Stokrotka transformuje analitykę biznesową ze wsparciem Tameshi w chmurze AWS
FleishmanHillard
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
karol.czyzewski|fleishmaneurope.com| |karol.czyzewski|fleishmaneurope.com
601 750 060
www.fleishmanhillard.pl
Sieć supermarketów Stokrotka przeniosła swoją 15-terabajtową hurtownię danych do chmury AWS (Amazon Web Services), aby poprawić wydajność i wesprzeć swoje plany rozwoju. Dzięki współpracy z partnerem AWS, firmą Tameshi specjalizującą się w usługach w chmurze, migracja wsparła usprawnienie operacji. Przejście na chmurę AWS pomogło również zoptymalizować zarządzanie danymi, podwoiło wydajność narzędzia do analizy biznesowej (BI) oraz zapewniło sieci skalowalne, wydajne i opłacalne rozwiązanie. Firma Tameshi wykorzystała Amazon Redshift i Amazon S3 do ukończenia migracji w ciągu trzech miesięcy.
100% wzrost wydajności i 20% redukcja kosztów
Stokrotka posiada blisko 1000 sklepów w całym kraju i zatrudnia ponad 12 000 pracowników. Generuje duże ilości danych biznesowych, które są przesyłane do hurtowni danych, a następnie przetwarzane za pomocą narzędzia Business Intelligence (BI).
Przyjrzeliśmy się wielu rozwiązaniom, przeprowadzając testy z wykorzystaniem tego samego zestawu danych przy użyciu różnych usług hurtowni danych. AWS zapewniał znacznie szybsze wyniki i był bardziej opłacalny, więc nie było potrzeby szukać dalej. Dzięki migracji do chmury AWS osiągnęliśmy 100% wzrost wydajności przy 20% redukcji kosztów. Bezserwerowe rozwiązanie zapewniło nam elastyczność i korzyści finansowe oraz skalowalność – mówi Paweł Kowalczyk, dyrektor ds. technologii w firmie Stokrotka.
Stokrotka poszukuje elastycznego rozwiązania hurtowni danych
Kolejnym etapem cyfrowej transformacji Stokrotki była poprawa wydajności i dostępności hurtowni danych przy jednoczesnym zachowaniu istniejącego interfejsu BI typu front-end. Firma zdecydowała się na migrację 15 terabajtów danych z istniejących systemów pamięci masowej i przetworzenie ich przy pomocy AWS, a następnie przekazanie tych danych do tego samego front-endu BI, z którego korzystała wcześniej. Dla Stokrotki kluczowe było, aby projekt został ukończony szybko, opłacalnie i bez powodowania przestojów.
Migracja bez wpływu na użytkowników usługi i ze wzrostem wydajności
Płynne przejście do chmury było niezbędne, aby zapewnić ciągłość biznesowym użytkownikom narzędzia BI. Usługa musiała pozostać dostępna przez cały okres transformacji, aby nie zmieniać podstawowej technologii, co spowodowałoby zakłócenia oraz potencjalnie potrzebę ponownego przeszkolenia pracowników – mówi Maciej Cetler, CEO Tameshi.
Rozwiązania AWS są nie tylko skalowalne i wydajne, ale pozwalają też na redukcję kosztów. Od hurtowni danych po narzędzia do wdrażania, dostępnych jest ponad 200 usług AWS. Ułatwia to firmom dostęp do elementów składowych, których potrzebują, aby szybko reagować na zmieniające się wymagania biznesowe i w efekcie szybciej się rozwijać – mówi Andrzej Horawa, Enterprise Leader CEE w AWS.
Projekt spełnił nasze oczekiwania. Wszystko odbyło się bardzo płynnie. Nadal używane jest to samo narzędzie BI, ale źródłem jest teraz Amazon Redshift. Tameshi udało się ominąć różnice technologiczne między naszą poprzednią hurtownią danych a RedShift. Nasi użytkownicy korzystają teraz z tych samych narzędzi, ale o wiele wydajniej – mówi Paweł Kowalczyk, dyrektor ds. technologii w firmie Stokrotka.
Stokrotka buduje własne kompetencje AWS na przyszłość
Projekt został ukończony w ciągu trzech miesięcy. Hurtownia danych Stokrotki jest teraz skalowalna, dzięki czemu firma może się rozwijać bez utraty czasu i środków związanych z dodawaniem i konfigurowaniem nowego sprzętu. System przesyła niemal w czasie rzeczywistym dane ze wszystkich sklepów. Informacje dostarczane przez narzędzie BI pomogły sieci z powodzeniem rozwijać się w ciągu ostatnich kilku lat i firma ma nadzieję kontynuować tę drogę.
Przy tego typu projektach, oprócz działań związanych stricte ze wdrożeniem, niezwykle ważne jest, aby zainwestować czas i wiedzę w odpowiednie przeszkolenie pracowników, którzy będą na co dzień korzystać z nowych rozwiązań. Nasze wsparcie pozostaje bez zmian, jednak specjaliści IT Stokrotki zyskali nowe kompetencje i komfort, dzięki którym mogą w pełni korzystać z rozwiązań AWS – mówi Maciej Cetler, CEO Tameshi.
- - -
Tameshi
Tameshi specjalizuje się w migracjach do chmury AWS dla sektora enterprise i branż wysoko regulowanych. Tameshi pomaga klientom w zarządzaniu zbiorami danych o wielkości setek terabajtów, a ze wspieranych przez jej specjalistów systemów bankowości korzystają miliony konsumentów. Tameshi od wielu lat współpracuje z AWS i posiada status AWS Advanced Partner. W 2022 r. firma została wyróżniona tytułem Partnera Roku AWS w Europie Środkowo-Wschodniej.
Stokrotka
Stokrotka to nowoczesna sieć handlowa z bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie, dziś swoim zasięgiem obejmuje blisko 1000 sklepów zlokalizowanych w całej Polsce. Stokrotka rozwija się bardzo dynamicznie, otwiera sklepy w formatach dopasowanych do każdego klienta: Stokrotka Supermarket, Market, Optima i Express. Sieć prowadzi także sklep internetowy i jest sprawdzonym partnerem w biznesie dla franczyzobiorców. Spółka posiada nowoczesne centra dystrybucji, własne zaplecze logistyczne i sieć magazynów regionalnych w całej Polsce. Od 2018 r. Stokrotka Sp. z o.o. wchodzi w skład litewskiej grupy handlowej Maxima. Stokrotka proponuje klientom szeroką ofertę asortymentową w atrakcyjnych cenach, w której szczególny nacisk położony jest na produkty świeże, produkty od lokalnych dostawców, a także produkty marki własnej.
Amazon Web Services
Od 2006 roku Amazon Web Services oferuje najbardziej kompleksową i najszerzej stosowaną chmurę na świecie. AWS stale rozszerza swoje usługi, by móc wspierać praktycznie każdy typ zadań. Obecnie firma ma w swej ofercie ponad 240 usług w obszarze obliczeń, pamięci masowych, baz danych, sieci, analityki, uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji, Internetu rzeczy (IoT), urządzeń mobilnych, bezpieczeństwa, rzeczywistości hybrydowej, wirtualnej i rozszerzonej, tworzenia, wdrażania i zarządzania aplikacjami i in. Działalność prowadzi w ramach 105 stref dostępności w 33 regionów geograficznych. Zapowiedziano już wprowadzenie kolejnych 15 stref dostępności i 5 regionów AWS w Kanadzie, Niemczech, Malezji, Nowej Zelandii i Tajlandii. Miliony klientów - w tym najszybciej rozwijające się startupy, największe korporacje i wiodące instytucje rządowe – obdarzają AWS swym zaufaniem wykorzystując w swojej infrastrukturze rozwiązania AWS, co przekłada się na większą zwinność i niższe koszty. Więcej informacji o AWS znajduje się na stronie aws.amazon.com

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.