Targetowanie reklam radiowych online
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Osobista forma kontaktu z użytkownikiem i reklamy odporne na Adblocka. To największe atuty przekazów marketingowych emitowanych w stacjach radiowych online, podcastach i innych treściach opartych na audio w Internecie. Firma AdTonos, wyspecjalizowana w obsłudze kampanii programatycznych, przez ostatnich dziesięć miesięcy wyemitowała aż 63 159 425 playoutów.
Kampanie programatyczne pozwalają lokalnym markom kształtować przekaz reklamowy w dobie wąsko sprofilowanych stacji internetowych. Podejmowane działania są efektem coraz większego zainteresowania podcastami i audycjami radiowymi emitowanymi w Internecie.
Jak dotrzeć do precyzyjnej grupy docelowej?
Specyfiką tego typu kampanii jest możliwość bardzo dokładnego określenia profilu odbiorcy. Programmatic audio pozwala ustawić reklamy na przykład według kryterium płci, wieku, lokalizacji czy zainteresowań. Dzięki temu, właściciel lokalnej kwiaciarni czy dealer samochodowy może reklamować się w ogólnopolskiej stacji radiowej, docierając do potencjalnych klientów, którzy znajdują się w okolicy jego firmy. Dla stacji radiowej jest to dodatkowe źródło dochodu, które może być właściwym sposobem na pokrycie kosztów inwestycji w rozwój radia w Internecie.
Jak to wszystko działa? Posłużmy się przykładem. Jeśli słuchacz korzysta z określonej stacji radiowej za pomocą tradycyjnego odbiornika w samochodzie lub ustawionego na komodzie w domu i jednocześnie będzie słuchać tych treści z aplikacji uruchomionej przez jego ulubioną stację radiową, to usłyszy różne bloki reklamowe. Reklamy w aplikacji będą dopasowane bezpośrednio do jego profilu i zainteresowań. System „podmienia” reklamy w sposób całkowicie niezauważalny dla słuchacza. Oprogramowanie rozpoznaje, kiedy rozpoczyna się blok reklamowy i układa reklamy zgodnie z „zadanym” wcześniej profilem użytkownika. Skuteczność sięga w tym przypadku 99,5%. Dedykowany algorytm uczy się, w jaki sposób poszczególne stacje radiowe miksują dżingle reklamowe, dlatego przejście bloków reklamowych jest płynne. Słuchacz nie ma świadomości, że reklamy zostały podmienione.
Jesteśmy jedną z trzech firm na świecie, które stworzyły technologię wymiany streamu audio w czasie rzeczywistym. Dzięki temu możemy realizować kampanie programatyczne audio w oparciu o własną technologię. Dziesięć pierwszych miesięcy 2020 roku pozwoliło nam wygenerować ponad 63 miliony playoutów. 16 milionów z nich zostało wyemitowanych w polskich stacjach online. Na zagranicznym, bardziej doświadczonym rynku, sprzedaż reklam odbywa się już w pełni automatycznie, a także na zasadzie bidowania stawki za emisję reklamy. O skuteczności takich działań świadczy fakt, że według światowych badań 80% słuchaczy podcastów akceptuje reklamy. Ponad 60% z nich kupuje po wysłuchaniu reklamy w trakcie podcastu. Gdy dodamy do tego „odporność” na systemy blokujące, otrzymujemy skuteczny sposób prezentowania swoich produktów i usług – powiedział Michał Marcinik, prezes AdTonos, platformy specjalizującej się w audiomarketingu.
Reklamy programatyczne w segmencie audio sprawdzają się w każdej branży, choć doświadczenie AdTonos pokazuje, że szczególnie dobre wyniki osiągane są przez kampanie przygotowywane dla klientów działających głównie w sektorach e-commerce, motoryzacyjnym, FMCG, branży finansowej czy usługowej. Powodem takiej skuteczności jest możliwość bardzo dokładnego określenia grupy docelowej. Jest to możliwe, ponieważ operatorzy audiomarketingu mają do dyspozycji ogromną bazę kategorii, do których przydzielany jest odbiorca reklamy.
Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu
Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Samorządowe budżety będą niezależne od rządowych zmian w podatkach. Nowe przepisy mają zacząć obowiązywać od 2025 roku
Obniżenie podatków, zwłaszcza PIT-u, zubożyło w ostatnich latach budżety polskich samorządów, szczególnie dużych miast. Nowy rząd po konsultacjach z jednostkami samorządu terytorialnego przedstawił w połowie lipca projekt nowej ustawy, zgodnie z którą dochody miast, gmin, powiatów i województw miałyby się opierać na udziale w dochodzie osób mieszkających i pracujących na danym obszarze, a nie w samych podatkach od osób fizycznych i prawnych. W ten sposób zmiany w opodatkowaniu nie będą się przekładać na wysokość wpływów do lokalnych budżetów i ułatwią planowanie inwestycji.
Finanse
Investors TFI: Hossa na giełdach nie skończy się przed 2026 rokiem. Wszystko będzie zależeć od trendu na Wall Street
Polska gospodarka w tym roku urośnie o 3–4 proc. po minimalnym wzroście w 2023 roku. To powinno się przełożyć na dobre wyniki polskich spółek, czyli również ich pozytywne notowania na giełdzie. Trend może zmienić jedynie wolta na Wall Street. Na nią jednak na razie się nie zanosi. Jednak za mniej więcej półtora roku amerykańscy przedsiębiorcy zaczną odczuwać skutki wysokich stóp procentowych, nawet jeśli Fed do tego czasu zdecyduje się na ich obniżki. Wtedy nastroje inwestorów mogą się odwrócić.
Konsument
Nie tylko Zielony, ale też Niebieski Ład. UE intensyfikuje wysiłki na rzecz ochrony zasobów wodnych
Europejski Komitet Regionów wezwał niedawno tworzącą się nową Komisję Europejską do prac nad Europejska Strategią Wodną i powołania komisarza odpowiedzialnego za zasoby wodne w UE. Impulsem do planowania zmian w tym obszarze ma być Blue Deal, czyli Niebieski Ład – inicjatywa stworzona w ubiegłym roku na wzór Zielonego Ładu. Przyspieszenie działań na rzecz ochrony zasobów wodnych to zdaniem ekspertów konieczność w obliczu coraz częstszych i poważniejszych susz, powodzi i problemów z dostępem do wody pitnej. Niebieski Ład ma być istotnym elementem dostosowywania się do zmian klimatu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.