Komunikaty PR

Tech-Con Poland dołącza do sieci dystrybutorów Universal Robots w Polsce

2023-12-12  |  15:00
Biuro prasowe

Warszawa, grudzień 2023 – Universal Robots (UR), światowy lider wśród producentów robotów współpracujących, rozpoczął współpracę z nowym dystrybutorem w Polsce – Tech-Con Poland. Firma wchodzi w skład Tech-Con Group i jest jednym z wiodących dostawców  w regionie Europy Środkowo-Wschodniej na rynku automatyki przemysłowej. Tech-Con dołącza do grona dystrybutorów Universal Robots w Polsce, w którym są już Cadsol Design Polska Sp. z o.o., Elmark Automatyka S.A., Jorgensen Easytech i ProCobot Sp. z o.o Sp.k.

Wzmocnienie pozycji na rynku

Tech-Con Group dystrybuuje produkty dla przemysłu pneumatycznego, hydraulicznego, techniki liniowej, maszynowego i niskonapięciowego w pięciu państwach regionu CEE. W swoim portfolio firma ma ponad 20 000 klientów. W Polsce Tech-Con zlokalizowany jest na Śląsku, w Zabrzu, regionie ważnym przemysłowo.

Dla Universal Robots współpraca ta oznacza możliwość jeszcze lepszej obsługi i doskonałą okazję do umocnienia swojej pozycji globalnego lidera na rynku rozwiązań automatyzacji cobotami takich branż jak motoryzacyjna, maszynowa, elektroniczna, spożywcza, czy farmaceutyczna i chemiczna oraz tworzyw sztucznych. W sektorach tych roboty współpracujące wykorzystuje się przy zadaniach powtarzalnych, niebezpiecznych, obciążających ludzki organizm i niechętnie wykonywanych przez pracowników. Coboty automatyzują montaż, paletyzację, kontrolę jakości, obsługują maszyny CNC, a także świetnie sprawdzają się przy czynnościach manualnych, wymagających precyzji, ciężkiej do utrzymania przez pracownika w ciągu całej 8- godzinnej zmiany. Roboty współpracujące zostały również zaprojektowane do pracy w środowiskach o wysokich rygorach sanitarnych.

- Zależy nam na umacnianiu pozycji Universal Robots na rynku i sukcesywnym podnoszeniu poziomu robotyzacji w Polsce oraz całym regionie CEE. Współpraca z wiodącym dystrybutorem rozwiązań automatyzacji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej idealnie wpisuje się w te plany. Specjalizacja Tech-Con Group w obsłudze branż, w których coboty odgrywają kluczową rolę w automatyzacji zakładów pozwoli nam na dotarcie do  rynku i popularyzowanie robotyzacji w jeszcze większym zakresie  – mówi Daniel Niepsuj, Area Sales Manager, Universal Robots.

Tech-Con sukcesywnie rozwija swoją ofertę w zakresie rozwiązań automatyzacji zakładów przemysłowych. Obserwując rosnące zapotrzebowanie na automatyzację i robotyzację, firma zidentyfikowała obszar, w którym może skutecznie wykorzystać aktualne kompetencje i dodatkowo wesprzeć klientów w doskonaleniu procesów produkcyjnych.

- Uzupełnienie oferty Tech-Con, obejmującej rozwiązania z zakresu pneumatyki, techniki próżniowej, liniowej i niskoprądowej o automatyzację cobotami było naturalnym krokiem rozwojowym dla naszej firmy. Chcąc oferować naszym klientom kompleksowe wsparcie, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie do oferty cobotów Universal Robots. Przekonały nas ich niewielkie rozmiary, łatwość wdrożenia i zmiany zastosowania, ale przede wszystkim - wszechstronność. To cechy, których poszukują nasi klienci – mówi Almo Fetahović, General Manager, Tech-Con Poland.

Tech-Con Poland dołączył do grona dystrybutorów Universal Robots w Polsce w grudniu. Pełna lista partnerów jest dostępna na stronie: www.universal-robots.com/pl/dystrybutorzy/. Globalna sieć partnerska UR obejmuje ponad 1100 partnerów – dystrybutorów i integratorów systemów, a firma sprzedała już ponad 75 000 cobotów na całym świecie.

 

O Universal Robots

Universal Robots jest wiodącym producentem robotów współpracujących (cobotów) wykorzystywanych w wielu branżach oraz w edukacji. Założona w 2005 roku i mająca siedzibę w Odense, w Danii, firma Universal Robots dąży do stworzenia świata, w którym ludzie pracują z robotami, a nie jak roboty. Jej misja jest prosta: Automatyzacja dla każdego. Wszędzie.

Od momentu wprowadzenia na rynek pierwszego na świecie komercyjnego cobota w 2008 roku, Universal Robots rozwinął portfolio produktów o szerokim zasięgu i ładowności oraz sprzedał ponad 75 000 cobotów na całym świecie. Wokół technologii cobotów rozwinął się rozległy ekosystem tworzący innowacje, zapewniający klientom wybór spośród szerokiej gamy komponentów, zestawów i rozwiązań dostosowanych do każdego zastosowania. 

 

 

Więcej informacji na stronie: www.universal-robots.com

 

Kontakt dla mediów:

Dorota Prochowicz, Omega Communication,
dprochowicz@communication.pl, +48 728 433 401

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.