Komunikaty PR

SAP wprowadza kolejne innowacje wspierające klientów w erze AI

2024-03-07  |  12:00

SAP wprowadza do swojego portfolio innowacje wspierające klientów w przeprowadzaniu transformacji biznesowej. Dzięki temu klienci będą mogli w pełni wykorzystywać potencjał swoich danych, generując jeszcze trafniejsze informacje oraz osiągając szybszy wzrost i większą wydajność w erze sztucznej inteligencji.

Nowe możliwości pojawią się w rozwiązaniu SAP Datasphere. Będą to m.in. nowe funkcje oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, które pozwolą na zmiany w procesach planowania, upraszczając strukturę danych i pozwalając na bardziej intuicyjną interakcję z nimi.

– Wykorzystywanie danych w celu podejmowania bardziej trafnych decyzji jest imperatywem technologicznym przedsiębiorstw. W miarę jak sztuczna inteligencja (koniecznie oparta na danych wysokiej jakości) rewolucjonizuje każdy aspekt działalności biznesowej, trend ten tylko zyskuje na znaczeniu. Nasze innowacje w obrębie SAP Datasphere, a także rozszerzone partnerstwo z Collibra to kamienie milowe, dzięki którym jeszcze pełniej możemy wspierać klientów w przeprowadzaniu inteligentnych transformacji biznesowych za pomocą danych – mówi Juergen Mueller, dyrektor ds. technologii i członek zarządu SAP.

Sednem zapowiadanych nowości jest koncepcja data fabric (pol. tkanina danych). To architektura, która pomaga sprawiać, że dane biznesowe nie są tylko zasobem, ale stają się podstawą inicjatyw strategicznych. Ogłoszone przez SAP innowacje i partnerstwo umożliwiają organizacjom dostarczanie istotnych danych użytkownikom, przy zachowaniu kontekstu biznesowego i logiki.

– By w pełni wykorzystywać dane, organizacja musi wyciągać z nich znaczące wnioski, a można to osiągnąć jedynie poprzez zachowanie nienaruszonego kontekstu biznesowego. Wyodrębnianie i przenoszenie danych przekłada się na utratę większości ich znaczenia, ponieważ tracą wtedy związek z procesami biznesowymi.  Koncepcja data fabric pozwala na uproszczenie dostępu do kluczowych informacji biznesowych, rozproszonych w wielu aplikacjach, chmurze i lokalnych magazynach, niezależnie od tego, gdzie się znajdują, przy jednoczesnym zachowaniu nienaruszonego kontekstu biznesowego i znaczenia. W ten sposób organizacje mogą natychmiast podejmować działania i dostarczać znaczące i centralnie zarządzane dane użytkownikom biznesowym, aby te cenne zasoby wspierały podejmowanie decyzji opartych na danych – podsumowuje Alex-Luis Militaru, dyrektor SAP Business Technology Platform, SAP Central and Eastern Europe.

Innowacje w obrębie SAP Datasphere pomagają klientom uzyskać ujednolicony widok danych, który upraszcza ich krajobraz, zachowując kontekst i logikę – umożliwiając szybsze dostosowywanie się do zmian rynkowych i podejmowanie bardziej efektywnych decyzji. Od nowych funkcji copilot i wektorowej bazy danych, dzięki którym kontekst biznesowy pozostaje stały w wynikach dostarczanych przez AI, po nowy graf wiedzy, pomagający odkrywać spostrzeżenia i wzorce w złożonych danych, innowacje SAP w zakresie danych wspierają klientów w pełnym i sprawnym wykorzystaniu potencjału ich danych.

– Zdecydowaliśmy się wykorzystać SAP Datasphere do stworzenia nowoczesnej architektury danych biznesowych w połączeniu z naszym środowiskiem SAP S/4HANA. Pozwoliło nam to na stworzenie nowoczesnej platformy analizy danych biznesowych, która działa w oparciu o zaufane dane i ich modele – dodaje Achim Welter, Senior Director ERP, Digital & IT Strategy, Hershey’s.

Copilot AI i zarządzanie AI

Generatywny asystent biznesowy (copilot) AI o nazwie Joule jest teraz dostępny w SAP Analytics Cloud, aby między innymi zautomatyzować tworzenie i rozbudowywanie raportów, prezentacji czy planów. Automatyzacja ta jest możliwa dzięki funkcjom inżynierii wektorowej SAP HANA Cloud, które łączą moc dużych modeli językowych z istotnymi danymi organizacji – by kontekst biznesowy w informacjach dostarczanych przez AI pozostawał stały.

Wdrożenie generatywnej sztucznej inteligencji w organizacji jest możliwe tylko przy wsparciu zaufanych i odpowiednio zarządzanych danych. Aby zapewnić organizacjom rozwiązanie do zarządzania politykami, procesami i praktykami AI, SAP rozszerza współpracę z Collibra w celu zintegrowania rozwiązania Collibra AI Governance z zasobami danych SAP. Wesprze to klientów w przejrzystym i odpowiedzialnym podejściu do zarządzania danymi, a także dbaniu o zgodność z przepisami, wymogami i polityką prywatności.

Odkrywanie ukrytych zależności i wzorców za pomocą Knowledge Graph

Dzięki nowemu grafowi wiedzy SAP Datasphere organizacje mogą odkrywać ukryte zależności i wzorce w swoich aplikacjach i systemach. Umożliwia to zarówno użytkownikom technicznym, jak i biznesowym dogłębne zrozumienie relacji między danymi, metadanymi i procesami biznesowymi, a także zwiększenie skuteczności uczenia maszynowego i dużych modeli językowych.

Ujednolicone i zaawansowane planowanie i analityka

Nowa integracja SAP Datasphere z SAP Analytics Cloud oznacza pojedynczy system zarządzania danymi i zaawansowaną analitykę, wspierające planowanie w obrębie organizacji. Użytkownicy mogą korzystać z jednego elastycznego modelu, aby uniknąć silosowania danych między procesami planowania, używając jednego narzędzia do przygotowywania danych, modelowania i planowania.

Ponadto użytkownicy biznesowi mogą korzystać z nowej funkcji kompasu w SAP Analytics Cloud, która dzięki symulacji opartej na danych umożliwia uzyskanie lepszych wyników planowania i analizy. Pozwala to firmom korzystać ze złożonych symulacji za pośrednictwem interfejsu czatu do oceny wyników predykcji i stałego dostosowywania kontrolowanych zmiennych. To wpływa na proces planowania – poprzez natywne połączenie różnych jego aspektów (np.: finansowego, operacyjnego, związanego z łańcuchem dostaw i zasobami ludzkimi) z aplikacjami SAP i danymi z zewnątrz.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie https://news.sap.com/?p=221995

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie F5 Networks wzmacnia zespół liderów Biuro prasowe
2024-04-27 | 10:30

F5 Networks wzmacnia zespół liderów

Firma F5, Inc. (NASDAQ: FFIV), globalny lider w dziedzinie bezpieczeństwa i dostarczania aplikacji wielochmurowych, powołuje dwóch nowych członków zespołu kierowniczego. Lyra
IT i technologie Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI
2024-04-26 | 15:00

Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI

Świat goni za AI, prywatne firmy prześcigają się w kolejnych osiągnięciach, a na polskich uczelniach w kwestii edukacji w zakresie sztucznej inteligencji wciąż pozostaje wiele do
IT i technologie Strategiczna współpraca AWS i Deloitte
2024-04-26 | 13:00

Strategiczna współpraca AWS i Deloitte

AWS (Amazon Web Services) i Deloitte, wiodący dostawca usług consultingowych, zawarły nową wieloletnią umowę o strategicznej współpracy, aby pomóc organizacjom na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.