Strategia migracji do chmury - budowa chmury hybrydowej

Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Cykl bezpłatnych webinarów - dobre praktyki szefów IT
O tym jakie pozytywy mogą czerpać użytkownicy chmury hybrydowej oraz z jakimi wyzwaniami się mierzą, w rozmowie z Maciejem Kuźniarem, COO w Oktawave opowiedział Konrad Bławat, CTO FRU.PL S.A.
FRU.PL to serwis oferujący użytkownikom możliwość wyszukania połączeń lotniczych i ich zakupu jednym prostym kliknięciem. Platforma oferuje także szeroki wybór usług dodatkowych, takich jak: ubezpieczenia podróżne, rezerwacje noclegów, wynajem samochodów oraz transfery.
W przypadku FRU.PL S.A. głównym motywem przejścia do chmury obliczeniowej Oktawave była chęć uporządkowania dotychczasowej infrastruktury IT oraz rozwiązanie problemów w kwestiach organizacyjnych i administracyjnych.
– Stworzyliśmy listę wymagań i szukaliśmy rozwiązania, które byłoby dla nas odpowiednie. Okazało się, że była nim chmura. Na bazie tego wybraliśmy odpowiedniego partnera i takie podejście spełniło nasze potrzeby – powiedział Konrad Bławat, CTO FRU.PL S.A.
FRU.PL korzysta z kilku różnych chmur w tym m.in rozwiązania opartego o Microsoft 365 na potrzeby obsługi komunikacji firmowej, Oktawave na potrzeby utrzymania środowisk backendowych oraz GCP wszędzie tam, gdzie wprowadza dokeryzacje. Uwarunkowane jest to określonymi potrzebami różnych obszarów przedsiębiorstwa Ta różnorodność pozwala na dopasowanie się do poszczególnych gałęzi biznesu i korzystanie z najlepszych cech wymienionych chmur.
– W firmie mamy bardzo mocno wydzielone IT, zajmujące się naszymi portalami, utrzymaniem serwerów, zarządzaniem nimi i dostarczaniem oprogramowania. Mamy również działy Customer Care czy księgowości, które potrzebują swoich rozwiązań. Do potrzeb czysto organizacyjnych i administracyjnych wykorzystujemy głównie chmurę M365 oraz rozwiązania ulokowane w przestrzeni zasobów Oktawave - są to po prostu wirtualne serwery oraz możliwość ich skalowania w górę lub w dół – dodał Konrad Bławat.
Największym wyzwaniem dla FRU.PL w trakcie migracji do chmury było rozmieszczenie serwerów fizycznych w różnych lokalizacjach oraz konieczność inwentaryzacji architektury IT.
– Mamy biura w trzech różnych państwach, więc wiele wysiłku wymagało zebranie informacji co mamy przenieść do chmury, w jaki sposób jest to ze sobą połączone oraz jakie są zależności między tymi komponentami. Ta kwestia organizacyjna była dosyć trudna – skomentował Konrad Bławat.
Bardzo istotnym aspektem, o którym należy pamiętać podczas migracji jest komunikacja wewnątrz organizacji w kwestii przebiegu tego procesu. Należy poinformować o jego szczegółach – o tym, że może wiązać się z czasowymi trudnościami, oraz dobrze wyjaśnić po co się to robi. Nie każdy z nich posiada na ten temat wiedzę, której wymaga się od działu IT.
– Informowanie pracowników powinno być postawione na tym samym poziomie, co przygotowanie technicznego planu migracji. Techniczny plan jest obowiązkowy, trzeba ustalić co i kiedy przepinamy. Natomiast jest też istotne, aby pracownicy w organizacji wiedzieli, jak to wpłynie na ich pracę – powiedział Konrad Bławat.
Jeśli organizacje podejdą do migracji w odpowiedni sposób, pamiętając o czynnikach usprawniających jej przebieg, mogą spodziewać się bardzo pozytywnych efektów.
– Wartość dodana, którą dostaliśmy od Oktawave to utrzymanie naszej infrastruktury chmurowej przez zespół Premium Support, który ma zapięty monitoring na wszystko i który nas wspiera we wszystkich wdrożeniach. Jeżeli kiedykolwiek potrzebujemy jakiegoś doradztwa to możemy zawsze na nim polegać. Od momentu, kiedy się zmigrowaliśmy do chmury Oktawave mogę być spokojny – podsumował Konrad Bławat.
Cykl bezpłatnych webinarów dedykowany jest osobom podejmującym decyzje w obszarze IT, podczas których CIO i CTO renomowanych firm dzielą się swoimi doświadczeniami w tym zakresie. Są dostępne pod poniższym linkiem - https://oktawave.com/pl/webinary?utm_medium=referral&utm_source=website&utm_campaign=cloud-strategy-webinars-1120&utm_content=webinar-lp

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.