Sharp Security Awareness Training

Anna Wrzesińska
Lucky Monday PR&Events
Kościuszki 65/28
30-114 Kraków
biuro|luckymonday.pl| |biuro|luckymonday.pl
+48 691769463
www.luckymonday.pl
Firma Sharp, wiodący dostawca usług i produktów w obszarze technologii biznesowych, wprowadziła do oferty opartą na chmurze platformę szkoleniową w zakresie cybersecurity, której celem jest minimalizacja ryzyka, na jakie narażone są przedsiębiorstwa.
Szkolenia Security Awareness Training mają formę mikrosesji i ćwiczeń symulacyjnych, bazujących na najlepszych praktykach w zakresie bezpieczeństwa cybernetycznego i ochrony danych. Dzięki wykorzystaniu technologii sztucznej inteligencji (AI), szkolenia są bardziej dynamiczne, interaktywne i dostosowane do potrzeb indywidualnych uczestników.
Wyniki ankiety przeprowadzonej przez firmę Sharp pośród 5770 europejskich specjalistów ds. IT wskazują, że prawie cztery na dziesięć (37%) MŚP w całej Europie uważa brak szkoleń dla pracowników za największe ogólne zagrożenie dla bezpieczeństwa IT w ich firmach. Niedobór szkoleń budzi większe obawy niż ataki cybernetyczne na wielką skalę (33%) lub brak odpowiedniej ochrony (30%).
Aby rozwiązać ten problem, firma Sharp wprowadziła do oferty szkolenia w zakresie bezpieczeństwa, mające formę mikrosesji i ćwiczeń symulacyjnych, których celem jest odpowiednie przygotowanie pracowników, tak, aby mogli oni właściwie reagować na potencjalne cyberataki. Szkolenia dotyczą reakcji pracowników na wiadomości phishingowe, ataki socjotechniczne oraz normy przestrzegania przepisów, dotyczących bezpieczeństwa i prywatności.
W związku ze zmieniającym się charakterem zagrożeń cybernetycznych, szkolenia będą prowadzone na bieżąco. Firma Sharp zrezygnowała z tradycyjnego, corocznego kursu lub szkolenia aktualizującego, dzięki czemu poziom świadomości niebezpieczeństw wśród pracowników można moderować na bieżąco w zależności od wymagań. Model ten pozwala firmom monitorować postępy pracowników w zakresie reakcji na zagrożenia, a pulpit nawigacyjny zawiera informacje o aktywności użytkowników i wynikach, a także o sugerowanych dalszych strategiach szkoleniowych.
Ponadto formuła mikrosesji szkoleniowych umożliwia uczenie się w ramach programu obejmującego łatwo przyswajalne moduły, które można opanować w ciągu kilku minut. Dzięki zastosowaniu technologii sztucznej inteligencji (AI) szkolenia koncentrują się na konkretnych problemach i wiedzy użytkowników, podczas gdy dynamiczne treści dostosowują się do indywidualnych potrzeb kursantów. Usługa obejmuje również symulowane ataki phishingowe i socjotechniczne, dostosowane do użytkownika i organizacji, w której pracuje, a przez to maksymalnie zbliżone do rzeczywistych ataków cyberprzestępców. Szkolenie dostosowuje się do postępów danego użytkownika, opierając się przy tym na zdobytych informacjach na temat wzorców uczenia się, zachowań i słabych stron. Pozwala to zagwarantować, że wszyscy pracownicy będą jednakowo czujni wobec zagrożeń cybernetycznych.
John Shackleton, Head of European Systems & Support Services w firmie Sharp, mówi: „Technologia stale ewoluuje, a szkolenia w zakresie bezpieczeństwa powinny dotrzymywać kroku tym zmianom. Najlepszą cyfrową obroną MŚP jest wiedza jej pracowników. Pojedynczy błąd w ocenie lub chwila nieostrożności mogą mieć katastrofalne konsekwencje nie tylko dla wrażliwych danych i własności intelektualnej. Narażają MŚP także na straty finansowe i szkody dla ich reputacji. Nasze nowe szkolenie dotyczące bezpieczeństwa pozwala użytkownikom zrozumieć, jak ograniczyć zagrożenia dla danych biznesowych i osobistych, a także zapewnia narzędzia umożliwiające wykrywanie naruszeń bezpieczeństwa i obronę przed nimi”.
Uwagi dla redakcji
Wspomniane badanie zostało przeprowadzone przez Censuswide w I kwartale 2023 r. i wzięło w nim udział 5770 osób decydujących o IT i odpowiedzialnych za zakupy IT w MŚP z 11 krajów, w tym: Austrii, Belgii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Polski, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Włoch.

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.