Komunikaty PR

Sony na NAB 2023 - kreatywność dzięki łączności

2023-04-17  |  10:00
Biuro prasowe

W dniach 16–19 kwietnia w Las Vegas Convention Center odbywają się targi NAB 2023. Firma Sony prezentuje na nich produkty, rozwiązania i modele pracy, które ułatwią pracę twórcom z takich dziedzin, jak telewizja, obsługa wydarzeń na żywo, produkcja wiadomości i produkcja filmowa. Na stoisku C8101 prezentowany jest kompleksowy, bogaty ekosystem, ze szczególnym uwzględnieniem aktualności w dziedzinie rejestracji i przetwarzania obrazu, pracy w chmurze, rozwiązań sieciowych i wirtualnej produkcji. Dla gości przygotowano pokazy i możliwość praktycznego zapoznania się z najnowszą technologią.

Targi NAB pozostają świadectwem potencjału i pomysłowości naszej branży — mówi Theresa Alesso, President, Imaging Products & Solutions Americas, Sony Electronics — W tym roku mija sto lat od ich pierwszej edycji, co skłania do refleksji, jak niesamowite zmiany zaszły przez ten czas. Targi są swojego rodzaju trampoliną dla rewolucyjnych innowacji i katalizatorem szeroko pojętej łączności. Z tego powodu przewodnim tematem naszej ekspozycji jest „Creativity Connected”. Nasi goście przekonają się, na jak wielu polach możemy łączyć dzięki koncentracji na trendach oraz rozwoju wspieranym przez zespół i  technologie Sony.”

 

Networked Live — produkcja zdalna i rozproszona

Networked Live to obszerny ekosystem obejmujący rozwiązania, produkty, usługi i partnerów. Łączy on przetwarzanie i działania hybrydowe, lokalne i w chmurze z komunikacją przez sieć, umożliwiając produkcję na żywo nowymi metodami. Do głównych możliwości należy „Orkiestracja sieci i zasobów”, „Przetwarzanie i działania hybrydowe” oraz „Przetwarzanie i przesyłanie multimediów”.

 

Orkiestracja sieci i zasobów:

  • HDC-5500V / HDC-3500V: system kamerowy z przetwornikiem 3CMOS 4K typu ⅔″, technologią Global Shutter i filtrem ND o zmiennej gęstości optycznej (NOWOŚĆ)

Kamery - HDC-5500V i HDC-3500V - mają wbudowany filtr neutralny (ND) o zmiennej gęstości optycznej oraz mechanizm przesuwu mocowania wizjera umożliwiający użycie nowych wizjerów Sony (HDVF-EL760/EL740). Po dodaniu jednostki sterującej HDCU-5000 funkcjonalność kamer HDC-5500V i HDC-3500V[1] można rozszerzyć o wysoki klatkaż (HFR) w trybie do 4× 4K i 8× HD. Wymienny panel boczny do integracji ze sprzętem innych producentów, ustawienia trybu HDR (Live, Mild i Natural), funkcja Live Tone, efektywne modele pracy na żywo w standardach HDR/SDR i funkcja kompensacji cech obiektywu oznaczają, że kamerę można nabyć z potrzebnym w danym momencie zestawem funkcji, a w przyszłości je rozwijać. Użytkownicy kamer HDC-5500, HDC-3500 i HDC-P50 będą mogli przeprowadzić ich modernizację, która wprowadzi te nowe możliwości[2]. Pierwsze dostawy kamer systemowych z filtrem ND o zmiennej gęstości optycznej są planowane na jesień.

  • CNA-2: adapter sieciowy do sterowania kamerami (NOWOŚĆ)

Skalowalny adapter CNA-2, którego pierwsze dostawy planowane są na jesień, może służyć do rozszerzenia sterowania torów kamerowych Sony i umożliwiać zdalną i rozproszoną produkcję na żywo, jak również nadzorowanie i konfigurowanie kamer. Oparty na sieci www, bezpieczny interfejs API umożliwia wybieranie i konfigurowanie parametrów i formatu obrazu w kamerze.

 

Przetwarzanie i działania hybrydowe:

  • Firma Sony zademonstruje nową platformę softwarową do produkcji na żywo, którą można wdrożyć w różnych środowiskach: wirtualnej chmurze prywatnej, ośrodkach przetwarzania danych i standardowych serwerach dostępnych na rynku (COTS). Platforma ta jest przystosowana do łączenia z rozwiązaniami działającymi lokalnie, takimi jak mikser MLS-X1 oraz systemy do produkcji na żywo innych producentów, umożliwia więc elastyczne, hybrydowe produkcje.
  • MLS-X1: skalowalna platforma do produkcji na żywo (NOWOŚĆ NA TARGACH NAB)

Wydajny, modułowy procesor/mikser do produkcji na żywo umożliwia zintegrowane sterowanie przy użyciu jednego interfejsu użytkownika. Obsługuje przetwarzanie w czasie rzeczywistym obrazu 4K (UHD) i High Dynamic Range (HDR) z bardzo małymi opóźnieniami. Stacja telewizyjna NEP Australia, która wybrała ten nowy system, planuje wdrożenie ponad 20 modułów MLS-X1 i ich wykorzystanie w produkcjach w standardzie 4K.

 

Przetwarzanie i przesyłanie multimediów:

  • NXL-ME80: urządzenie do przesyłania multimediów (NOWOŚĆ)

Urządzenie NXL-ME80 umożliwia przesyłanie obrazu o wysokiej jakości w sieciach o małej przepustowości, z bardzo małymi opóźnieniami wynikającymi z przetwarzania sygnału.

  • HZCE-JX50H / HZCE-JX50F: opcjonalne oprogramowanie adapterów IP Sony HDCE‑TX30HDCE-TX50  Najnowsze oprogramowanie zapewnia obsługę wielu strumieni HD (HZCE-JX50H) lub 4K (HZCE-JX50F) poddanych kompresji JPEG XS, zgodnie ze standardem SMPTE ST 2110-22.
  • Nevion:

Aktualizacje platformy VideoIPath Opracowana przez firmę Nevion platforma orkiestracji multimediów VideoIPath obsługuje federację zasobów, co umożliwia współdziałanie wielu autonomicznych instancji tej platformy. Jest również zintegrowana z usługami AWS Media Services, przez co zapewnia połączenie między ziemią a chmurą i obsługę usług AWS MediaConnect i MediaLive.

Virtuoso RE (NOWOŚĆ) — Najnowszy element o definiowanej programowo konfiguracji z rodziny Nevion Virtuoso jest mniejszy i lżejszy, co pozwala na użycie go w szafach rack o mniejszej głębokości oraz skrzyniach flight case. Urządzenie zapewnia szereg funkcji transportu, przetwarzania i monitorowania w czasie rzeczywistym w konwergentnej sieci IP LAN/WAN.

 

Dodatkowo firma Sony będzie współpracować z firmą Amazon Web Services (AWS) w ramach inicjatywy vLRP (Virtual Live Remote Production) Partner Acceleration Initiative i wraz z innymi partnerami uczestniczyć w tworzeniu systemów produkcji na żywo działających w chmurze.

 

Creators’ Cloud — rozwiązanie nowej generacji do produkcji w chmurze

Dzięki opartym na chmurze, łatwym do wdrożenia rozwiązaniom, usługom i narzędziom do integracji wiodące technologie firmy Sony są dostępne z każdego miejsca. Zapewniają też bezpieczeństwo i skalowalność - zaprojektowane z myślą o największych wyzwaniach klientów.

 

Creators’ Cloud to platforma chmurowa firmy Sony, dzięki której przedsiębiorstwa z branży medialno-rozrywkowej, indywidualni twórcy i małe zespoły mogą bezpiecznie korzystać z wydajnych usług i aplikacji, które pozwalają maksymalnie usprawnić pracę. Platformę tworzą następujące moduły:

Dla przedsiębiorstw:

  • C3 Portal — usługa bramy do chmury, która pozwala bezproblemowo dostarczać materiał z terenu do chmury. Łagodzi ona tradycyjne ograniczenia fizyczne, znacznie przyspieszając rozpowszechnianie i edycję. Nagrane ujęcia, oznaczone definiowanymi przez użytkownika metadanymi, mogą być automatycznie przesyłane z kamer do systemu produkcji lub systemu montażu nieliniowego (NLE), co upraszcza wyszukiwanie, identyfikację i edycję. Nowo dodana integracja z oprogramowaniem Marquis i platformą Avid automatyzuje ten proces, dzięki czemu przebiega on bez udziału użytkownika. Ten innowacyjny model pracy jest obecnie wdrażany i optymalizowany przez firmę Sinclair. Oprócz tego wprowadzono obsługę rozwiązań firmy Teradek, co umożliwia szybkie i pewne dostarczanie materiału z terenu do niemal każdej lokalizacji.
  • Ci Media Cloud — usługa przeznaczona do zarządzania materiałami i wspólnej pracy. Zapewnia zespołom dostępność i możliwość wspólnego opracowywania plików pozostających w produkcji i gotowego materiału multimedialnego z niemal dowolnej lokalizacji. W ramach niedawnych aktualizacji platformy wprowadzono ulepszenia funkcjonalne, zmodernizowane modele pracy, nowe plany cenowe oraz integrację z produktami Atomos CONNECT za pośrednictwem usług Atomos Cloud Studio (ACS) oraz oprogramowania do postprodukcji Silverstack Lab firmy Pomfort.
  • M2 Live — działający w chmurze mikser, który pozwala szybciej i wydajniej realizować produkcje na żywo z użyciem wielu kamer. Dostępne w nim skalowalne, oparte na chmurze narzędzia umożliwiają prowadzenie atrakcyjnych transmisji strumieniowych na żywo z różnych wydarzeń i tworzenie materiałów na strony internetowe i do mediów społecznościowych.
  • A2 Production — oparta na sztucznej inteligencji platforma, która automatyzuje pracę poprzez analizę danych, dodawanie napisów, tworzenie klipów i wzbogacanie treści.
  • NavigatorX — rozwiązanie do zarządzania zasobami, danymi, modelami pracy i urządzeniami.
  • Cloud Master Control Content Browser firmy Crispin — narzędzie do przygotowywania i sprawdzania materiałów odtwarzanych z chmury, obsługiwane za pomocą opartego na sieci www interfejsu użytkownika Core firmy Crispin. Umożliwia realizację funkcji master control zarówno całkowicie w chmurze, jak i w modelu hybrydowym — w chmurze i lokalnie (w momencie wprowadzenia na rynek dostępne tylko w USA).

Dla użytkowników indywidualnych:

  • Creators’ App — aplikacja zapewniająca dostęp do materiałów i umożliwiająca ich przesyłanie z urządzeń mobilnych. Pozwala także zdalnie sterować wybranymi aparatami i kamerami Sony.
  • Bezpłatna przestrzeń na dane — 5 GB dla posiadaczy kont w serwisie Creators’ Cloud, 25 GB dla użytkowników wybranych aparatów i kamer.
  • Discover — usługa, dzięki której twórcy mogą nawiązywać kontakty i udostępniać swoje treści.
  • Ci Media Cloud — z usługi tej mogą korzystać także indywidualni twórcy i małe zespoły. Jest ona dostępna poprzez konto Sony.

 

Innowacje z dziedziny rejestracji i przetwarzania obrazu

Podczas targów NAB firma Sony prezentuje swoją dogłębną wiedzę i doświadczenie w dziedzinie rejestracji i przetwarzania obrazu. Na jej stoisku znajdują się kamery studyjne, narzędzia ENG (Electronic News Gathering), rozwiązania do produkcji filmowej i drony, przeznaczone do wykorzystania na wszystkich etapach procesu twórczego. Firma oferuje różnorodne produkty obsługujące wysoki klatkaż, łączność IP, standard HDR i małą głębię ostrości. Tworzą one trwałą ścieżkę stałego rozwoju, ułatwiając twórcom na każdym poziomie zaawansowania wejście w nową erę opowiadania za pomocą obrazu.

 

  • BVM-HX3110: 30,5-calowy monitor 4K HDR z interfejsem IP (NOWOŚĆ)

Monitor referencyjny BVM-HX3110 odznacza się dużą jasnością, szerokim kątem widzenia i szerokim zakresem barw. Zapewnia dokładną reprodukcję koloru i ich spójność z monitorem Sony BVM-HX310 oraz monitorami z serii PVM-X i LMD-A. Dzięki obsłudze standardu IP SMPTE ST 2110 uzupełnia ekosystem Networked Live firmy Sony. Standardowy zestaw funkcji monitora można rozszerzyć o tryb szybkiej reakcji pikseli, który osłabia zamazywanie się ruchomych obiektów, oraz obsługę formatu JPEG-XS i protokołu SNMP. Monitor ma być dostępny w listopadzie 2023 r.

  • FR7: pełnoklatkowa kamera PTZ z wymiennymi obiektywami (NOWOŚĆ NA TARGACH NAB)

Kamera FR7 łączy takie cechy, jak filmowa ekspresja obrazu, zdalne sterowanie, zaawansowane funkcje łączności i praca w systemach z wieloma kamerami. Zapewnia najlepszą jakość obrazu i uniwersalną konstrukcję PTZ w zastosowaniach studyjnych, produkcjach na żywo i na planie filmowym. W maju 2023 r. (lub później) wydana zostanie wersja 1.1 wewnętrznego oprogramowania, która zapewni obsługę protokołu S700 oraz wewnętrzny zapis i odtwarzanie z użyciem technologii PoE++. Wersja 2.0, która pojawi się najwcześniej we wrześniu, wprowadzi obsługę protokołu FreeD, upraszczającego produkcje AR/VR, oraz funkcje śladu PTZ  i zewnętrznej regulacji zoomu.

  • System rozszerzenia VENICE 2

System rozszerzenia VENICE 2 obsługuje przetwornik obrazu 8K kamery VENICE 2. Zwiększa również mobilność, ponieważ może być podłączany przewodem o długości 3 lub 12 metrów — bez stosowania wtórnika sygnału. Blok przetwornika obrazu jest również wyposażony w czujnik nachylenia (w dwóch płaszczyznach). Ułatwia to stosowanie efektów specjalnych i produkcję wirtualną.

 

Twórcze, spójne wirtualne produkcje

Wirtualna produkcja łączy w czasie rzeczywistym świat wirtualnej rzeczywistości i praktycznej produkcji, otwiera liczne możliwości twórcze i  obniża koszty. Rosnąca liczba jej wdrożeń wpływa na produkty, rozwiązania i modele pracy, które pomagają sprostać pojawiającym się wyzwaniom i zwiększać produktywność. Firma Sony planuje prezentacje i pokazy możliwości swojego kompleksowego systemu wirtualnej produkcji. Na jej stoisku (C8101) można zobaczyć między innymi miksowanie obrazu z wielu kamer w programach telewizyjnych na żywo i zastosowania Live AR z użyciem kamer systemowych z serii HDC-5500.

 

  • Kamery VENICE i wyświetlacze Crystal LED:

Firma Sony, jako jedyny producent wysokiej klasy kamer oraz wyświetlaczy do cyfrowych produkcji filmowych, przedstawia swoje wszechstronne rozwiązanie do wirtualnej produkcji, obejmujące pełnoklatkową kamerę VENICE 2 i wybrane wyświetlacze Crystal LED. Dzięki takiemu połączeniu powstaje w pełni zintegrowany i usprawniony model pracy, który obsługuje duży zakres dynamiki i ułatwia opowiadanie za pomocą obrazu oraz wirtualną produkcję.

  • Zestaw narzędzi do wirtualnej produkcji: lepiej zorganizowana produkcja i praca na planie (NOWOŚĆ)

Nowy zestaw narzędzi firmy Sony pomaga rozwiązywać częste problemy pojawiające się podczas wirtualnej produkcji, takie jak niespójna kolorystyka i występowanie mory. Ułatwia również stosowanie efektów specjalnych bezpośrednio w kamerze. Przeznaczone do narzędzia Unreal Engine rozszerzenie programowe Camera and Display Plugin umożliwia identyfikację i rozwiązywanie typowych problemów napotykanych w wirtualnych produkcjach. Moduł Color Calibrator koryguje zmiany kolorystyki związane z technologią ścian LED. Ten bezpłatny zestaw narzędzi zostanie udostępniony najwcześniej w lecie.

  • ELF-SR2: 27-calowy wyświetlacz Spatial Reality Display (NOWOŚĆ)

Większy monitor Spatial Reality Display ELF-SR2 zapewnia realistyczne wrażenia 3D bez użycia okularów 3D lub VR. Udoskonalenia wprowadzone w szybkim czujniku wizyjnym, zaawansowane przetwarzanie obrazu i elastyczność w instalacji przekładają się na większą funkcjonalność, zapewnianą także dzięki wszechstronnej obsłudze aplikacji i rozwojowi oprogramowania. Firma Sony prezentuje na swoim stoisku rozszerzone zastosowania wyświetlacza Spatial Reality Display. Wykorzystuje do tego szereg materiałów 3D, które ułatwiają tworzenie i wizualizację.

 

 


[1] Do modernizacji kamery HDC-5500V wymagany jest panel boczny HKC-FB50

[2] Kamera HDC-P50 nie obsługuje trybu 4× 4K

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen

Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują  wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.

Prawo

Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą

Projekt ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Polski został przyjęty w grudniu przez rząd i trafił już do Sejmu. Nowe przepisy zakładają pełną elektronizację wnioskowania i wydawania zezwoleń na pracę i rezygnację z testu rynku pracy. Niekoniecznie jednak oznacza to większą otwartość na pracowników z zagranicy. – To nie zmiana jakościowa, ale co najwyżej próba sanacji przeciążonego systemu – ocenia dr Michał Szypniewski z kancelarii BKB Baran Książek Bigaj.

IT i technologie

Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii

– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.