Rozwiązania w obszarze ostatniej mili kurierskiej
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Ostatnia mila pozostaje kluczowym wyzwaniem dla operatorów logistycznych, zarówno w ujęciu finansowym, jak i czysto operacyjnym. Dostawa na swoim końcowym etapie może stanowić nawet jedną trzecią całkowitego kosztu przesyłki. Wygoda odbiorcy w zakresie jej realizacji jest z kolei najważniejszym czynnikiem kształtującym wizerunek e-sklepu oraz samego dostawcy.
Operatorzy logistyczni idą z duchem czasu, a w wymagających czasach pandemii doskonale zdają sobie sprawę, że komfort użytkownika w obszarze czasu i miejsca odbioru przesyłki nie jest wartością dodaną, ale wraz z dynamicznym rozwojem sektora e-commerce stał się powszechnym standardem. Konsumenci właśnie w sieci realizują lwią część zakupów. Stali się również bardziej świadomi, a co za tym idzie – wymagający. Ich potrzeby są jednak bardzo jasne. Oczekują szybkiej dostawy, realizacji zamówienia w możliwie najkrótszym terminie, a także bezdotykowego odbioru w drodze z pracy czy do sklepu.
Komfort i bezpieczeństwo
Dostawa musi być przede wszystkim bezpieczna oraz komfortowa. Nie można również zapominać o transparentnej komunikacji z odbiorcą przesyłki. Opóźnienia zdarzają się, natomiast przejrzysty dialog pozwoli operatorowi zminimalizować ryzyko frustracji, a także budować pozytywną atmosferę wokół swojej marki. Konsument nowej generacji oczekuje partnerstwa. Chce również śledzić swoją paczkę i aktualizować zamówienie w czasie rzeczywistym.
Popyt w handlu online ewoluuje bardzo szybko, a wraz z nim ewoluuje ostatnia mila. W obszarze zainteresowania kupujących znajdują się szybsze oraz tańsze dostawy na newralgicznym odcinku. Można spodziewać się jeszcze większej kontroli nad realizacją usługi w zakresie preferowanego, dokładnego terminu dostarczenia przesyłki między innymi w celu eliminacji komplikacji związanych z przekazywaniem produktów. Taka elastyczność wymaga natomiast maksymalizacji wysiłków po stronie dostawców. Nowe zadania dla operatorów wiążą się z większymi kosztami również w kontekście wynagrodzenia kurierów.
Sprawna logistyka ostatniej mili oraz optymalizacja kosztów dostawy wynikają z właściwego, strategicznego podejścia zarówno do danych, jak i nowych technologii. Za największe wyzwanie uchodzi obecnie kwestia niekompletnych dostaw. Błędy mogą wynikać z wielu czynników, natomiast liczy się skutek w postaci niezrealizowanej dostawy. Pomyłka, niezależnie od tego, co lub kto za nią stoi, determinuje dodatkowe koszty. Właśnie dlatego firmy kurierskie poszukują takich modeli dostaw, które są z ich perspektywy efektywne, a także spełniają rosnące oczekiwania konsumentów.
Łukasz Łukasiewicz
Operations Manager
SwipBox Polska
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.