Komunikaty PR

SpiceSolutions stawia na globalną ekspansję na rynku systemów IT dla księgowych

2024-08-06  |  12:00
Biuro prasowe

Włochy, Francja, Hiszpania, Singapur i Dominikana – to kraje, w których są już dostępne systemy digitalizujące procesy usługi w firmach księgowych firmy technologicznej SpiceSolutions. Po pierwszych międzynarodowych sukcesach firma, która w Polsce ma ponad 200 klientów, stawia na dalszą globalną ekspansję, w szczególności w Azji.

SpiceSolutions, założona w 2014 roku, specjalizuje się w tworzeniu systemów IT wspomagających pracę księgowych i kadrowych. Firma wywodzi się z branży księgowej – powstała poprzez wyodrębnienie działu digitalizacji z firmy księgowej Szwak i Spółka, która do dziś jest generatorem pomysłów, potrzeb i laboratorium testowym Rozwiązania IT, pierwotnie stworzone na potrzeby wewnętrzne, okazały się tak innowacyjne, że właściciel obu podmiotów, Arkadiusz Szwak, postanowił wprowadzić je na rynek pod nową marką.

- Naszym głównym celem w SpiceSolutions jest tworzenie rozwiązań, które przyspieszają i automatyzują procesy księgowe. W Polsce czas od zaksięgowania do zaraportowania wyników  wynosi średnio 30 dni. Nasze oprogramowanie skraca ten czas do kilku sekund, co pozwala naszym klientom szybko podejmować precyzyjne decyzje, na bieżąco śledzić płatności i mieć wgląd w aktualną sytuację finansową firmy – mówi Arkadiusz Szwak, prezes i właściciel SpiceSolutions.

Z oprogramowania SpiceSolutions korzysta w Polsce ponad 200 firm, przetwarzając miesięcznie ponad 100 tys. dokumentów. Od początku firma kładzie nacisk na ekspansję zagraniczną, wykorzystując członkostwo w PrimeGlobal – międzynarodowym stowarzyszeniu firm księgowych i doradczych. Dzięki prezentacjom na konferencjach organizacji, w których uczestniczą księgowi z pięciu kontynentów, firma pozyskała pierwszych zagranicznych klientów. Z produktów firmy korzystają już firmy we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Singapurze i Dominikanie. SpiceSolutions planuje dalszy rozwój działalności zagranicznej.

- Największe nadzieje pokładamy w rynku azjatyckim, gdzie nasze tworzone przez nas rozwiązania cieszą się dużym zainteresowaniem. Negocjujemy pierwszą umowę w Hongkongu i planujemy wejście do innych państw Dalekiego Wschodu i Azji Południowo-Wschodniej. Nazwy naszych systemów od początku odnoszą się do popularnych przypraw kuchni azjatyckiej, a intuicyjność i wygląd aplikacji przypomina popularne w Azji gry komputerowe. Pracujemy również nad rozwojem w Europie. Najbliżej podpisania nowych kontraktów jesteśmy w Grecji i Turcji – mówi Arkadiusz Szwak.

Dzięki dynamicznemu rozwojowi i sukcesom na rynkach międzynarodowych, SpiceSolutions rozważa pozyskanie dodatkowego kapitału poprzez debiut na rynku NewConnect warszawskiej giełdy papierów wartościowych. Dodatkowe finansowanie przyspieszy ekspansję zagraniczną, szczególnie w Azji, co z kolei przełoży się na zwiększenie skali działalności oraz umożliwi dalsze innowacje technologiczne.

W 2023 roku SpiceSolutions osiągnęło sprzedaż na poziomie ponad 2 mln zł, a na 2024 rok prognozuje wzrost o 50%, z przewidywanymi przychodami w wysokości ponad 3 mln zł. Spółka cechuje się wysoką rentownością. W ubiegłym roku miała blisko 0,6 mln zł zysku netto.
 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.