SAP wprowadza kolejne innowacje wspierające klientów w erze AI
Linkleaders
Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/
SAP wprowadza do swojego portfolio innowacje wspierające klientów w przeprowadzaniu transformacji biznesowej. Dzięki temu klienci będą mogli w pełni wykorzystywać potencjał swoich danych, generując jeszcze trafniejsze informacje oraz osiągając szybszy wzrost i większą wydajność w erze sztucznej inteligencji.
Nowe możliwości pojawią się w rozwiązaniu SAP Datasphere. Będą to m.in. nowe funkcje oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, które pozwolą na zmiany w procesach planowania, upraszczając strukturę danych i pozwalając na bardziej intuicyjną interakcję z nimi.
– Wykorzystywanie danych w celu podejmowania bardziej trafnych decyzji jest imperatywem technologicznym przedsiębiorstw. W miarę jak sztuczna inteligencja (koniecznie oparta na danych wysokiej jakości) rewolucjonizuje każdy aspekt działalności biznesowej, trend ten tylko zyskuje na znaczeniu. Nasze innowacje w obrębie SAP Datasphere, a także rozszerzone partnerstwo z Collibra to kamienie milowe, dzięki którym jeszcze pełniej możemy wspierać klientów w przeprowadzaniu inteligentnych transformacji biznesowych za pomocą danych – mówi Juergen Mueller, dyrektor ds. technologii i członek zarządu SAP.
Sednem zapowiadanych nowości jest koncepcja data fabric (pol. tkanina danych). To architektura, która pomaga sprawiać, że dane biznesowe nie są tylko zasobem, ale stają się podstawą inicjatyw strategicznych. Ogłoszone przez SAP innowacje i partnerstwo umożliwiają organizacjom dostarczanie istotnych danych użytkownikom, przy zachowaniu kontekstu biznesowego i logiki.
– By w pełni wykorzystywać dane, organizacja musi wyciągać z nich znaczące wnioski, a można to osiągnąć jedynie poprzez zachowanie nienaruszonego kontekstu biznesowego. Wyodrębnianie i przenoszenie danych przekłada się na utratę większości ich znaczenia, ponieważ tracą wtedy związek z procesami biznesowymi. Koncepcja data fabric pozwala na uproszczenie dostępu do kluczowych informacji biznesowych, rozproszonych w wielu aplikacjach, chmurze i lokalnych magazynach, niezależnie od tego, gdzie się znajdują, przy jednoczesnym zachowaniu nienaruszonego kontekstu biznesowego i znaczenia. W ten sposób organizacje mogą natychmiast podejmować działania i dostarczać znaczące i centralnie zarządzane dane użytkownikom biznesowym, aby te cenne zasoby wspierały podejmowanie decyzji opartych na danych – podsumowuje Alex-Luis Militaru, dyrektor SAP Business Technology Platform, SAP Central and Eastern Europe.
Innowacje w obrębie SAP Datasphere pomagają klientom uzyskać ujednolicony widok danych, który upraszcza ich krajobraz, zachowując kontekst i logikę – umożliwiając szybsze dostosowywanie się do zmian rynkowych i podejmowanie bardziej efektywnych decyzji. Od nowych funkcji copilot i wektorowej bazy danych, dzięki którym kontekst biznesowy pozostaje stały w wynikach dostarczanych przez AI, po nowy graf wiedzy, pomagający odkrywać spostrzeżenia i wzorce w złożonych danych, innowacje SAP w zakresie danych wspierają klientów w pełnym i sprawnym wykorzystaniu potencjału ich danych.
– Zdecydowaliśmy się wykorzystać SAP Datasphere do stworzenia nowoczesnej architektury danych biznesowych w połączeniu z naszym środowiskiem SAP S/4HANA. Pozwoliło nam to na stworzenie nowoczesnej platformy analizy danych biznesowych, która działa w oparciu o zaufane dane i ich modele – dodaje Achim Welter, Senior Director ERP, Digital & IT Strategy, Hershey’s.
Copilot AI i zarządzanie AI
Generatywny asystent biznesowy (copilot) AI o nazwie Joule jest teraz dostępny w SAP Analytics Cloud, aby między innymi zautomatyzować tworzenie i rozbudowywanie raportów, prezentacji czy planów. Automatyzacja ta jest możliwa dzięki funkcjom inżynierii wektorowej SAP HANA Cloud, które łączą moc dużych modeli językowych z istotnymi danymi organizacji – by kontekst biznesowy w informacjach dostarczanych przez AI pozostawał stały.
Wdrożenie generatywnej sztucznej inteligencji w organizacji jest możliwe tylko przy wsparciu zaufanych i odpowiednio zarządzanych danych. Aby zapewnić organizacjom rozwiązanie do zarządzania politykami, procesami i praktykami AI, SAP rozszerza współpracę z Collibra w celu zintegrowania rozwiązania Collibra AI Governance z zasobami danych SAP. Wesprze to klientów w przejrzystym i odpowiedzialnym podejściu do zarządzania danymi, a także dbaniu o zgodność z przepisami, wymogami i polityką prywatności.
Odkrywanie ukrytych zależności i wzorców za pomocą Knowledge Graph
Dzięki nowemu grafowi wiedzy SAP Datasphere organizacje mogą odkrywać ukryte zależności i wzorce w swoich aplikacjach i systemach. Umożliwia to zarówno użytkownikom technicznym, jak i biznesowym dogłębne zrozumienie relacji między danymi, metadanymi i procesami biznesowymi, a także zwiększenie skuteczności uczenia maszynowego i dużych modeli językowych.
Ujednolicone i zaawansowane planowanie i analityka
Nowa integracja SAP Datasphere z SAP Analytics Cloud oznacza pojedynczy system zarządzania danymi i zaawansowaną analitykę, wspierające planowanie w obrębie organizacji. Użytkownicy mogą korzystać z jednego elastycznego modelu, aby uniknąć silosowania danych między procesami planowania, używając jednego narzędzia do przygotowywania danych, modelowania i planowania.
Ponadto użytkownicy biznesowi mogą korzystać z nowej funkcji kompasu w SAP Analytics Cloud, która dzięki symulacji opartej na danych umożliwia uzyskanie lepszych wyników planowania i analizy. Pozwala to firmom korzystać ze złożonych symulacji za pośrednictwem interfejsu czatu do oceny wyników predykcji i stałego dostosowywania kontrolowanych zmiennych. To wpływa na proces planowania – poprzez natywne połączenie różnych jego aspektów (np.: finansowego, operacyjnego, związanego z łańcuchem dostaw i zasobami ludzkimi) z aplikacjami SAP i danymi z zewnątrz.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie https://news.sap.com/?p=221995

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.