Komunikaty PR

SAP Story: Pandora rozpoczyna transformację ERP z SAP

2023-10-04  |  09:15
Kontakt
Patrycja Kaleta-Łuczynowicz
Linkleaders

Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/

Prognozy raportu Deloitte (1) pokazują, że do 2025 roku za połowę globalnej konsumpcji dóbr luksusowych będą odpowiedzialni millenialsi i przedstawiciele pokolenia Z. To grupa, która używa kilku kanałów zakupowych, a relacje z marką są dla niej często kluczowe podczas decyzji. Stąd rosnąca siła strategii omnichannel – zaplanowanej ścieżki zakupowej klienta, która uspójnia jego doświadczenie niezależnie od kanału zakupu. Pandora, największa na świecie marka biżuterii, wybrała RISE with SAP jako jedno z rozwiązań wspierających rozwój omnichannel oraz proces cyfryzacji.

Znaczenie firm z branży dóbr luksusowych widać po liczbach: 15 firm, o sprzedaży dóbr luksusowych przekraczającej 5 mld USD, stanowiło ponad dwie trzecie całkowitej sprzedaży Top 100 dóbr luksusowych w 2021 r. (źródło: Deloitte). 100 największych na świecie firm z tej branży wygenerowało w roku obrotowym 2021 przychody w wysokości 305 mld USD. To silne marki detaliczne, wśród których panuje wysoka konkurencyjność, a obsługa klienta musi uwzględniać zmieniające się sposób myślenia konsumentów.

Wszystko dostępne wszędzie i przez cały czas

Biżuteria Pandora jest sprzedawana w ponad 100 krajach za pośrednictwem 6 400 punktów sprzedaży, w tym ponad 2 400 sklepów koncepcyjnych. Pandora swoją biżuterię projektuje, produkuje i sprzedaje, a jej strategia rozwoju jest ambitna: bycie największą i najbardziej pożądaną marką na rynku przystępnej cenowo biżuterii. Tę strategię firma chce zrealizować do 2026 roku za pomocą holistycznej strategii cyfryzacji obejmującej wszystkie operacje Pandory. Jednym z jej kluczowych elementów jest wdrożenie przystępnego systemu ERP na bazie rozwiązania SAP S/4HANA Cloud.

„Głównym celem transformacji ERP będą finanse, zaplecze magazynowe oraz kompleksowe procesy biznesowe odzwierciedlające doświadczenie klienta. Dzięki SAP S/4HANA for Retail, SAP Customer Activity Repository (CAR) i SAP Business Technology Platform (BTP) oraz innym cyfrowym usprawnieniom przewidzianym w ramach naszej strategii cyfryzacji, będziemy w stanie zaoferować klientom takie same doświadczenia na całym świecie. Gdy system zostanie w pełni wdrożony, szczegóły wysyłki i dostępność nie będą już zależeć od tego, gdzie na świecie znajduje się klient. A system pokaże dostępność biżuterii i indywidualne sugestie dotyczące tego, jakie elementy kupić, bez względu na to, skąd będziemy chcieli wykonać zakupy” – mówi David Walmsley, Chief Digital & Technology Officer, Pandora.

Pełne wdrożenie nowego systemu umożliwi Pandorze oferowanie swoim klientom wielokanałowego doświadczenia z płynnymi transakcjami i interakcjami zarówno online jak i w sklepach. Klienci Pandory będą mogli zobaczyć stany magazynowe w czasie rzeczywistym i uniknąć sytuacji, w których dane o produkcie różnią się od siebie w trzech obecnie niezsynchronizowanych systemach. Całość zostanie usprawniona przez procesy: click & collect, zakupy online i możliwy odbiór w sklepie.

„Wgląd w działania prowadzone w różnych kanałach sprzedaży musi być po pierwsze łatwy, po drugie wspierany przez narzędzia predykcyjne, które bazują m.in. na analizie trendów sprzedażowych. To dwa elementy modelu omnichannel, które wpływają na możliwość podejmowania optymalnych decyzji. Strategia wielokanałowego dotarcia do klientów, realizowana z wykorzystaniem portfolio SAP Customer Experience oraz SAP Business One, obejmuje współpracę narzędzi sprzedaży online i offline, gromadzenia i analizowania danych klienckich, ujednolicenie programów rabatowych i lojalnościowych, a także koordynację stanów magazynowych w sytuacji znacznego rozproszenia danych” – podkreśla Marcin Zielonka, SAP Customer Experience Senior Sales Executive w SAP Polska.

Specjaliści McKinsey w jednym ze swoich opracowań (2) podkreślają, że strategia omnichannel jest w tej chwili jednym z trzech fundamentów współczesnego sprzedawcy detalicznego. Drugim jest opracowanie oferty usług spójnej z ofertą produktową, odpowiadającej na niezaspokojone potrzeby usługowe lojalnej bazy klientów. Trzecim fundamentem jest stworzenie fizycznych lub cyfrowych zasobów służących celom B2C lub B2B. Dostosowany do trzech filarów model monetyzacji może zapewnić lepsze wyniki finansowe, a także umożliwić odzyskanie rentowności w trudnych sytuacjach finansowych.


1. https://www.deloitte.com/global/en/Industries/consumer/analysis/gx-cb-global-powers-of-luxury-goods.html

2. https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/beyond-retail-why-retailers-should-think-services-and-ecosystems 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.