Komunikaty PR

SAP Story: Pandora rozpoczyna transformację ERP z SAP

2023-10-04  |  09:15

Prognozy raportu Deloitte (1) pokazują, że do 2025 roku za połowę globalnej konsumpcji dóbr luksusowych będą odpowiedzialni millenialsi i przedstawiciele pokolenia Z. To grupa, która używa kilku kanałów zakupowych, a relacje z marką są dla niej często kluczowe podczas decyzji. Stąd rosnąca siła strategii omnichannel – zaplanowanej ścieżki zakupowej klienta, która uspójnia jego doświadczenie niezależnie od kanału zakupu. Pandora, największa na świecie marka biżuterii, wybrała RISE with SAP jako jedno z rozwiązań wspierających rozwój omnichannel oraz proces cyfryzacji.

Znaczenie firm z branży dóbr luksusowych widać po liczbach: 15 firm, o sprzedaży dóbr luksusowych przekraczającej 5 mld USD, stanowiło ponad dwie trzecie całkowitej sprzedaży Top 100 dóbr luksusowych w 2021 r. (źródło: Deloitte). 100 największych na świecie firm z tej branży wygenerowało w roku obrotowym 2021 przychody w wysokości 305 mld USD. To silne marki detaliczne, wśród których panuje wysoka konkurencyjność, a obsługa klienta musi uwzględniać zmieniające się sposób myślenia konsumentów.

Wszystko dostępne wszędzie i przez cały czas

Biżuteria Pandora jest sprzedawana w ponad 100 krajach za pośrednictwem 6 400 punktów sprzedaży, w tym ponad 2 400 sklepów koncepcyjnych. Pandora swoją biżuterię projektuje, produkuje i sprzedaje, a jej strategia rozwoju jest ambitna: bycie największą i najbardziej pożądaną marką na rynku przystępnej cenowo biżuterii. Tę strategię firma chce zrealizować do 2026 roku za pomocą holistycznej strategii cyfryzacji obejmującej wszystkie operacje Pandory. Jednym z jej kluczowych elementów jest wdrożenie przystępnego systemu ERP na bazie rozwiązania SAP S/4HANA Cloud.

„Głównym celem transformacji ERP będą finanse, zaplecze magazynowe oraz kompleksowe procesy biznesowe odzwierciedlające doświadczenie klienta. Dzięki SAP S/4HANA for Retail, SAP Customer Activity Repository (CAR) i SAP Business Technology Platform (BTP) oraz innym cyfrowym usprawnieniom przewidzianym w ramach naszej strategii cyfryzacji, będziemy w stanie zaoferować klientom takie same doświadczenia na całym świecie. Gdy system zostanie w pełni wdrożony, szczegóły wysyłki i dostępność nie będą już zależeć od tego, gdzie na świecie znajduje się klient. A system pokaże dostępność biżuterii i indywidualne sugestie dotyczące tego, jakie elementy kupić, bez względu na to, skąd będziemy chcieli wykonać zakupy” – mówi David Walmsley, Chief Digital & Technology Officer, Pandora.

Pełne wdrożenie nowego systemu umożliwi Pandorze oferowanie swoim klientom wielokanałowego doświadczenia z płynnymi transakcjami i interakcjami zarówno online jak i w sklepach. Klienci Pandory będą mogli zobaczyć stany magazynowe w czasie rzeczywistym i uniknąć sytuacji, w których dane o produkcie różnią się od siebie w trzech obecnie niezsynchronizowanych systemach. Całość zostanie usprawniona przez procesy: click & collect, zakupy online i możliwy odbiór w sklepie.

„Wgląd w działania prowadzone w różnych kanałach sprzedaży musi być po pierwsze łatwy, po drugie wspierany przez narzędzia predykcyjne, które bazują m.in. na analizie trendów sprzedażowych. To dwa elementy modelu omnichannel, które wpływają na możliwość podejmowania optymalnych decyzji. Strategia wielokanałowego dotarcia do klientów, realizowana z wykorzystaniem portfolio SAP Customer Experience oraz SAP Business One, obejmuje współpracę narzędzi sprzedaży online i offline, gromadzenia i analizowania danych klienckich, ujednolicenie programów rabatowych i lojalnościowych, a także koordynację stanów magazynowych w sytuacji znacznego rozproszenia danych” – podkreśla Marcin Zielonka, SAP Customer Experience Senior Sales Executive w SAP Polska.

Specjaliści McKinsey w jednym ze swoich opracowań (2) podkreślają, że strategia omnichannel jest w tej chwili jednym z trzech fundamentów współczesnego sprzedawcy detalicznego. Drugim jest opracowanie oferty usług spójnej z ofertą produktową, odpowiadającej na niezaspokojone potrzeby usługowe lojalnej bazy klientów. Trzecim fundamentem jest stworzenie fizycznych lub cyfrowych zasobów służących celom B2C lub B2B. Dostosowany do trzech filarów model monetyzacji może zapewnić lepsze wyniki finansowe, a także umożliwić odzyskanie rentowności w trudnych sytuacjach finansowych.


1. https://www.deloitte.com/global/en/Industries/consumer/analysis/gx-cb-global-powers-of-luxury-goods.html

2. https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/beyond-retail-why-retailers-should-think-services-and-ecosystems 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic Biuro prasowe
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że
IT i technologie SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
2024-07-23 | 10:00

SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie

SOFTSWISS, międzynarodowa firma IT z biurami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, obchodzi 21 lipca 15-lecie swojej działalności. Na przestrzeni tych lat firma osiągnęła znaczące sukcesy i nadal
IT i technologie realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży
2024-07-23 | 06:00

realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży

Główny aparat realme 12 o rozdzielczości 50MP oraz matryca SONY LYT-600 z optyczną stabilizacją obrazu (OIS) zapewnia doskonałą jakość zdjęć, zwłaszcza w warunkach słabego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.