Komunikaty PR

Roboticket migruje do chmury AWS i poszerza bazę międzynarodowych klientów

2023-12-12  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karol Czyżewski
FleishmanHillard

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
karol.czyzewski|fleishmaneurope.com| |karol.czyzewski|fleishmaneurope.com
601 750 060
www.fleishmanhillard.pl

Dzięki migracji do chmury AWS, Roboticket – platforma do sprzedaży biletów na wydarzenia sportowe w Polsce, Belgii, Danii, Wielkiej Brytanii i Brazylii – zredukowała koszty infrastruktury, zwiększyła efektywność zarządzania gwałtownymi wzrostami ruchu oraz poszerzyła bazę klientów z 6 do 80 klubów piłkarskich.

Rozwiązanie firmy Roboticket przeznaczone jest do obsługi profesjonalnych wydarzeń sportowych, głównie meczów piłki nożnej w najwyższych rozgrywkach. Kluby wykorzystują system Roboticket do sprzedaży biletów sezonowych, pojedynczych i coraz bardziej popularnego modelu subskrypcji. Narzędzie pozwala zwiększyć efektywność sprzedaży, jednocześnie umożliwiając budowanie bazy danych fanów.

Sprostanie wzrostom sprzedaży biletów przed wydarzeniami sportowymi
W 2015 roku firma uświadomiła sobie, że jej infrastruktura lokalna staje się przeszkodą w realizacji założonych planów rozwoju. Jej priorytetem stało się zautomatyzowanie jak największej liczby procesów związanych ze sprzedażą biletów. Przejście na model z wykorzystaniem chmury umożliwiło skalowanie, zwiększenie dostępności, wprowadzenie nowych funkcjonalności i ostatecznie uzyskanie znaczącej pozycji na rynku. Dążąc do tych celów, Roboticket zdecydował się zbudować swój system w środowisku AWS.

Jednym z głównych wyzwań, przed którymi stanęła firma Roboticket przed migracją do chmury, było efektywne zarządzanie gwałtownymi wzrostami ruchu zarówno przed, jak i w trakcie wydarzeń sportowych, gdy następuje zwiększone zainteresowanie zakupem biletów na imprezy. Opieranie infrastruktury IT na lokalnych serwerach nie gwarantowało wystarczającej skalowalności by sprostać nagłym skokom popytu.

Aby umożliwić skalowanie platformy sprzedażowej zgodnie z rosnącymi potrzebami, firma Roboticket przeniosła swoje oprogramowanie do chmury przy wsparciu partnera AWS, firmy Tenesys. Aktualnie dzięki wykorzystaniu bazy danych Amazon Aurora, zaprojektowanej z myślą o wysokiej wydajności i dostępności na skalę globalną, Roboticket może efektywnie zautomatyzować proces skalowania.

Wcześniej radzenie sobie z gwałtownymi skokami ruchu było wyzwaniem. Obecnie, gdy występuje wzrost popytu przed dużym wydarzeniem sportowym, możemy automatycznie dostosować moc obliczeniową naszej infrastruktury. Nie musimy już martwić się o utrzymanie własnego sprzętu. To przynosi spokój zarówno nam, jak i naszym klientom – mówi Michał Pyda, CEO Roboticket.

Więcej klientów także dzięki migracji do chmury
W ciągu 6 lat od migracji do chmury AWS, Roboticket znacząco rozszerzył swoją bazę klientów z 6 do 80 klubów piłkarskich. Obecnie jest w stanie wdrożyć nowych klientów w zaledwie 2 tygodnie, w porównaniu z 4 tygodniami, które zajmowało to wcześniej.

Możemy teraz łatwo dodawać nowe usługi oferowane przez AWS. Wykorzystujemy praktycznie nieograniczone zasoby, co umożliwia nam elastyczne dostosowywanie się do nowych potrzeb klientów. Płacimy jedynie za to, czego faktycznie używamy i nie ponosimy dodatkowych kosztów utrzymania sprzętu – mówi Michał Pyda, CEO Roboticket.

Efektem naszej współpracy jest to, że Roboticket był w stanie spełnić swoje cele. Migracja do chmury AWS przyniosła im skalowalny i stabilny system sprzedaży biletów. Suma naszych wspólnych działań pozwoliła Roboticket rozpocząć dużą międzynarodową ekspansję – mówi Maciej Marczyński, COO Tenesys.

Ekspansja na nowe rynki dzięki AWS Regions
Korzystając z wybranego Regionu AWS oraz Availability Zone, zlokalizowanych w odpowiedniej strefie czasowej i lokalizacji w pobliżu klienta, Roboticket jest w stanie uruchomić platformę sprzedaży biletów w zaledwie 2 godziny. Dodatkowo, firma skutecznie zarządza zgodnością w zakresie europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).

Z uwagi na naszą obecność na wielu międzynarodowych rynkach, korzystanie z AWS przynosi nam istotne korzyści, gdyż eliminuje ograniczenia geograficzne – mówi Michał Pyda, CEO Roboticket.

Migracja do chmury przyspieszyła ekspansję Roboticket na rynki zagraniczne. Dzięki skalowalności i globalnej dostępności usług AWS, platforma mogła łatwo rozszerzyć swoją obecność na inne kraje. Długotrwała współpraca między Roboticket a Tenesys, trwająca już prawie 6 lat, jest świadectwem sukcesu migracji do chmury i korzyści, jakie to przyniosło – mówi Maciej Marczyński, COO Tenesys.

Migracja do chmury AWS umożliwiła firmie zminimalizowanie wpływu pandemii na swój biznes. W okresach, gdy mecze się nie odbywały, Roboticket mógł efektywnie zarządzać niższym poziomem zapotrzebowania na serwery, co przekładało się na uniknięcie opłat za niewykorzystane zasoby.

Film o migracji Roboticket dostępny jest na profilu AWS Polska na YouTube pod adresem:
www.youtube.com/watch?v=3WPj-SiZQAQ

- - -

O Amazon Web Services
Od ponad 15 lat Amazon Web Services jest najbardziej wszechstronną i szeroko stosowaną ofertą chmury na świecie. AWS stale rozszerza swoje usługi, aby obsługiwać praktycznie każdą operację informatyczną w chmurze, obecnie oferując ponad 240 w pełni funkcjonalnych usług obliczeniowych, pamięci masowej, baz danych, usług sieciowych, analiz, uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji (AI), Internetu rzeczy (IoT), rozwiązań mobilnych, zabezpieczeń, rozwiązań hybrydowych, wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR i AR), tworzenia, wdrażania i zarządzania aplikacjami w 102 strefach dostępności (AZ) w 32 regionach geograficznych, z ogłoszonymi planami dotyczącymi kolejnych 15 stref dostępności i pięciu innych Regionów AWS w Kanadzie, Malezji, Niemczech, Nowej Zelandii i Tajlandii. Niedawno firma otworzyła Lokalną Strefą AWS w Warszawie. Miliony klientów, w tym najszybciej rozwijające się startupy, największe przedsiębiorstwa i wiodące agencje rządowe ufają AWS w zakresie ich infrastruktury, zwiększania elastyczności i obniżania kosztów. Więcej informacji o AWS na stronie aws.amazon.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: FleishmanHillard
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.