Komunikaty PR

Technologia Elocity obsługuje co 3. ogólnodostępną stację ładowania w Polsce

2024-01-31  |  05:55
Biuro prasowe
Kontakt

Agnieszka Stefaniak-Zubko
Elocity sp z.o.o.

ul. Wolnica 13/10
31-060 Kraków
a.stefaniakzubko|elo.city| |a.stefaniakzubko|elo.city
663726101
elo.city

Na koniec 2023 roku co trzecia stacja ogólnodostępna w Polsce była obsługiwana przez technologię Elocity, a z aplikacji spółki, która integruje ponad 280 operatorów stacji ładowania, korzystało blisko 35 tys. kierowców elektryków.

Intensywny rozwój, nowe wdrożenia dla klientów biznesowych i tworzenie innowacyjnych rozwiązań to główne obszary zeszłorocznej aktywności Elocity, które specjalizuje się w dostarczaniu autorskiej technologii zarządzania infrastrukturą ładowania aut elektrycznych i sprzedaży usług ładowania. Powiększyło się również grono klientów, których spółk wspiera w dążeniu do zeroemisyjności: Do partnerów, z którymi Eocity współpracuje na co dzień, dołączyły m.in. nowe floty korporacyjne i branżowi debiutanci z silnym focusem na rozwój.

Rozwój infrastruktury ładowania obsługiwanej przez technologię Elocity

Na koniec 2023 roku system Elocity obsługiwał 1642 stacje ładowania (tj. prawie 3000 punktów), w tym 911 stacji ogólnodostępnych, widocznych w naszej aplikacji oraz 731 stacji prywatnych, widocznych tylko dla upoważnionych użytkowników (np. pracowników firm). Oznacza to ponad dwukrotny wzrost w stosunku do końca 2022 roku, przy czym liczba stacji ogólnodostępnych z backendem Elocity wzrosła o 524, a stacji prywatnych o 329.  Skalę rozwoju w ostatnich 12 miesiącach dobrze ilustruje także fakt, że w ramach 240 000 sesji ładowania Elocity dostarczyło klientom 4,1 GWh energii.

Warto podkreślić, że intensywny rozwój infrastruktury ładowania dostępnej z poziomu aplikacji Elocity to m.in. efekt dobrej współpracy, ale także aktywnych działań Klientów spółki, w tym m.in. Budimex Mobility i Interparking (w segmencie partnerów sprzedających swoje usługi za pośrednictwem aplikacji Elocity), czy Eleport, Noxo, Horyzont EV i PureCity (w segmencie White Label). Z kolei w obszarze stacji prywatnych tradycyjnie już prym wiodą klienci Elocity z branży logistycznej, m.in. DPD, DHL i GLS. W zeszłym roku spółka odnotowała również wzrost liczby kontraktów, dotyczących rozwiązań dla flot korporacyjnych. Łącznie na koniec 2023 roku w backend Elocity wyposażone były 544 stacje prywatne obsługujące floty.

W minionym roku z powodzeniem spółka wdrożyła autorskie projekty dla flot, które poszukują kompleksowych rozwiązań z zakresu infrastruktury ładowania dla swoich pojazdów. Odpowiadając na potrzeby właścicieli flot, w 2023 roku Elocity wdrożyło innowacyjną usługę agenta rozliczeniowego, która minimalizuje administrację związaną z rozliczaniem służbowych ładowań na przydomowych stacjach dla klientów korporacyjnych.

Z modelu flotowego Elocity korzystają m.in. Shell czy AstraZeneca. A cennym dla spółki wsparciem jest partnerstwo firm z branży CFM. Elocity współpracuje na co dzień ze spółkami: Leaseplan, ALD Automotive oraz MHC Mobility, które rozumiejąc potrzeby klienta flotowego, włączyły do oferty leasingu samochodów elektrycznych kompleksowe usługi z zakresu infrastruktury, w tym m.in. przydomowe stacje ładowania dla pracowników.

Nowe kontrakty biznesowe

W 2023 roku Elocity podpisało ponad 200 kontraktów biznesowych, z czego 6 umów dotyczyło współpracy w modelu White Label, w ramach którego spółka dostarczyła lub aktualnie opracowuje dedykowane aplikacje. W tym gronie są m.in. spółki Elomoto i E-way 24, która z myślą o flotach transportu ostatniej mili stawia na intensywny rozwój sieci DC.

Na szczególną uwagę zasługuje współpraca ze spółką Anwim, właścicielem marki MOYA. Jako partner technologiczny w zeszłym roku Elocity zrealizowało zaawansowany projekt technologiczny, polegający na integracji swojego systemu z już istniejącymi rozwiązaniami flotowymi klienta. W efekcie aplikacje MOYA firma i Super MOYA zostały rozszerzone o funkcjonalności dla użytkowników samochodów elektrycznych, co stanowi jedyny tego typu business case w Polsce.

Ważnym elementem strategii Elocity jest konsolidacja rynku e-mobility z korzyścią dla użytkowników aut elektrycznych. Jednym z narzędzi jej realizacji jest aplikacja, w której użytkownicy znajdą stacje ładowania już 280 operatorów, z czego 120 firm dołączyło do tego grona w ostatnim roku. - Dla nas ważne jest to, że z technologii Elocity korzystają zarówno duże spółki, jak i firmy debiutujące w branży EV. Cieszy nas, że nasze rozwiązania służą rozwojowi elektromobilności w Polsce, wspierają elektryfikację flot, integrację rynku, ale także dają możliwość nawet początkującym w branży podmiotom dołączyć do aplikacji z największą liczbą stacji ładowania w Polsce - mówi Adrian Nocuń, współzałożyciel Elocity.

Rozwój technologii Elocity

Od początku istnienia Elocity sercem działalności spółki jest system, dlatego w ciągu ostatnich 12 miesięcy duży nacisk położono na jego rozwój. Autorska technologia Elocity, jest kluczem do rozwoju elektromobilności i komfortu użytkowników aut EV. Spółka nieustannie analizuje ich potrzeby i dostosowuje do nich swój system, uwzględniając również zmiany w przepisach prawnych i wizje klientów. Zespół Elocity wierzy, że właśnie technologia jest jednym z filarów, które wspierają rozwój elektromobilności, dlatego w ciągu ostatnich 12 miesięcy duży nacisk położono na rozwój systemu Elocity.

W 2023 roku w aplikacji Elocity zarejestrowało się 19 tysięcy nowych użytkowników, co oznacza, że na koniec grudnia korzystało z niej łącznie blisko 35 tysięcy kierowców aut elektrycznych. I to z myślą o nich spółka wprowadziła w aplikacji szereg zmian i nowych funkcjonalności, usprawniających korzystanie z elektryków. Do dotychczasowych opcji dodano m.in. praktyczną informację o dostępnej mocy stacji z poziomu mapy, intuicyjne zarządzanie ładowaniami w profilu flotowym i prywatnym, widok postępu ładowania baterii na stacjach DC, czy informację o średniej mocy ładowania na stacjach AC i DC.

Z punktu widzenia wielu użytkowników aut elektrycznych jednym z bardzo istotnych projektów Elocity był roaming ze stacjami Powerdot i Ekoen. Dzięki temu kierowcy mogą korzystać łącznie ze 129 szybkich stacji ulokowanych m.in. przy sklepach sieci Biedronka i hubach ładowania, a liczba ta stale rośnie. Rozliczanie za korzystanie z usług obu sieci możliwe jest za pośrednictwem aplikacji Elocity.

Przełomowym wdrożeniem w zakresie rozwoju metod płatności było opracowanie usługi płatności za ładowanie za pomocą terminali. Projekt zrealizowano w partnerstwie z eService, dostarczając klientom rozwiązanie całkowicie niezależne od producentów stacji ładowania. Innowacja Elocity pozwala na obsługę jednej lub wielu stacji, a terminal można zamontować także na słupku. Kierowcy płacący za ładowanie za pomocą terminala mają dostęp do automatycznie generowanych faktur, raportów i innych narzędzi dostępnych wcześniej z poziomu aplikacji.  Z punktu widzenia klientów spółki kluczowa jest nie tylko elastyczność usługi, ale także to, że dzięki niej spełniają wymogi unijnej regulacji AFIR i innych przepisów prawnych i podatkowych.

Rok 2024 w Elocity

Rok 2023 był bardzo intensywny, a planów na kolejne 12 miesięcy jest sporo. W dalszym ciągu priorytetem Elocity będzie dostarczanie oprogramowania i kompleksowych rozwiązań optymalnie dobranych do potrzeb naszych partnerów i klientów. Dzięki technologii Elocity będą oni dalej konsekwentnie rozwijać własną infrastrukturę.

Przed spółką również nowe projekty z partnerami, wzrost liczby stacji ładowania obsługiwanych przez system Elocity, ale także dalszy rozwój technologii. W tym roku szczególnie ważne dla będzie dostosowanie infrastruktury ładowania do wymogów AFIR - unijnej regulacji, dotyczącej m.in. ad hoc payments.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Elocity sp z.o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Panasonic TOUGHBOOK G2 nominowany do konkursu branżowego Biuro prasowe
2024-07-22 | 14:00

Panasonic TOUGHBOOK G2 nominowany do konkursu branżowego

TOUGHBOOK G2 firmy Panasonic został wyróżniony w konkursie Best of Industry Award – MM Poland, którego nominacje ogłoszono 8 lipca przez MM Magazyn Przemysłowy. Konkurs
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.