Komunikaty PR

Sztuczna inteligencja, a zaufanie – chcemy AI, jednak nie ufamy jej do końca

2024-08-13  |  11:49
Biuro prasowe

Prawie połowa zespołów obsługi klienta, ponad dwie piąte sprzedawców i jedna trzecia marketerów twierdzi, że w pełni wdrożyła sztuczną inteligencję (AI) w celu usprawnienia swojej pracy. Jednak aż 77% liderów biznesowych powołuje się na budzące wątpliwości kwestie związane z zaufanymi danymi i etyką, które mogą doprowadzić do zatrzymania ich wdrożeń – wynika z opublikowanych właśnie badań Salesforce.

W raporcie „Trends in AI for CRM” przeanalizowano statystyki z kilku badań i stwierdzono, że firmy obawiają się sytuacji, w której przegapią możliwości, jakie stwarza generatywna sztuczna inteligencja, jeśli dane leżące u podstaw dużych modeli językowych (LLM) nie będą oparte na ich własnych, zaufanych rejestrach klientów. Jednocześnie respondenci wyrazili ciągłe obawy dotyczące braku jasnej polityki firm w zakresie etycznego wykorzystania tej innowacji, a także złożonego krajobrazu dostawców LLM, który wpłynął na to, że aż 80% przedsiębiorstw korzysta z wielu modeli.

Sztuczna inteligencja jest najbardziej znaczącą technologią naszych czasów, a jedna z prognoz przewiduje zysk netto w wysokości ponad 2 bilionów dolarów w nowych przychodach biznesowych do 2028 roku tylko od Salesforce i jego sieci partnerów. W miarę jak przedsiębiorstwa z różnych branż rozwijają swoje strategie AI, liderzy w działach zorientowanych na klienta, takich jak sprzedaż, obsługa i marketing, chętnie wykorzystują AI do zwiększania wewnętrznej wydajności i rewolucjonizowania doświadczeń klientów.

Inne kluczowe wnioski z raportu Trends in AI for CRM obejmują:

Brak zaufanych danych może hamować ambicje AI. Chociaż raport wykazał, że wskaźniki przyjęcia sztucznej inteligencji mają gwałtownie wzrosnąć, tylko 10% osób w pełni ufa sztucznej inteligencji przy podejmowaniu decyzji. Do tego aż 59% organizacji stwierdziło, że brakuje im ujednoliconych strategii danych, które zwiększają niezawodność i dokładność sztucznej inteligencji.

Entuzjazm pracowników wobec sztucznej inteligencji wyprzedza politykę organizacyjną. 80% osób, które korzystały ze sztucznej inteligencji w pracy, stwierdziło, że zwiększa ona ich produktywność, co jest kluczowym czynnikiem przyspieszającym wdrażanie sztucznej inteligencji wśród pracowników. Jednak tylko 21% ankietowanych zatrudnionych stwierdziło, że ich firma jasno określiła zasady dotyczące zatwierdzonych narzędzi i przypadków użycia. Pracownicy nie czekają na wprowadzenie tych zasad, a wielu z nich korzysta z niezatwierdzonych (55%) lub wyraźnie zakazanych (40%) narzędzi. Co więcej, 69% wskazało, że ich pracodawcy nie zapewnili szkoleń na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w ich miejscu pracy.

Zaufanie, bezpieczeństwo danych i przejrzystość są podstawą udanej sztucznej inteligencji. Według raportu, 74% ogółu populacji jest zaniepokojonych nieetycznym wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Firmy, które koncentrują się na kontroli użytkownika końcowego, mają najsilniejszą pozycję do budowania zaufania klientów podczas tworzenia strategii AI, a 56% respondentów tego samego badania zasygnalizowało swoją otwartość na AI w takich okolicznościach.

 

Perspektywa eksperta

„To kluczowy moment dla świata, ponieważ liderzy biznesowi z różnych branż szukają sztucznej inteligencji, aby odblokować wzrost i wydajność biznesu oraz lojalność klientów” – powiedziała Clara Shih, CEO Salesforce AI. „Ale sukces wymaga znacznie więcej niż tylko wdrożenia modelu LLM. Implementacje korporacyjne, aby odnieść sukces w działaniu, potrzebują zaufanych danych, kontroli dostępu użytkowników, wyszukiwania wektorowego, ścieżek audytu, maskowania danych, niskokodowych kreatorów i płynnej integracji interfejsu użytkownika. Salesforce łączy wszystkie te elementy dzięki platformie Einstein 1, chmurze danych, oprogramowaniu Slack oraz dziesiątkom konfigurowalnych, gotowych podpowiedzi i działań oferowanych w naszych chmurach” – dodaje ekspertka.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.