Komunikaty PR

SimFabric notuje r/r ośmiokrotny wzrost przychodów netto ze sprzedaży

2020-05-22  |  11:00
Biuro prasowe

Ponad 1,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży produktów wypracowała w 2019 roku spółka SimFabric, notowany na NewConnect wydawca i producent gier wideo z grupy PlayWay. To wynik ośmiokrotnie wyższy w porównaniu do 2018 roku, kiedy przychody wyniosły nieco ponad 0,2 mln zł. Zysk netto w ujęciu r/r wzrósł z 13 tys. zł w 2018 do kwoty blisko 0,45 mln zł w minionym roku. Spółka zakładamy dalszy rozwój działalności poprzez portowanie i wydawanie dużej liczby nisko i średnio budżetowych wysokomarżowych gier przez niewielkie zespoły deweloperskie.

- Wyniki uzyskane za rok obrotowy 2019 oceniamy bardzo pozytywnie. Zanotowaliśmy znaczące wzrosty, zarówno zysku netto, jak także przychodów netto ze sprzedaży. Na dzień 31 grudnia 2019 roku środki pieniężne na koncie spółki wynosiły ponad 1 mln zł.  Dokładamy wszelkich starań, aby konsekwentnie kontynuować rozwój zdolności sprzedażowych firmy oraz wzmacniać jej rentowność w kolejnych latach  – informuje Julia Leszczyńska, prezes SimFabric SA.

W 2019 roku spółka wypracowała przeszło 1,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży produktów, czyli ośmiokrotnie więcej niż w 2018 roku. Zysk netto SimFabric za rok obrotowy 2019 wyniósł prawie 0,5 mln zł – rok wcześniej była to kwota na poziomie 13 tys. zł. – Znaczącą różnicę widać na poziomie kosztów usług obcych, które wzrosły z prawie 87 tys. zł do ponad 1,3 mln zł. Wynika to z uruchomienia oddziału w Łodzi, którego zadaniem jest pozyskiwanie usług IT i badawczo-rozwojowych od podmiotów instytucjonalnych i funduszy europejskich – mówi Emil Leszczyński, prezes SimFabric SA. – W ramach działalności biura zawarliśmy umowy, na podstawie których stworzymy e-materiały dydaktyczne dla techników i liceów ogólnokształcących. Łączny portfel zamówień usług IT realizowanych w ramach Funduszy Europejskich wynosi blisko 3 mln złotych. – dodaje Emil Leszczyński.

SimFabric zawiązała także spółkę Blind Warrior sp. z o.o., która dzięki wsparciu otrzymanym od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju będzie realizowała projekt SAR pod nazwą Platforma rozszerzonej rzeczywistości z elementami sztucznej inteligencji.

W ramach grantu od Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu SimFabric otrzymała także 0,6 mln zł na działania eksportowe na rynkach Korei Południowej, Singapuru oraz Indonezji. Pieniądze te przeznaczy na przygotowanie strategii wejścia i pozyskania pierwszych kontraktów na rynku azjatyckim. 

Tylko w minionym roku SimFabric przeportowało (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy) oraz wydało pięć gier, głównie na konsole Nintendo Switch. Do sprzedaży trafiły Construction Machines Simulator, Preventive Strike, Lust for Darkness i Saboteur II: Avenging Angel oraz odświeżona wersja popularnej gry Farm Expert 2018, czyli Farm Expert 2019 na Nintendo Switch. – Przed nami kolejne miesiące ciężkiej pracy. Plan jest ambitny, za jeden z naszych głównych celów postawiliśmy sobie portowanie i wydawanie przynajmniej kilkunastu produkcji rocznie. Jeszcze w maju, na konsoli PlayStation 4 zadebiutuje Preventive Strike. Gra jest już dostępna w sklepie Nintendo eShop, gdzie kilkukrotnie uzyskiwała pierwsze miejsce na liście najlepiej sprzedających się gier. Jej łączna sprzedaż na Switchu już w połowie kwietnia przekroczyła pół miliona egzemplarzy. Liczymy na podobny wynik także na konsoli Sony – mówi Julia Leszczyńska.

Miniony rok upłynął spółce na przygotowaniach do debiutu na rynku NewConnect. Akcje SimFabric trafiły do obrotu 7 kwietnia br. Z powodu dużego zainteresowania inwestorów pierwsze transakcje mogły dojść do skutku dopiero trzy dni po debiucie, po cenie wyższej o ponad 200 proc. od kursu odniesienia.

W 2019 roku spółka z sukcesem wprowadziła strategię zrównoważonego rozwoju opierającą się na trzech filarach. Pierwszy dotyczy produkcji własnych nisko oraz średnio budżetowych i wysokomarżowych gier. Drugim filarem strategii jest świadczenie usług portowania w oparciu o umowy wydawnicze na projekty otrzymane od podmiotów zewnętrznych. Trzecim z filarów jest działalność badawczo-rozwojowa. – Strategia zrównoważonego rozwoju pozwoliła nam znacząco zwiększyć zarówno przychody jak i zyski w 2019 roku, planujemy jej kontynuowanie także w kolejnych latach – dodaje Emil Leszczyński.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.