Komunikaty PR

Rozwiązania do pracy zdalnej w polskich instytucjach edukacyjnych

2020-09-18  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Joanna Dunin-Kęplicz
Solski Communications

Pl. Stanisława Małachowskiego 2
00-066 Warszawa
jdunin-keplicz|solskipr.pl| |jdunin-keplicz|solskipr.pl
+ 48 501 132 395
www.solskipr.pl

Pandemia zmusiła wiele przedsiębiorstw na całym świecie do fundamentalnej zmiany sposobu wykorzystywania narzędzi telekomunikacyjnych. Przeszliśmy z tele- i wideokonferencji do w pełni zintegrowanej, zdalnej pracy zespołowej, która przyspieszyła transformację cyfrową przedsiębiorstw.

Podczas szczytu pandemii aplikacje do wideokonferencji zostały pobrane na całym świecie aż 62 miliony razy tygodniowo – prawie dwukrotnie więcej od średniej z poprzedniego roku - a ruch w Avaya Spaces wzrósł aż trzydziestokrotnie.

Tworząc oprogramowanie Avaya Spaces wspieramy transformację cyfrową nie tylko przedsiębiorstw, ale również instytucji edukacyjnych i organizacji non-profit, którym umożliwiliśmy bezpłatne korzystanie z tego rozwiązania. Zależało nam na tym, aby nie było to tylko rozwiązanie do rozmów wideo, ale przede wszystkim chcieliśmy udostępnić kompleksową platformę do zdalnej pracy zespołowej, w której komunikacja jest tylko jednym z elementów, obok zarządzania dokumentami i zadaniami. Pandemia zmusiła organizacje do zmiany sposobu pracy i dotychczasowych przyzwyczajeń. W ten sposób firmy mogły naocznie się przekonać, do jakiego stopnia narzędzia informatyczne pozwalają usprawniać pracę i zwiększać wydajność pracy – powiedział Łukasz Kulig, dyrektor zarządzający Avaya Polska.

Avaya Spaces to wszechstronna aplikacja do współpracy wideo, która zmienia sposób w jaki wykonywana jest praca. Aplikacja łączy rozproszone grupy pracowników dzięki dedykowanym przestrzeniom roboczym, w których można wymieniać wiadomości, spotykać się, udostępniać treści i zarządzać zadaniami przy pomocy przeglądarki lub urządzenia mobilnego. Avaya Spaces umożliwia również łatwy, bezpieczny i skuteczny sposób współpracy w chmurze.

Jedną ze instytucji, które intensywnie wykorzystywały Avaya Spaces w czasie ograniczeń związanych z epidemią nowego koronawirusa jest XXI Liceum Ogólnokształcące im. Hugona Kołłątaja - jedna z najstarszych placówek oświatowych w Warszawie, a zarazem jedno z najlepszych liceów w Polsce, należące do elitarnego grona Złotych Szkół. Rozwiązanie było wykorzystywane do prowadzenia lekcji online – nauczyciele zakładali grupy klasowe i zapraszali uczniów na wideo lub audiokonferencje – a także do prowadzenia komunikacji pomiędzy nauczycielami i organizowania rad pedagogicznych w formie wideokonferencji. Tydzień w tydzień realizowano kilkadziesiąt godzin lekcyjnych tygodniowo dla 20-34 uczniów każda, a także rady pedagogiczne z udziałem 60 nauczycieli. Zrealizowano także indywidualny egzamin dla ucznia, który realizował obowiązek szkolny w domu (tzw. nauczanie domowe).

To właśnie Avaya Spaces zawdzięczamy w miarę normalne funkcjonowanie placówki w okresie epidemii. Choć dla wielu nauczycieli i uczniów taka forma komunikacji była czymś zupełnie nowym, wdrożyli się do niej bardzo szybko. Wykorzystywaliśmy nie tylko funkcję wideokonferencji, ale też przesyłania plików (post) i zlecania zadań (tasks) w pracy z uczniami, prezentowania środków dydaktycznych, jak prezentacje, ilustracje, schematy, mapy itp., a nawet do sprawdzania obecności, a także do dyskusji i głosowań podczas zdalnych rad pedagogicznych. Bardzo ważnym elementem była dla nas licencja i technologia gwarantujące bezpieczeństwo i poufność spotkań, ponieważ podczas rad pedagogicznych niejednokrotnie omawiane są bardzo wrażliwe i osobiste sprawy uczniów. Nie wyobrażam sobie, jak moglibyśmy organizować bezpiecznie obrady rady pedagogicznej czy zespołów uczących w poszczególnych klasach bez tego sprawnego, wygodnego i bezpiecznego narzędzia – powiedział Wojciech Bartczak – wicedyrektor XXI LO w Warszawie.

Z Avaya Spaces korzystała też m.in. Biblioteka Miejska w Łodzi – jedna z największych sieci bibliotecznych w kraju, obejmująca 79 filii rozsianych na terenie całego miasta. Biblioteka nie tylko udostępnia bogate zbiory książek, ebooków i audiobooków, lecz także organizuje spotkania autorskie, imprezy literackie oraz prowadzi kursy i warsztaty zarówno dla najmłodszych, jak i najstarszych mieszkańców miasta.

Biblioteka Miejska to nie tylko wypożyczalnie książek, ale przede wszystkim sieć innowacyjnych i kreatywnych miejskich centrów kultury działających na różnych polach. Zagrożenie epidemią i konieczność wdrożenia izolacji społecznej uniemożliwiły nam normalną pracę i koordynację działań w różnych rejonach miasta. Dlatego w marcu zaczęliśmy spotykać się za pośrednictwem rozwiązania Avaya Spaces, które najlepiej spełniało nasze potrzeby spośród wszystkich rozwiązań, jakie braliśmy pod uwagę. Od tego czasu spotykamy się w przestrzeni wirtualnej praktycznie codziennie, a często nawet kilkakrotnie w ciągu dnia, żeby pomimo licznych przeszkód kontynuować pracę na rzecz mieszkańców Łodzi. Takie spotkania pomogły nam też łatwiej znieść przymusową izolację – powiedział Piotr Przybył, specjalista IT w Bibliotece Miejskiej w Łodzi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Solski Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.