TP-Link Archer GX90 – nowy router gamingowy w standardzie WiFi 6
Grayling Poland sp. z o.o.
Warszawa, Ul.Bluszczańska 74 m 75
00-712 Warszawa
marcel.matulinski|grayling.com| |marcel.matulinski|grayling.com
604919473
https://grayling.com/our-offices/warsaw/
Archer GX90 działa w standardzie 802.11ax (WiFi 6) i posiada trzy pasma sieci bezprzewodowej o łącznej przepustowości dochodzącej do 6579Mb/s: do 4804Mb/s w paśmie 5GHz, do 1201Mb/s w drugim paśmie 5GHz oraz do 574Mb/s w paśmie 2,4GHz. Dedykowane graczom pasmo 5GHz wykorzystuje technologie 4T4R i HE160, dzięki czemu wszystkie platformy do gier mają do dyspozycji połączenia o bardzo dużej prędkości, a zakłócenia generowane przez inne urządzenia w ogóle nie są odczuwalne. Gracze
mogą cieszyć się płynną grą (nawet kiedy inni użytkownicy obciążają łącze, oglądając filmy
w rozdzielczości 4K czy pobierając duże pliki) oraz uzyskać taktyczną przewagę nad przeciwnikami
w trakcie rozgrywki.
Archer GX90 oferuje także super szybkie połączenia przewodowe. Posiada jeden port WAN/LAN 2,5Gb/s, jeden gigabitowy port WAN/LAN oraz trzy gigabitowe pory LAN. Urządzenie wyposażono w jeden port USB 2.0 i jeden szybki port USB 3.0, dzięki którym do sieci domowej można podłączyć niemal każde urządzenie. Najwyższą wydajność sieci zapewnia czterordzeniowy procesor o taktowaniu 1,5 GHz.
W najnowszym routerze gamingowym od TP-Link zastosowano szereg rozwiązań i technologii poprawiających zasięg oraz wydajność urządzenia.
Skuteczność połączeń zwiększona została poprzez wykorzystanie technologii MU-MIMO 4x4, która wysyła pakiety danych do czterech urządzeń w tym samym czasie, optymalizując wydajność całej sieci. Zastosowanie OFDMA aż czterokrotnie zwiększa średnią przepustowość oraz redukuje opóźnienia - dzięki niej z jednego kanału (w sumie jest ich osiem) może korzystać bez zakłócania połączenia nawet kilka urządzeń jednocześnie. Technologia Airtime Fairness ogranicza nieefektywne wykorzystywanie przepustowości pasm. Z kolei połączenie ośmiu anten, technologii Beamforming zwiększającej siłę sygnału nadawanego w kierunku łączących się do routera urządzeń, modułu front-end o dużej mocy oraz 4T4R pozwala na utworzenie silnej i niezawodnej sieci bezprzewodowej. Funkcja DFS umożliwia dynamiczny wybór częstotliwości - automatycznie rozszerza dostępny kanał, stwarzając możliwość korzystania z aktualnie najmniej obciążonego pasma i pozwalając przenieść grę na wyższy poziom.
Dużym udogodnieniem dla graczy są także funkcje Game Accelerator oraz Statystyki Gier. Game Akcelerator automatycznie wykrywa i optymalizuje ruch generowany przez gry, zapewniając wysoką prędkość sieci, co z kolei przekłada się na nieprzerwane gamingowe wrażenia. Statystyki gier natomiast zapewniają dostęp do dopracowanych i szczegółowych zestawień w celu analizy w czasie rzeczywistym opóźnień, czasu gry i wykorzystania zasobów.
Urządzenie wyposażono także w tzw. Game Protector oraz system HomeCareTM, który skutecznie chroni domową sieć przed cyberatakami, zapewniając bezpieczne połączenie podczas grania online.
Archer GX90 obsługuje technologię OneMesh™, która inteligentnie łączy urządzenia z routerem lub wzmacniaczem sieci bezprzewodowej oferującym najlepszą jakość połączenia. Urządzenia tworzące sieć OneMesh™ współpracują ze sobą, aby tworzyć jednolitą sieć WiFi. Podczas przemieszczania się po domu, telefon lub tablet zawsze połączy się z urządzeniem, który oferuje mu najlepsze połączenie, bez przerywania transferu.
Dzięki intuicyjnej aplikacji Tether, dostępnej na urządzenia z systemem Android oraz iOS, konfiguracja oraz obsługa GX90 są niezwykle proste.
Specyfikacja techniczna urządzenia dostępna jest na stronie TP-Link.
Router Archer GX90 jest już dostępny w sprzedaży w cenie ok. 1400 zł i objęty został 3-letnią gwarancją.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.