Symfonia wchodzi na rynek B2B e-commerce z Platformą B2B
Monday
Górskiego 9
00-033 Warszawa
marta.trzepla|mondaygroup.pl| |marta.trzepla|mondaygroup.pl
609051919
mondaycomms.pl
Symfonia, lider rozwiązań wspierających cyfryzację i procesy biznesowe MŚP, od lat wspierająca sektor handlu, rozwija ofertę o rozwiązanie do obsługi sieci sprzedaży. Wart 124 mld PLN i rosnący w tempie niemal 10%[1] rynek B2B e-commerce w Polsce gwałtownie się cyfryzuje i integruje rozwiązania dla wzrostu konkurencyjności. Platforma B2B od Symfonii odpowiada na potrzeby automatyzacji i indywidualizacji obsługi procesów sprzedażowych producentów, hurtowników oraz dystrybutorów.
Pandemia wymusiła gwałtowne przyspieszenie sprzedaży online, a B2B e-commerce mocno rośnie: prognoza wartości dla tego rynku na 2028 r. kształtuje się na poziomie 190 mld PLN[2]. Rynek potrzebuje zintegrowanych rozwiązań obsługujących procesy biznesowe. Ponad połowa podmiotów handlowych, które łączą swoje systemy back-end odnotowuje wzrost sprzedaży[3]. Opierając się na potrzebach swoich wieloletnich klientów firma stworzyła platformę, która pozwala na usprawnienie etapów zawierania transakcji, skraca czas realizacji zamówień, obniża koszty obsługi i pozwala na dostęp do danych z dowolnego urządzenia w dowolnym czasie. Chmurowe rozwiązanie obsługuje wszystkie procesy sprzedażowe od zapytania przez oferty, do zamówień i rozliczeń, uwzględniając wielokanałową charakterystykę sprzedaży B2B.
Platforma B2B, dostępna już dla kilkudziesięciu tysięcy klientów użytkujących system Symfonia Handel ERP, jest najnowocześniejszym rozwiązaniem na rynku. Użytkownicy Platformy zyskują nowy kanał sprzedaży: całodobowy i zautomatyzowany, dzięki któremu kontrahenci mają dostęp do zawsze aktualnej oferty handlowej – mówi Aneta Jarczyńska, dyrektor ds. rozwoju produktu i komercjalizacji w Symfonii.
Automatyzacja zakupów 24h i omnichannel
Wymagania sektora B2B i jego klientów, oczekujących wygody zakupów firmowych na poziomie prywatnych, rosną. Klienci chcą mieć możliwość zapytań, przeglądania oferty, składania zamówień i zakupów z płatnością o każdej porze, z każdego miejsca i urządzenia. Potrzebują szybkiej realizacji danej potrzeby online, ale także w punkcie stacjonarnym czy podczas spotkania z handlowcem. Rozszerzając ofertę o rozwiązanie dla sprzedaży B2B Symfonia zapewnia tym samym wsparcie na każdym etapie prowadzenia procesów w firmach usługowo-handlowych, stając się rozwiązaniem omnichannelowym: od sprzedaży mobilnej, mobilnego magazynu, po integrację ze sklepami e-commerce (rynek B2C).
Analityka sprzedaży i personalizacja obsługi
Rynek hurtowy, w obliczu spowolnienia konsumenckiego w 2023 r., braków towarowych i rosnących wymagań klientów mocno się digitalizuje. Najbardziej pożądane w handlu kompetencje, to te analityczne i cyfrowe oraz tzw. miękkie z umiejętnością adaptacji do zmian[4].
Wchodzimy na rynek B2B e-commerce z rozwiązaniem automatyzującym sprzedaż. Produkt umożliwia personalizację cenników oraz negocjacje w ślad za indywidualną analizą. W handlu kluczowa jest efektywność i ostatecznie zysk – z myślą o takich korzyściach klientów uruchomiliśmy Platformę B2B – podsumowuje Maciej Uliński, kierownik produktu Platforma B2B w Symfonii.
Bezpieczeństwo cyfrowe i integracja
Platforma B2B dla Symfonii została zbudowana przez zaufanego partnera biznesowego, CStore S.A., który jest producentem oprogramowania do automatyzacji zakupów B2B.
[1] Raport Deloitte B2B e-commerce, 2022 r., prognoza, wskaźnik CAGR 2023-28 r. https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/deloitte-digital/Articles/raport-b2b-e-commerce.html
[2] Raport Deloitte B2B e-commerce, 2022 r., prognoza, wskaźnik CAGR 2023-28 r. https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/deloitte-digital/Articles/raport-b2b-e-commerce.html
[3] Adyen Retail Report 2024 https://www.adyen.com/pl_PL/index-reports/retail?utm_source
[4] Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II Sektor Handlu PARP 2023 r. (s.28)

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji
Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.
Transport
Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.
Polityka
A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.