Spectral Games publikuje materiały z Medieval Dynasty New Settlement
Medieval Dynasty New Settlement – pod takim tytułem zostanie wydana VR-owa wersja gry osadzona w uniwersum Medieval Dynasty. Odpowiedzialne za jej produkcję Spectral Games – po raz pierwszy – opublikowało materiały wizualne oraz zwiastun zapowiadający premierę. Tytuł trafi do sprzedaży wiosną 2024 roku, będzie dostępny w sklepie Meta, co umożliwi grę na Meta Quest 2, Meta Quest 3 i Meta Quest Pro. Wydawcami Medieval Dynasty New Settlement są Toplitz Productions, Render Cube oraz Meta.
- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że po wielu miesiącach pracy nad grą w uniwersum Medieval Dynasty, możemy pokazać światu jej pierwsze efekty. Medieval Dynasty New Settlement jest osadzona w uniwersum stworzonym przez Render Cube, ale nie jest portem PC-towej wersji. Nasz VR-owy tytuł zawiera zupełnie nową mapę i historię choć staramy się ująć w niej wszystko to co gracze pokochali w wersji płaskiej, a następnie połączyć z możliwościami, które dają gogle VR – mówi Paweł Sobik, prezes zarządu Spectral Games.
Od lipca Spectral Games ma umowę z Metą, podmiotem prowadzącym jeden z największych portali społecznościowych na świecie oraz platformę VR, co zapewnia dopuszczenie gry do platformy VR Mety, a także szerokie wsparcie marketingowe tytułu.
- W naszych najbliższych planach jest regularny kontakt z graczami na własnym serwerze Discord oraz poprzez media społecznościowe. Będziemy coraz częściej podawać kolejne szczegóły o mechanikach wykorzystanych w grze, udostępniać odpowiedzi na pytania i ciekawostki od twórców, a także przybliżać możliwości technologii VR. Bliżej premiery będziemy współpracować z influencerami ze świata gier VR, aby udostępnić przykładowe rozgrywki oczami różnych graczy – dodaje Paweł Sobik.
Medieval Dynasty New Settlement to gra z gatunku survival. Zadaniem gracza jest przetrwanie: zdobywanie własnych zasobów, czy tworzenie przedmiotów przydatnych do codziennego funkcjonowania. W dniu premiery gracze dostaną dostęp do dwóch trybów rozgrywki – fabularnego i sandbox. Pierwszy pozwala na stopniowe poznawanie świata i historii małymi krokami, wprowadzając kolejne mechaniki i doświadczenia wraz z postępem całej przygody. Graczy pragnących bardziej otwartej rozgrywki na własnych zasadach zainteresuje tryb sandbox, który od samego początku daje dostęp do wszystkich mechanik.
Premiera Medieval Dynasty New Settlement planowana jest wiosną przyszłego roku. Tytuł będzie dostępny w sklepie Meta, co umożliwi grę na Meta Quest 2, Meta Quest 3 i Meta Quest Pro. Wydawcami Medieval Dynasty New Settlement są Toplitz Productions, Render Cube oraz Meta.
Medieval Dynasty New Settlement to kolejny krok w szerokim rozwoju flagowego IP Render Cube. 7 grudnia gracze doczekali się aktualizacji do podstawowej wersji w postaci trybu kooperacji (Co-Op). W pierwszy weekend premiery peak wyniósł 31 tys. plasując Medieval Dynasty na piątym miejscu z najwyższym peakiem w historii pośród spółek notowanych na polskiej giełdzie.
- Po sukcesie Medieval Dynasty oraz wersji Co-Op z dużą ekscytacją i nadzieją czekamy na VR-ową odsłonę gry osadzoną w naszym średniowiecznym uniwersum. Platforma VR zapewnia zupełnie inne doznania niż gra PC-towa, czy konsolowa, dzięki czemu trafimy do nowej grupy odbiorców. Zespół Spectral Games zapewni zupełnie nową rozgrywkę, a umowa z Metą dużą widoczność tytułu, co – mamy nadzieję – przełoży się sukces projektu – mówi Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.
Wersja Medieval Dynasty na PC i konsole sprzedała się w nakładzie ponad 1,5 mln kopii (stan na 30 września br.). Na przełomie Q1/Q2 2024 roku aktualizacja Co-Op trafi również na konsole PlayStaton5, Xbox Series X/S oraz do usługi Game Pass i inne platformy.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.