Strategia migracji do chmury - jak ją zaplanować i wdrożyć?
Attention Marketing
Al. Jerozolimskie 92
00-807 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Pierwszy w Polsce bezpłatny cykl webinarów, budowanie strategii migracji do chmury, rozpoczął Zbigniew Kamiński Cloud Masters & Premium Support Director w Oktawave. Mówiąc o strategii migracji do chmury skupił się na najważniejszych jej aspektach – planowaniu i wdrażaniu.
W dzisiejszych realiach chmura wkracza we wszystkie aspekty życia, dając możliwość wprowadzania nowych rozwiązań komunikacyjnych i biznesowych. Pomaga zwiększyć konkurencyjność na rynku i umożliwia szybszy “time-to-market”. Pozwala też uzyskać lepszą wydajność i skalowalność infrastruktury IT, przez co umożliwia optymalizację kosztów i wygenerowanie realnych oszczędności.
– Punktem, który często pojawia się w rozmowie z naszymi klientami, jest chęć skupienia się na swoim biznesie, na jego prowadzeniu, a niekoniecznie przepalaniu swojej energii i ludzi z IT na kwestie techniczne czy technologiczne, związane z utrzymywaniem serwerów i usług. Firmy wolą angażować swoje siły w biznes i jego rozwijanie – powiedział Zbigniew Kamiński z Oktawave.
Przygotowanie do współpracy z chmurą obliczeniową powinno rozpocząć się od audytu i analizy ogólnej, aby zorientować się, jaka jest bieżąca sytuacja organizacji. Konieczne jest też określenie, jakie konkretne korzyści dana firma czy organizacja zamierza osiągnąć dzięki migracji do chmury.
– Na początek każda firma powinna wykonać wstępną analizę swoich potrzeb biznesowych i operacyjnych w zakresie infrastruktury IT. Następnie określić, jakie kompetencje chmurowe posiada a jakich potrzebuje, aby móc zmigrować swoje systemy IT do chmury. Kiedy już to określi, powinna wykonać bardziej szczegółową analizę. Między innymi wyznaczyć wyzwania infrastrukturalne i przełożyć je na konkretne KPI’s. Konieczna jest także kalkulacja TCO oraz przygotowanie harmonogramu migracji, tak by jej proces nie był odczuwalny dla biznesu – zauważa Zbigniew Kamiński.
Podczas webinaru zostały również poruszone kwestie modeli migracji – Rehosting, Replatforming, Re-architecting, Repurchasing, Retire i Retain. Są to zdefiniowane strategie migracyjne, którymi dziś posługuje się cały świat. Prowadzący opisał krok po kroku czym się charakteryzują i jak w dobry sposób wykorzystać je w firmie oraz odpowiednio dostosować do potrzeb biznesowych i operacyjnych.
W trakcie spotkania poruszono najważniejsze kwestie, o których warto wiedzieć podczas planowania i wdrożenia chmury obliczeniowej w organizacji. Prowadzący skupił się zarówno na tych aspektach, które zwykle nie sprawiają kłopotów, jak i tych, które są największym wyzwaniem czy ryzykiem wdrożenia.
Cykl webinarów dedykowany jest osobom podejmującym decyzje w obszarze IT, podczas których CIO i CTO renomowanych firm będą dzielić się swoimi doświadczeniami w tym zakresie. Kolejny bezpłatny webinar zaplanowany jest na wtorek 10 listopada. Jego tematem będzie : „Wpływ transformacji do chmury na procesy biznesowe firmy". Rozmowę z Dymitrem Mażarem, CTO Edipresse Polska S.A., poprowadzi Zbigniew Kamiński, Cloud Masters & Premium Support Director w Oktawave.
Na bezpłatne webinary można zapisać się pod linkiem - https://oktawave.com/pl/webinary?utm_medium=referral&utm_source=website&utm_campaign=cloud-strategy-webinars-1120&utm_content=webinar-lp
Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne
Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.