Komunikaty PR

Roboticket migruje do chmury AWS i poszerza bazę międzynarodowych klientów

2023-12-12  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karol Czyżewski
FleishmanHillard

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
karol.czyzewski|fleishmaneurope.com| |karol.czyzewski|fleishmaneurope.com
601 750 060
www.fleishmanhillard.pl

Dzięki migracji do chmury AWS, Roboticket – platforma do sprzedaży biletów na wydarzenia sportowe w Polsce, Belgii, Danii, Wielkiej Brytanii i Brazylii – zredukowała koszty infrastruktury, zwiększyła efektywność zarządzania gwałtownymi wzrostami ruchu oraz poszerzyła bazę klientów z 6 do 80 klubów piłkarskich.

Rozwiązanie firmy Roboticket przeznaczone jest do obsługi profesjonalnych wydarzeń sportowych, głównie meczów piłki nożnej w najwyższych rozgrywkach. Kluby wykorzystują system Roboticket do sprzedaży biletów sezonowych, pojedynczych i coraz bardziej popularnego modelu subskrypcji. Narzędzie pozwala zwiększyć efektywność sprzedaży, jednocześnie umożliwiając budowanie bazy danych fanów.

Sprostanie wzrostom sprzedaży biletów przed wydarzeniami sportowymi
W 2015 roku firma uświadomiła sobie, że jej infrastruktura lokalna staje się przeszkodą w realizacji założonych planów rozwoju. Jej priorytetem stało się zautomatyzowanie jak największej liczby procesów związanych ze sprzedażą biletów. Przejście na model z wykorzystaniem chmury umożliwiło skalowanie, zwiększenie dostępności, wprowadzenie nowych funkcjonalności i ostatecznie uzyskanie znaczącej pozycji na rynku. Dążąc do tych celów, Roboticket zdecydował się zbudować swój system w środowisku AWS.

Jednym z głównych wyzwań, przed którymi stanęła firma Roboticket przed migracją do chmury, było efektywne zarządzanie gwałtownymi wzrostami ruchu zarówno przed, jak i w trakcie wydarzeń sportowych, gdy następuje zwiększone zainteresowanie zakupem biletów na imprezy. Opieranie infrastruktury IT na lokalnych serwerach nie gwarantowało wystarczającej skalowalności by sprostać nagłym skokom popytu.

Aby umożliwić skalowanie platformy sprzedażowej zgodnie z rosnącymi potrzebami, firma Roboticket przeniosła swoje oprogramowanie do chmury przy wsparciu partnera AWS, firmy Tenesys. Aktualnie dzięki wykorzystaniu bazy danych Amazon Aurora, zaprojektowanej z myślą o wysokiej wydajności i dostępności na skalę globalną, Roboticket może efektywnie zautomatyzować proces skalowania.

Wcześniej radzenie sobie z gwałtownymi skokami ruchu było wyzwaniem. Obecnie, gdy występuje wzrost popytu przed dużym wydarzeniem sportowym, możemy automatycznie dostosować moc obliczeniową naszej infrastruktury. Nie musimy już martwić się o utrzymanie własnego sprzętu. To przynosi spokój zarówno nam, jak i naszym klientom – mówi Michał Pyda, CEO Roboticket.

Więcej klientów także dzięki migracji do chmury
W ciągu 6 lat od migracji do chmury AWS, Roboticket znacząco rozszerzył swoją bazę klientów z 6 do 80 klubów piłkarskich. Obecnie jest w stanie wdrożyć nowych klientów w zaledwie 2 tygodnie, w porównaniu z 4 tygodniami, które zajmowało to wcześniej.

Możemy teraz łatwo dodawać nowe usługi oferowane przez AWS. Wykorzystujemy praktycznie nieograniczone zasoby, co umożliwia nam elastyczne dostosowywanie się do nowych potrzeb klientów. Płacimy jedynie za to, czego faktycznie używamy i nie ponosimy dodatkowych kosztów utrzymania sprzętu – mówi Michał Pyda, CEO Roboticket.

Efektem naszej współpracy jest to, że Roboticket był w stanie spełnić swoje cele. Migracja do chmury AWS przyniosła im skalowalny i stabilny system sprzedaży biletów. Suma naszych wspólnych działań pozwoliła Roboticket rozpocząć dużą międzynarodową ekspansję – mówi Maciej Marczyński, COO Tenesys.

Ekspansja na nowe rynki dzięki AWS Regions
Korzystając z wybranego Regionu AWS oraz Availability Zone, zlokalizowanych w odpowiedniej strefie czasowej i lokalizacji w pobliżu klienta, Roboticket jest w stanie uruchomić platformę sprzedaży biletów w zaledwie 2 godziny. Dodatkowo, firma skutecznie zarządza zgodnością w zakresie europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).

Z uwagi na naszą obecność na wielu międzynarodowych rynkach, korzystanie z AWS przynosi nam istotne korzyści, gdyż eliminuje ograniczenia geograficzne – mówi Michał Pyda, CEO Roboticket.

Migracja do chmury przyspieszyła ekspansję Roboticket na rynki zagraniczne. Dzięki skalowalności i globalnej dostępności usług AWS, platforma mogła łatwo rozszerzyć swoją obecność na inne kraje. Długotrwała współpraca między Roboticket a Tenesys, trwająca już prawie 6 lat, jest świadectwem sukcesu migracji do chmury i korzyści, jakie to przyniosło – mówi Maciej Marczyński, COO Tenesys.

Migracja do chmury AWS umożliwiła firmie zminimalizowanie wpływu pandemii na swój biznes. W okresach, gdy mecze się nie odbywały, Roboticket mógł efektywnie zarządzać niższym poziomem zapotrzebowania na serwery, co przekładało się na uniknięcie opłat za niewykorzystane zasoby.

Film o migracji Roboticket dostępny jest na profilu AWS Polska na YouTube pod adresem:
www.youtube.com/watch?v=3WPj-SiZQAQ

- - -

O Amazon Web Services
Od ponad 15 lat Amazon Web Services jest najbardziej wszechstronną i szeroko stosowaną ofertą chmury na świecie. AWS stale rozszerza swoje usługi, aby obsługiwać praktycznie każdą operację informatyczną w chmurze, obecnie oferując ponad 240 w pełni funkcjonalnych usług obliczeniowych, pamięci masowej, baz danych, usług sieciowych, analiz, uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji (AI), Internetu rzeczy (IoT), rozwiązań mobilnych, zabezpieczeń, rozwiązań hybrydowych, wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR i AR), tworzenia, wdrażania i zarządzania aplikacjami w 102 strefach dostępności (AZ) w 32 regionach geograficznych, z ogłoszonymi planami dotyczącymi kolejnych 15 stref dostępności i pięciu innych Regionów AWS w Kanadzie, Malezji, Niemczech, Nowej Zelandii i Tajlandii. Niedawno firma otworzyła Lokalną Strefą AWS w Warszawie. Miliony klientów, w tym najszybciej rozwijające się startupy, największe przedsiębiorstwa i wiodące agencje rządowe ufają AWS w zakresie ich infrastruktury, zwiększania elastyczności i obniżania kosztów. Więcej informacji o AWS na stronie aws.amazon.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: FleishmanHillard
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Kongres Rady Podatkowej

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie

Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.

Przemysł

Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.

Konsument

Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.