Komunikaty PR

Rozwiązania w obszarze ostatniej mili kurierskiej

2021-04-12  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komentarz ( 0.05 MB )

Ostatnia mila pozostaje kluczowym wyzwaniem dla operatorów logistycznych, zarówno w ujęciu finansowym, jak i czysto operacyjnym. Dostawa na swoim końcowym etapie może stanowić nawet jedną trzecią całkowitego kosztu przesyłki. Wygoda odbiorcy w zakresie jej realizacji jest z kolei najważniejszym czynnikiem kształtującym wizerunek e-sklepu oraz samego dostawcy.

Operatorzy logistyczni idą z duchem czasu, a w wymagających czasach pandemii doskonale zdają sobie sprawę, że komfort użytkownika w obszarze czasu i miejsca odbioru przesyłki nie jest wartością dodaną, ale wraz z dynamicznym rozwojem sektora e-commerce stał się powszechnym standardem. Konsumenci właśnie w sieci realizują lwią część zakupów. Stali się również bardziej świadomi, a co za tym idzie – wymagający. Ich potrzeby są jednak bardzo jasne. Oczekują szybkiej dostawy, realizacji zamówienia w możliwie najkrótszym terminie, a także bezdotykowego odbioru w drodze z pracy czy do sklepu.

Komfort i bezpieczeństwo

Dostawa musi być przede wszystkim bezpieczna oraz komfortowa. Nie można również zapominać o transparentnej komunikacji z odbiorcą przesyłki. Opóźnienia zdarzają się, natomiast przejrzysty dialog pozwoli operatorowi zminimalizować ryzyko frustracji, a także budować pozytywną atmosferę wokół swojej marki. Konsument nowej generacji oczekuje partnerstwa. Chce również śledzić swoją paczkę i aktualizować zamówienie w czasie rzeczywistym.

Popyt w handlu online ewoluuje bardzo szybko, a wraz z nim ewoluuje ostatnia mila. W obszarze zainteresowania kupujących znajdują się szybsze oraz tańsze dostawy na newralgicznym odcinku. Można spodziewać się jeszcze większej kontroli nad realizacją usługi w zakresie preferowanego, dokładnego terminu dostarczenia przesyłki między innymi w celu eliminacji komplikacji związanych z przekazywaniem produktów. Taka elastyczność wymaga natomiast maksymalizacji wysiłków po stronie dostawców. Nowe zadania dla operatorów wiążą się z większymi kosztami również w kontekście wynagrodzenia kurierów.

Sprawna logistyka ostatniej mili oraz optymalizacja kosztów dostawy wynikają z właściwego, strategicznego podejścia zarówno do danych, jak i nowych technologii. Za największe wyzwanie uchodzi obecnie kwestia niekompletnych dostaw. Błędy mogą wynikać z wielu czynników, natomiast liczy się skutek w postaci niezrealizowanej dostawy. Pomyłka, niezależnie od tego, co lub kto za nią stoi, determinuje dodatkowe koszty. Właśnie dlatego firmy kurierskie poszukują takich modeli dostaw, które są z ich perspektywy efektywne, a także spełniają rosnące oczekiwania konsumentów.

Łukasz Łukasiewicz

Operations Manager

SwipBox Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Watson-Marlow wzbogaca swoje rozwiązanie do montażu panelowego DriveSure™ Biuro prasowe
2024-05-06 | 01:00

Watson-Marlow wzbogaca swoje rozwiązanie do montażu panelowego DriveSure™

Dzięki estetycznej, cichej i kompaktowej konstrukcji zapewniającej wysoką wydajność i precyzję, pompy DriveSure spełniają wymagania laboratoriów, pomieszczeń czystych, szpitali
IT i technologie Newline Interactive łączy odpowiedzialność środowiskową z sukcesem rynkowym
2024-04-30 | 18:20

Newline Interactive łączy odpowiedzialność środowiskową z sukcesem rynkowym

Solidarność międzypokoleniowa, która nakazuje poszukiwać rozwiązań pozwalających na dalszy wzrost z poszanowaniem zasobów naturalnych planety dla przyszłych pokoleń to
IT i technologie Sony nawiązało współpracę z AMERIA AG
2024-04-30 | 18:00

Sony nawiązało współpracę z AMERIA AG

Sony Professional Displays & Solutions nawiązało współpracę z liderem zintegrowanej kontroli gestów AMERIA AG w celu stworzenia rewolucyjnego rozwiązania bezdotykowego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok

Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.

Problemy społeczne

Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami

Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.