwiła firmie zminimalizowanie wpływu pandemii na swój biznes. W okresach, gdy mecze się nie odbywały, Roboticket mógł efektywnie zarządzać niższym poziomem zapotrzebowania na serwery, co przekładało się na uniknięcie opłat za niewykorzystane zasoby.

Film o migracji Roboticket dostępny jest na profilu AWS Polska na YouTube pod adresem:
www.youtube.com/watch?v=3WPj-SiZQAQ

- - -

O Amazon Web Services
Od ponad 15 lat Amazon Web Services jest najbardziej wszechstronną i szeroko stosowaną ofertą chmury na świecie. AWS stale rozszerza swoje usługi, aby obsługiwać praktycznie każdą operację informatyczną w chmurze, obecnie oferując ponad 240 w pełni funkcjonalnych usług obliczeniowych, pamięci masowej, baz danych, usług sieciowych, analiz, uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji (AI), Internetu rzeczy (IoT), rozwiązań mobilnych, zabezpieczeń, rozwiązań hybrydowych, wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR i AR), tworzenia, wdrażania i zarządzania aplikacjami w 102 strefach dostępności (AZ) w 32 regionach geograficznych, z ogłoszonymi planami dotyczącymi kolejnych 15 stref dostępności i pięciu innych Regionów AWS w Kanadzie, Malezji, Niemczech, Nowej Zelandii i Tajlandii. Niedawno firma otworzyła Lokalną Strefą AWS w Warszawie. Miliony klientów, w tym najszybciej rozwijające się startupy, największe przedsiębiorstwa i wiodące agencje rządowe ufają AWS w zakresie ich infrastruktury, zwiększania elastyczności i obniżania kosztów. Więcej informacji o AWS na stronie aws.amazon.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: FleishmanHillard
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.