Strategia migracji do chmury - budowa chmury hybrydowej
Attention Marketing
Al. Jerozolimskie 92
00-807 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Cykl bezpłatnych webinarów - dobre praktyki szefów IT
O tym jakie pozytywy mogą czerpać użytkownicy chmury hybrydowej oraz z jakimi wyzwaniami się mierzą, w rozmowie z Maciejem Kuźniarem, COO w Oktawave opowiedział Konrad Bławat, CTO FRU.PL S.A.
FRU.PL to serwis oferujący użytkownikom możliwość wyszukania połączeń lotniczych i ich zakupu jednym prostym kliknięciem. Platforma oferuje także szeroki wybór usług dodatkowych, takich jak: ubezpieczenia podróżne, rezerwacje noclegów, wynajem samochodów oraz transfery.
W przypadku FRU.PL S.A. głównym motywem przejścia do chmury obliczeniowej Oktawave była chęć uporządkowania dotychczasowej infrastruktury IT oraz rozwiązanie problemów w kwestiach organizacyjnych i administracyjnych.
– Stworzyliśmy listę wymagań i szukaliśmy rozwiązania, które byłoby dla nas odpowiednie. Okazało się, że była nim chmura. Na bazie tego wybraliśmy odpowiedniego partnera i takie podejście spełniło nasze potrzeby – powiedział Konrad Bławat, CTO FRU.PL S.A.
FRU.PL korzysta z kilku różnych chmur w tym m.in rozwiązania opartego o Microsoft 365 na potrzeby obsługi komunikacji firmowej, Oktawave na potrzeby utrzymania środowisk backendowych oraz GCP wszędzie tam, gdzie wprowadza dokeryzacje. Uwarunkowane jest to określonymi potrzebami różnych obszarów przedsiębiorstwa Ta różnorodność pozwala na dopasowanie się do poszczególnych gałęzi biznesu i korzystanie z najlepszych cech wymienionych chmur.
– W firmie mamy bardzo mocno wydzielone IT, zajmujące się naszymi portalami, utrzymaniem serwerów, zarządzaniem nimi i dostarczaniem oprogramowania. Mamy również działy Customer Care czy księgowości, które potrzebują swoich rozwiązań. Do potrzeb czysto organizacyjnych i administracyjnych wykorzystujemy głównie chmurę M365 oraz rozwiązania ulokowane w przestrzeni zasobów Oktawave - są to po prostu wirtualne serwery oraz możliwość ich skalowania w górę lub w dół – dodał Konrad Bławat.
Największym wyzwaniem dla FRU.PL w trakcie migracji do chmury było rozmieszczenie serwerów fizycznych w różnych lokalizacjach oraz konieczność inwentaryzacji architektury IT.
– Mamy biura w trzech różnych państwach, więc wiele wysiłku wymagało zebranie informacji co mamy przenieść do chmury, w jaki sposób jest to ze sobą połączone oraz jakie są zależności między tymi komponentami. Ta kwestia organizacyjna była dosyć trudna – skomentował Konrad Bławat.
Bardzo istotnym aspektem, o którym należy pamiętać podczas migracji jest komunikacja wewnątrz organizacji w kwestii przebiegu tego procesu. Należy poinformować o jego szczegółach – o tym, że może wiązać się z czasowymi trudnościami, oraz dobrze wyjaśnić po co się to robi. Nie każdy z nich posiada na ten temat wiedzę, której wymaga się od działu IT.
– Informowanie pracowników powinno być postawione na tym samym poziomie, co przygotowanie technicznego planu migracji. Techniczny plan jest obowiązkowy, trzeba ustalić co i kiedy przepinamy. Natomiast jest też istotne, aby pracownicy w organizacji wiedzieli, jak to wpłynie na ich pracę – powiedział Konrad Bławat.
Jeśli organizacje podejdą do migracji w odpowiedni sposób, pamiętając o czynnikach usprawniających jej przebieg, mogą spodziewać się bardzo pozytywnych efektów.
– Wartość dodana, którą dostaliśmy od Oktawave to utrzymanie naszej infrastruktury chmurowej przez zespół Premium Support, który ma zapięty monitoring na wszystko i który nas wspiera we wszystkich wdrożeniach. Jeżeli kiedykolwiek potrzebujemy jakiegoś doradztwa to możemy zawsze na nim polegać. Od momentu, kiedy się zmigrowaliśmy do chmury Oktawave mogę być spokojny – podsumował Konrad Bławat.
Cykl bezpłatnych webinarów dedykowany jest osobom podejmującym decyzje w obszarze IT, podczas których CIO i CTO renomowanych firm dzielą się swoimi doświadczeniami w tym zakresie. Są dostępne pod poniższym linkiem - https://oktawave.com/pl/webinary?utm_medium=referral&utm_source=website&utm_campaign=cloud-strategy-webinars-1120&utm_content=webinar-lp
Technics i Automobili Lamborghini przedstawiają system gramofonowy SL-1200M7B
tesa na IX Międzynarodowych Targach Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack
Drukarka może być bardziej SMART niż myślisz
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.