Komunikaty PR

Rozwiązania do pracy zdalnej w polskich instytucjach edukacyjnych

2020-09-18  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Joanna Dunin-Kęplicz
Solski Communications

Pl. Stanisława Małachowskiego 2
00-066 Warszawa
jdunin-keplicz|solskipr.pl| |jdunin-keplicz|solskipr.pl
+ 48 501 132 395
www.solskipr.pl

Pandemia zmusiła wiele przedsiębiorstw na całym świecie do fundamentalnej zmiany sposobu wykorzystywania narzędzi telekomunikacyjnych. Przeszliśmy z tele- i wideokonferencji do w pełni zintegrowanej, zdalnej pracy zespołowej, która przyspieszyła transformację cyfrową przedsiębiorstw.

Podczas szczytu pandemii aplikacje do wideokonferencji zostały pobrane na całym świecie aż 62 miliony razy tygodniowo – prawie dwukrotnie więcej od średniej z poprzedniego roku - a ruch w Avaya Spaces wzrósł aż trzydziestokrotnie.

Tworząc oprogramowanie Avaya Spaces wspieramy transformację cyfrową nie tylko przedsiębiorstw, ale również instytucji edukacyjnych i organizacji non-profit, którym umożliwiliśmy bezpłatne korzystanie z tego rozwiązania. Zależało nam na tym, aby nie było to tylko rozwiązanie do rozmów wideo, ale przede wszystkim chcieliśmy udostępnić kompleksową platformę do zdalnej pracy zespołowej, w której komunikacja jest tylko jednym z elementów, obok zarządzania dokumentami i zadaniami. Pandemia zmusiła organizacje do zmiany sposobu pracy i dotychczasowych przyzwyczajeń. W ten sposób firmy mogły naocznie się przekonać, do jakiego stopnia narzędzia informatyczne pozwalają usprawniać pracę i zwiększać wydajność pracy – powiedział Łukasz Kulig, dyrektor zarządzający Avaya Polska.

Avaya Spaces to wszechstronna aplikacja do współpracy wideo, która zmienia sposób w jaki wykonywana jest praca. Aplikacja łączy rozproszone grupy pracowników dzięki dedykowanym przestrzeniom roboczym, w których można wymieniać wiadomości, spotykać się, udostępniać treści i zarządzać zadaniami przy pomocy przeglądarki lub urządzenia mobilnego. Avaya Spaces umożliwia również łatwy, bezpieczny i skuteczny sposób współpracy w chmurze.

Jedną ze instytucji, które intensywnie wykorzystywały Avaya Spaces w czasie ograniczeń związanych z epidemią nowego koronawirusa jest XXI Liceum Ogólnokształcące im. Hugona Kołłątaja - jedna z najstarszych placówek oświatowych w Warszawie, a zarazem jedno z najlepszych liceów w Polsce, należące do elitarnego grona Złotych Szkół. Rozwiązanie było wykorzystywane do prowadzenia lekcji online – nauczyciele zakładali grupy klasowe i zapraszali uczniów na wideo lub audiokonferencje – a także do prowadzenia komunikacji pomiędzy nauczycielami i organizowania rad pedagogicznych w formie wideokonferencji. Tydzień w tydzień realizowano kilkadziesiąt godzin lekcyjnych tygodniowo dla 20-34 uczniów każda, a także rady pedagogiczne z udziałem 60 nauczycieli. Zrealizowano także indywidualny egzamin dla ucznia, który realizował obowiązek szkolny w domu (tzw. nauczanie domowe).

To właśnie Avaya Spaces zawdzięczamy w miarę normalne funkcjonowanie placówki w okresie epidemii. Choć dla wielu nauczycieli i uczniów taka forma komunikacji była czymś zupełnie nowym, wdrożyli się do niej bardzo szybko. Wykorzystywaliśmy nie tylko funkcję wideokonferencji, ale też przesyłania plików (post) i zlecania zadań (tasks) w pracy z uczniami, prezentowania środków dydaktycznych, jak prezentacje, ilustracje, schematy, mapy itp., a nawet do sprawdzania obecności, a także do dyskusji i głosowań podczas zdalnych rad pedagogicznych. Bardzo ważnym elementem była dla nas licencja i technologia gwarantujące bezpieczeństwo i poufność spotkań, ponieważ podczas rad pedagogicznych niejednokrotnie omawiane są bardzo wrażliwe i osobiste sprawy uczniów. Nie wyobrażam sobie, jak moglibyśmy organizować bezpiecznie obrady rady pedagogicznej czy zespołów uczących w poszczególnych klasach bez tego sprawnego, wygodnego i bezpiecznego narzędzia – powiedział Wojciech Bartczak – wicedyrektor XXI LO w Warszawie.

Z Avaya Spaces korzystała też m.in. Biblioteka Miejska w Łodzi – jedna z największych sieci bibliotecznych w kraju, obejmująca 79 filii rozsianych na terenie całego miasta. Biblioteka nie tylko udostępnia bogate zbiory książek, ebooków i audiobooków, lecz także organizuje spotkania autorskie, imprezy literackie oraz prowadzi kursy i warsztaty zarówno dla najmłodszych, jak i najstarszych mieszkańców miasta.

Biblioteka Miejska to nie tylko wypożyczalnie książek, ale przede wszystkim sieć innowacyjnych i kreatywnych miejskich centrów kultury działających na różnych polach. Zagrożenie epidemią i konieczność wdrożenia izolacji społecznej uniemożliwiły nam normalną pracę i koordynację działań w różnych rejonach miasta. Dlatego w marcu zaczęliśmy spotykać się za pośrednictwem rozwiązania Avaya Spaces, które najlepiej spełniało nasze potrzeby spośród wszystkich rozwiązań, jakie braliśmy pod uwagę. Od tego czasu spotykamy się w przestrzeni wirtualnej praktycznie codziennie, a często nawet kilkakrotnie w ciągu dnia, żeby pomimo licznych przeszkód kontynuować pracę na rzecz mieszkańców Łodzi. Takie spotkania pomogły nam też łatwiej znieść przymusową izolację – powiedział Piotr Przybył, specjalista IT w Bibliotece Miejskiej w Łodzi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Solski Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI? Biuro prasowe
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.