Komunikaty PR

Stokrotka transformuje analitykę biznesową ze wsparciem Tameshi w chmurze AWS

2024-04-04  |  12:15
Biuro prasowe
Kontakt
Karol Czyżewski
FleishmanHillard

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
karol.czyzewski|fleishmaneurope.com| |karol.czyzewski|fleishmaneurope.com
601 750 060
www.fleishmanhillard.pl

Sieć supermarketów Stokrotka przeniosła swoją 15-terabajtową hurtownię danych do chmury AWS (Amazon Web Services), aby poprawić wydajność i wesprzeć swoje plany rozwoju. Dzięki współpracy z partnerem AWS, firmą Tameshi specjalizującą się w usługach w chmurze, migracja wsparła usprawnienie operacji. Przejście na chmurę AWS pomogło również zoptymalizować zarządzanie danymi, podwoiło wydajność narzędzia do analizy biznesowej (BI) oraz zapewniło sieci skalowalne, wydajne i opłacalne rozwiązanie. Firma Tameshi wykorzystała Amazon Redshift i Amazon S3 do ukończenia migracji w ciągu trzech miesięcy.

100% wzrost wydajności i 20% redukcja kosztów
Stokrotka posiada blisko 1000 sklepów w całym kraju i zatrudnia ponad 12 000 pracowników. Generuje duże ilości danych biznesowych, które są przesyłane do hurtowni danych, a następnie przetwarzane za pomocą narzędzia Business Intelligence (BI).

Przyjrzeliśmy się wielu rozwiązaniom, przeprowadzając testy z wykorzystaniem tego samego zestawu danych przy użyciu różnych usług hurtowni danych. AWS zapewniał znacznie szybsze wyniki i był bardziej opłacalny, więc nie było potrzeby szukać dalej. Dzięki migracji do chmury AWS osiągnęliśmy 100% wzrost wydajności przy 20% redukcji kosztów. Bezserwerowe rozwiązanie zapewniło nam elastyczność i korzyści finansowe oraz skalowalność mówi Paweł Kowalczyk, dyrektor ds. technologii w firmie Stokrotka.

Stokrotka poszukuje elastycznego rozwiązania hurtowni danych
Kolejnym etapem cyfrowej transformacji Stokrotki była poprawa wydajności i dostępności hurtowni danych przy jednoczesnym zachowaniu istniejącego interfejsu BI typu front-end. Firma zdecydowała się na migrację 15 terabajtów danych z istniejących systemów pamięci masowej i przetworzenie ich przy pomocy AWS, a następnie przekazanie tych danych do tego samego front-endu BI, z którego korzystała wcześniej. Dla Stokrotki kluczowe było, aby projekt został ukończony szybko, opłacalnie i bez powodowania przestojów.

Migracja bez wpływu na użytkowników usługi i ze wzrostem wydajności
Płynne przejście do chmury było niezbędne, aby zapewnić ciągłość biznesowym użytkownikom narzędzia BI. Usługa musiała pozostać dostępna przez cały okres transformacji, aby nie zmieniać podstawowej technologii, co spowodowałoby zakłócenia oraz potencjalnie potrzebę ponownego przeszkolenia pracowników mówi Maciej Cetler, CEO Tameshi.

Rozwiązania AWS są nie tylko skalowalne i wydajne, ale pozwalają też na redukcję kosztów. Od hurtowni danych po narzędzia do wdrażania, dostępnych jest ponad 200 usług AWS. Ułatwia to firmom dostęp do elementów składowych, których potrzebują, aby szybko reagować na zmieniające się wymagania biznesowe i w efekcie szybciej się rozwijaćmówi Andrzej Horawa, Enterprise Leader CEE w AWS.

Projekt spełnił nasze oczekiwania. Wszystko odbyło się bardzo płynnie. Nadal używane jest to samo narzędzie BI, ale źródłem jest teraz Amazon Redshift. Tameshi udało się ominąć różnice technologiczne między naszą poprzednią hurtownią danych a RedShift. Nasi użytkownicy korzystają teraz z tych samych narzędzi, ale o wiele wydajniejmówi Paweł Kowalczyk, dyrektor ds. technologii w firmie Stokrotka.

Stokrotka buduje własne kompetencje AWS na przyszłość
Projekt został ukończony w ciągu trzech miesięcy. Hurtownia danych Stokrotki jest teraz skalowalna, dzięki czemu firma może się rozwijać bez utraty czasu i środków związanych z dodawaniem i konfigurowaniem nowego sprzętu. System przesyła niemal w czasie rzeczywistym dane ze wszystkich sklepów. Informacje dostarczane przez narzędzie BI pomogły sieci z powodzeniem rozwijać się w ciągu ostatnich kilku lat i firma ma nadzieję kontynuować tę drogę.

Przy tego typu projektach, oprócz działań związanych stricte ze wdrożeniem, niezwykle ważne jest, aby zainwestować czas i wiedzę w odpowiednie przeszkolenie pracowników, którzy będą na co dzień korzystać z nowych rozwiązań. Nasze wsparcie pozostaje bez zmian, jednak specjaliści IT Stokrotki zyskali nowe kompetencje i komfort, dzięki którym mogą w pełni korzystać z rozwiązań AWSmówi Maciej Cetler, CEO Tameshi.

- - -

Tameshi
Tameshi specjalizuje się w migracjach do chmury AWS dla sektora enterprise i branż wysoko regulowanych. Tameshi pomaga klientom w zarządzaniu zbiorami danych o wielkości setek terabajtów, a ze wspieranych przez jej specjalistów systemów bankowości korzystają miliony konsumentów. Tameshi od wielu lat współpracuje z AWS i posiada status AWS Advanced Partner. W 2022 r. firma została wyróżniona tytułem Partnera Roku AWS w Europie Środkowo-Wschodniej.

Stokrotka
Stokrotka to nowoczesna sieć handlowa z bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie, dziś swoim zasięgiem obejmuje blisko 1000 sklepów zlokalizowanych w całej Polsce. Stokrotka rozwija się bardzo dynamicznie, otwiera sklepy w formatach dopasowanych do każdego klienta: Stokrotka Supermarket, Market, Optima i Express. Sieć prowadzi także sklep internetowy i jest sprawdzonym partnerem w biznesie dla franczyzobiorców. Spółka posiada nowoczesne centra dystrybucji, własne zaplecze logistyczne i sieć magazynów regionalnych w całej Polsce. Od 2018 r. Stokrotka Sp. z o.o. wchodzi w skład litewskiej grupy handlowej Maxima. Stokrotka proponuje klientom szeroką ofertę asortymentową w atrakcyjnych cenach, w której szczególny nacisk położony jest na produkty świeże, produkty od lokalnych dostawców, a także produkty marki własnej.

Amazon Web Services
Od 2006 roku Amazon Web Services oferuje najbardziej kompleksową i najszerzej stosowaną chmurę na świecie. AWS stale rozszerza swoje usługi, by móc wspierać praktycznie każdy typ zadań. Obecnie firma ma w swej ofercie ponad 240 usług w obszarze obliczeń, pamięci masowych, baz danych, sieci, analityki, uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji, Internetu rzeczy (IoT), urządzeń mobilnych, bezpieczeństwa, rzeczywistości hybrydowej, wirtualnej i rozszerzonej, tworzenia, wdrażania i zarządzania aplikacjami i in. Działalność prowadzi w ramach 105 stref dostępności w 33 regionów geograficznych. Zapowiedziano już wprowadzenie kolejnych 15 stref dostępności i 5 regionów AWS w Kanadzie, Niemczech, Malezji, Nowej Zelandii i Tajlandii. Miliony klientów - w tym najszybciej rozwijające się startupy, największe korporacje i wiodące instytucje rządowe – obdarzają AWS swym zaufaniem wykorzystując w swojej infrastrukturze rozwiązania AWS, co przekłada się na większą zwinność i niższe koszty. Więcej informacji o AWS znajduje się na stronie aws.amazon.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Biznes chętnie sięga po technologię RFID Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:30

Biznes chętnie sięga po technologię RFID

Przedsiębiorcy dostrzegają coraz więcej obszarów w firmach, które mogą być usprawniane i optymalizowane za pomocą systemów radiowych. By uzyskać wymierne oszczędności
IT i technologie Brother dodał do oferty 3 monochromatyczne drukarki laserowe
2024-04-29 | 10:00

Brother dodał do oferty 3 monochromatyczne drukarki laserowe

Firma Brother dodała do portfolio 3 wydajne monochromatyczne drukarki laserowe. Nowe kompaktowe modele Brother – HL-L2402D, HL-L2442DW, HL-L2460DN umożliwiają łatwą konfigurację,
IT i technologie AWS poszerza ofertę Amazon Bedrock
2024-04-29 | 09:00

AWS poszerza ofertę Amazon Bedrock

 Nowe rozwiązania i usługi AWS (Amazon Web Services) zapewnią klientom korporacyjnym bezpieczny i odpowiedzialny sposób tworzenia i uruchamiania generatywnych aplikacji sztucznej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.