Komunikaty PR

Sztuczna inteligencja w sektorze publicznym: nie jest dobrze!

2024-04-10  |  14:01
Biuro prasowe

W niedawnej ankiecie przeprowadzonej przez Salesforce aż 60% specjalistów IT z sektora publicznego wskazało niedobór umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji (AI) jako największe wyzwanie we wdrażaniu tej technologii.

Według Deloitte sztuczna inteligencja może zaoszczędzić setki milionów godzin pracy pracowników rządowych i miliardy dolarów rocznie. Korzyści płynące ze sztucznej inteligencji możliwe są jednak tylko wtedy, gdy pracownicy sektora publicznego posiadają umiejętności, które pozwolą na wykorzystanie tej technologii. Agencje rządowe mają już plany wdrażania wytycznych i budowania zespołów wspierających wykorzystanie sztucznej inteligencji. Obejmują one między innymi rozszerzenie i podniesienie kwalifikacji umiejętności personelu w zakresie AI.

- Szkolenia i rozwój umiejętności to krytyczne pierwsze kroki dla sektora publicznego, aby wykorzystać korzyści płynące z korzystania ze sztucznej inteligencji. Inwestując w nowe umiejętności, takie jak szybki rozwój, liderzy sektora publicznego mogą umożliwić swoim pracownikom wykorzystanie AI do zwiększenia produktywności, budowania głębszych relacji z wyborcami i poprawy jakości usług publicznych - powiedział Casey Coleman, SVP, Global Government Solutions w Salesforce.

Badanie Salesforce Research pokazało:

Sektor publiczny stoi w obliczu głębszej luki w umiejętnościach AI niż inne branże.

Aż ⅓ specjalistów IT w sektorze publicznym przyznaje, że w ich organizacji istnieje luka umiejętności w obszarze wykorzystania AI, w porównaniu do reszty branż/sektorów.

Specjaliści IT z sektora publicznego zmagają się z wdrażaniem sztucznej inteligencji w swoich organizacjach.

- Tylko 28% specjalistów IT z sektora publicznego twierdzi, że są ekspertami w wykorzystywaniu generatywnej sztucznej inteligencji w ramach swojej pracy.

- Zaledwie 32% twierdzi, że są ekspertami w rozumieniu przypadków użycia generatywnej sztucznej inteligencji, takich jak tworzenie treści i analiza danych.

- Jedynie 30% twierdzi, że są ekspertami we wdrażaniu sztucznej inteligencji w swojej organizacji.

Sztuczna inteligencja daje szansę na wzrost wydajności w sektorze publicznym.

Wypełniając lukę w umiejętnościach AI, organizacje mogą znacznie podnieść wydajność pracowników w sektorze publicznym. Badanie Salesforce pokazuje, że głównym celem sektora publicznego w zakresie sztucznej inteligencji jest automatyzacja rutynowych zadań.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne Biuro prasowe
2024-04-30 | 13:00

Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne

Śniadanie Technologiczne, które jest inicjatywą Forum Technologii Bankowych (FTB) oraz Związku Banków Polskich (ZBP), gromadzi przedstawicieli branży bankowej z obszarów
IT i technologie Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
2024-04-30 | 11:20

Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację

Laptopy i tablety Panasonic, wytrzymałe na trudne warunki, są certyfikowane dla wojsk NATO i mogą być dostosowywane do różnych potrzeb przez cały okres ich
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-04-30 | 11:00

Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.

Choć wydawać by się mogło, że internet i idący za nim dostęp do informacji, stał się dobrem powszechnym zaglądającym w każdy zakątek świata, rzeczywistość jest nieco inna. Dostęp do internetu posiada ponad 5 miliardów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.