Komunikaty PR

SimFabric notuje r/r ośmiokrotny wzrost przychodów netto ze sprzedaży

2020-05-22  |  12:00
Biuro prasowe

Ponad 1,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży produktów wypracowała w 2019 roku spółka SimFabric, notowany na NewConnect wydawca i producent gier wideo z grupy PlayWay. To wynik ośmiokrotnie wyższy w porównaniu do 2018 roku, kiedy przychody wyniosły nieco ponad 0,2 mln zł. Zysk netto w ujęciu r/r wzrósł z 13 tys. zł w 2018 do kwoty blisko 0,45 mln zł w minionym roku. Spółka zakładamy dalszy rozwój działalności poprzez portowanie i wydawanie dużej liczby nisko i średnio budżetowych wysokomarżowych gier przez niewielkie zespoły deweloperskie.

- Wyniki uzyskane za rok obrotowy 2019 oceniamy bardzo pozytywnie. Zanotowaliśmy znaczące wzrosty, zarówno zysku netto, jak także przychodów netto ze sprzedaży. Na dzień 31 grudnia 2019 roku środki pieniężne na koncie spółki wynosiły ponad 1 mln zł.  Dokładamy wszelkich starań, aby konsekwentnie kontynuować rozwój zdolności sprzedażowych firmy oraz wzmacniać jej rentowność w kolejnych latach  – informuje Julia Leszczyńska, prezes SimFabric SA.

W 2019 roku spółka wypracowała przeszło 1,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży produktów, czyli ośmiokrotnie więcej niż w 2018 roku. Zysk netto SimFabric za rok obrotowy 2019 wyniósł prawie 0,5 mln zł – rok wcześniej była to kwota na poziomie 13 tys. zł. – Znaczącą różnicę widać na poziomie kosztów usług obcych, które wzrosły z prawie 87 tys. zł do ponad 1,3 mln zł. Wynika to z uruchomienia oddziału w Łodzi, którego zadaniem jest pozyskiwanie usług IT i badawczo-rozwojowych od podmiotów instytucjonalnych i funduszy europejskich – mówi Emil Leszczyński, prezes SimFabric SA. – W ramach działalności biura zawarliśmy umowy, na podstawie których stworzymy e-materiały dydaktyczne dla techników i liceów ogólnokształcących. Łączny portfel zamówień usług IT realizowanych w ramach Funduszy Europejskich wynosi blisko 3 mln złotych. – dodaje Emil Leszczyński.

SimFabric zawiązała także spółkę Blind Warrior sp. z o.o., która dzięki wsparciu otrzymanym od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju będzie realizowała projekt SAR pod nazwą Platforma rozszerzonej rzeczywistości z elementami sztucznej inteligencji.

W ramach grantu od Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu SimFabric otrzymała także 0,6 mln zł na działania eksportowe na rynkach Korei Południowej, Singapuru oraz Indonezji. Pieniądze te przeznaczy na przygotowanie strategii wejścia i pozyskania pierwszych kontraktów na rynku azjatyckim. 

Tylko w minionym roku SimFabric przeportowało (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy) oraz wydało pięć gier, głównie na konsole Nintendo Switch. Do sprzedaży trafiły Construction Machines Simulator, Preventive Strike, Lust for Darkness i Saboteur II: Avenging Angel oraz odświeżona wersja popularnej gry Farm Expert 2018, czyli Farm Expert 2019 na Nintendo Switch. – Przed nami kolejne miesiące ciężkiej pracy. Plan jest ambitny, za jeden z naszych głównych celów postawiliśmy sobie portowanie i wydawanie przynajmniej kilkunastu produkcji rocznie. Jeszcze w maju, na konsoli PlayStation 4 zadebiutuje Preventive Strike. Gra jest już dostępna w sklepie Nintendo eShop, gdzie kilkukrotnie uzyskiwała pierwsze miejsce na liście najlepiej sprzedających się gier. Jej łączna sprzedaż na Switchu już w połowie kwietnia przekroczyła pół miliona egzemplarzy. Liczymy na podobny wynik także na konsoli Sony – mówi Julia Leszczyńska.

Miniony rok upłynął spółce na przygotowaniach do debiutu na rynku NewConnect. Akcje SimFabric trafiły do obrotu 7 kwietnia br. Z powodu dużego zainteresowania inwestorów pierwsze transakcje mogły dojść do skutku dopiero trzy dni po debiucie, po cenie wyższej o ponad 200 proc. od kursu odniesienia.

W 2019 roku spółka z sukcesem wprowadziła strategię zrównoważonego rozwoju opierającą się na trzech filarach. Pierwszy dotyczy produkcji własnych nisko oraz średnio budżetowych i wysokomarżowych gier. Drugim filarem strategii jest świadczenie usług portowania w oparciu o umowy wydawnicze na projekty otrzymane od podmiotów zewnętrznych. Trzecim z filarów jest działalność badawczo-rozwojowa. – Strategia zrównoważonego rozwoju pozwoliła nam znacząco zwiększyć zarówno przychody jak i zyski w 2019 roku, planujemy jej kontynuowanie także w kolejnych latach – dodaje Emil Leszczyński.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
BRAK ZDJĘCIA
2020-09-29 | 01:00

Sztuczna Inteligencja w automatyzacji cyberataków i cyberobrony

Upowszechnienie pracy zdalnej przyspiesza trend cyfryzacji społeczeństwa. Wpływa również na zwiększanie się zależności gospodarki i życia od aplikacji internetowych. Tymczasem cyberprzestępczość stała się najpowszechniejszym
Aparat Panasonic LUMIX DC-S1H otrzymał nagrodę EISA dla najlepszego aparatu
2020-09-23 | 12:00

Aparat Panasonic LUMIX DC-S1H otrzymał nagrodę EISA dla najlepszego aparatu

EISA (Expert Imaging and Sound Association) stwierdza: „[…], LUMIX DC-S1H przeznaczony do filmowania nagrywa w 6K przy 24 klatkach na sekundę, a także 4K przy 60 klatkach. Aparat
Huawei HarmonyOS 2.0 – pierwsze smartfony z autorskim systemem operacyjnym marki
2020-09-11 | 09:30

Huawei HarmonyOS 2.0 – pierwsze smartfony z autorskim systemem operacyjnym marki

Podczas rozpoczętej dziś globalnej konferencji Huawei Developer Conference 2020, Richard Yu, dyrektor generalny Huawei CBG na świecie, ogłosił szereg nowości związanych z rozwojem systemu

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Patronat Newserii

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Festiwal Biegowy Tauron 2020

Ochrona środowiska

Rusza nowy program edukacyjny dla polskich szkół. Wczesna nauka o zmianach klimatycznych i smogu może zaprocentować w przyszłości

Przeciwdziałanie postępującym zmianom klimatycznym to nie tylko obszar zainteresowania rządów i biznesu, lecz również konsumentów. Dlatego też edukacja ekologiczna prowadzona już od najmłodszych lat może zaprocentować w przyszłości zmianą nawyków i tym samym ograniczeniem emisji. Dużą rolę w walce o czystsze powietrze odgrywa ciepłownictwo. Startujący właśnie program edukacyjny zainicjowany przez spółkę PGE Energia Ciepła ma pomóc uczniom szkół podstawowych zrozumieć, w jaki sposób powstaje ciepło, skąd bierze się energia elektryczna i jaki mają wpływ na klimat i ochronę środowiska. Szkoły mogą zgłaszać się do 8 października.

IT i technologie

Telemedycyna szybko się rozwija w trakcie pandemii, lecz może stanowić tylko 30 proc. usług medycznych. Wciąż będą otwierane fizyczne placówki

Pandemia SARS-CoV-2 przyczyniła się do dynamicznego wzrostu popularności telemedycyny, jednak w większości przypadków nadal niezbędny jest bezpośredni kontakt z lekarzem i wizyta w placówce, chociażby w celu wykonania zabiegów czy badań diagnostycznych. Dlatego też Grupa LUX MED nie zamierza rezygnować z inwestycji w rozwijanie sieci swoich placówek. Właśnie otworzyła kolejne centrum medyczne, tym razem w warszawskiej galerii handlowej Wola Park.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Edukacja

Coraz więcej możliwości rozwoju kariery dla naukowców w Polsce. Infrastruktura i metody badawcze na światowym poziomie

Polskie uczelnie i instytuty dają coraz więcej możliwości rozwoju kariery naukowcom. – Baza badawcza w Polsce jest na światowym poziomie, mamy ośrodki, które nie powstydzą się za granicą ani swojego sprzętu, ani metod badawczych – mówi dr Grażyna Żebrowska, dyrektor Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej. Przykładem mogą być zaawansowane badania w zakresie walki z COVID-19. Wciąż jednak wielu naukowców wiąże swoją przyszłość z zagranicznymi uczelniami. Programy NAWA mają ich przekonać do powrotu i pozostania w Polsce.

 

Farmacja

Co roku najbardziej agresywną formę raka płuca rozpoznaje się u 3 tys. Polaków. Często diagnozowany jest zbyt późno

Drobnokomórkowy rak płuc to agresywny i złośliwy nowotwór, którego w Polsce rokrocznie rozpoznaje się u ok. 2,5–3 tys. osób. Tylko 5 proc. chorych ma szansę przeżyć pięć lat od momentu rozpoznania choroby, a pacjenci umierają zwykle średnio po roku–dwóch latach od diagnozy. Ostatnie dekady nie przyniosły żadnych większych postępów w leczeniu i jeszcze do niedawna wciąż stosowano głównie chemioterapię, na której kończyły się opcje terapeutyczne. Dopiero zarejestrowana niedawno immunoterapia stworzyła nadzieję na poprawę sytuacji pacjentów. Chorzy w Polsce wciąż muszą jednak czekać na jej refundację.