TikTok i Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę edukują w ramach DBI 2022
TYdzień Bezpiecznego Internetu - TikTok i Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę edukują w ramach Dnia Bezpiecznego Internetu 2022
Dbanie o bezpieczeństwo użytkowników to dla TikToka priorytet, dlatego z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 2022, we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, platforma rozpoczyna kampanię edukacyjną pod hasłem #TYdzieńBezpiecznegoInternetu. Przez najbliższy tydzień na nastolatków oraz ich opiekunów czekać będą aktywacje zarówno w samej aplikacji, jak też poza nią. Zwieńczeniem akcji będzie konferencja DBI organizowana przez NASK oraz Fundację, której partnerem został TikTok.
TikTok regularnie inicjuje bądź angażuje się w działania, których celem jest zwiększanie bezpieczeństwa użytkowników. Przypadający na 8 lutego Dzień Bezpiecznego Internetu to idealna okazja do aktywnego promowania dobrych praktyk w zakresie świadomego korzystania z cyfrowej przestrzeni. Tym razem platforma podjęła współpracę z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę: wesprze doroczną konferencję oraz wspólnie przeprowadzi serię aktywności informacyjnych i promujących bezpieczne praktyki.
W tygodniu poprzedzającym Dzień Bezpiecznego Internetu, na TikToku opublikowana zostanie seria filmów przygotowanych przez znanych i lubianych twórców platformy (Mamanaobrotach, Magdalena Chorzewska, Taranek, Bloger Wojciech i Kuba Przygoński), w których poruszą oni pięć ważnych tematów takich jak: internetowe wyzwania, fake newsy i dezinformacja, cyberprzemoc, promowanie szkodliwych wzorców wyglądu i dbałość o cyfrowy dobrostan.
Materiały będą zachęcać użytkowników TikToka do tworzenia własnych treści i dzielenia się swoimi przemyśleniami na temat bezpiecznego poruszania się w sieci. By dotrzeć z tymi ważnymi przekazami do jak największej grupy odbiorców, treści edukacyjne będą promowane na platformie formatami reklamowymi, powstanie również dedykowany landing page dostępny w sekcji „Odkryj”.
Poradnik dla rodziców
TikTok ma świadomość, że intensywnie zmieniający się świat technologii może utrudniać rodzicom i opiekunom prowadzenie rozmów o bezpieczeństwie w sieci ze swoimi podopiecznymi. Z tą myślą, poza aktywnościami w ramach TYgodnia Bezpiecznego Internetu, przygotuje wraz z Fundacją otwarty webinar dla rodziców.
„TikTok to autentyczność i rozrywka. A bezpieczeństwo społeczności jest kluczowym elementem zapewniającym oba te atrybuty. Współpraca z uznanym partnerem - Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, to kolejny krok w stronę zwiększania świadomości cyfrowej i pomoc w dostrzeżeniu oraz zrozumieniu najistotniejszych zjawisk. Cieszymy się, że możemy wykorzystać nasze dotarcie i zaangażowanie naszej społeczności do ważnej rozmowy” – mówi Jakub Olek, Head of Public Policy and Government Relations, TikTok CE.
„Dzień Bezpiecznego Internetu to wspaniała okazja do dzielenia się wiedzą na temat bezpiecznego korzystania z sieci. W tym roku przygotowaliśmy bogatą ofertę edukacyjną, na którą składa się konferencja 8 lutego, cykl webinarów oraz lekcje online i spektakle. Zależy nam, by o bezpieczeństwie w internecie rozmawiać jak najszerzej. Dlatego bardzo cieszy nas współpraca z popularnymi platformami internetowymi takimi jak Tiktok, które także chcą włączać się w tę ważną akcję i promować bezpieczne, pozytywne i zrównoważone korzystanie z internetu” – mówi Łukasz Wojtasik, koordynator poradni Dziecko w Sieci z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
O TikTok
TikTok jest czołową platformą krótkich filmów nagrywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Naszą misją jest inspirowanie, pobudzanie kreatywności i sprawianie radości. TikTok posiada globalne biura w Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, Berlinie, Polsce, Izraelu, Dubaju, Bombaju, Krajach Nordyckich, Singapurze, Dżakarcie, Seulu i Tokio. https://www.tiktok.com/pl/
O FDDS
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę od ponad 30 lat chroni dzieci przed przemocą i wykorzystaniem seksualnym. Zapewnia dzieciom i ich opiekunom wsparcie, profesjonalną pomoc psychologiczną i prawną. Uczy dorosłych, jak mądrze i skutecznie reagować na przemoc wobec dzieci oraz co robić, gdy podejrzewają, że dziecko jest krzywdzone. Wspiera i angażuje rodziców, by wychowywali dzieci z miłością i szacunkiem. Wpływa na polskie prawo, by jak najlepiej chroniło interes dziecka. Każde dziecko zasługuje na dzieciństwo wolne od przemocy!
Więcej informacji:
Piotr Żaczko
Communication Manager PL & CE
piotr.zaczko@tiktok.com
Dawid Michnik
Grayling
Biuro prasowe TikTok w Polsce
dawid.michnik@grayling.com
tel. +48 609 025 900

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.