Triggo finalistą konkursu mikromobilności w Amsterdamie
Mikropojazd elektryczny Triggo znalazł się wśród sześciu światowych startupów, które wezmą udział w finale konkursu na najlepsze rozwiązanie technologiczne z branży mikromobilności. Zwycięzca zostanie wyłoniony podczas wydarzenia Micromobility Europe odbywającego się w dniach 1-2 czerwca w Amsterdamie.
Wynalazca i twórca Triggo Rafał Budweil zaprezentuje pojazd przed przedstawicielami takich funduszy i organizacji jak Hardware Club VC z Kalifornii, Maniv Mobility z Izraela oraz EIT Urban Mobility, który jest inicjatywą Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT).
Oprócz Triggo w finale konkursu znalazły się takie startupy jak brytyjskie EAV Cargo, produkujący mikropojazdy dostawcze, Bo Mobility, który opracował innowacyjną hulajnogę elektryczną, holenderski BAQME, będący nowoczesnym rowerem miejskim z miejscem na bagaże, a także norweski Whee!
– Udział w finale konkursu, którego wyniki zostaną ogłoszone na tak prestiżowym wydarzeniu to dla nas ogromne wyróżnienie. Znaleźliśmy się wśród sześciu startupów ze świata, co dodatkowo wyróżnia Triggo – mówi Rafał Budweil. Jak dodaje, to także okazja, by zaprezentować Triggo wielu przedstawicielom światowej branży mikromobilności z czołowymi funduszami na czele.
Micromobility Europe to najszybciej rozwijająca się na świecie konferencja poświęcona e-mobilności. Stanowi swego rodzaju święto małych pojazdów elektrycznych, promując ich rolę w radykalnym przekształceniu miast. Wydarzenie zgromadzi czołowych światowych konstruktorów, wynalazców i liderów mikromobilności. Podczas tegorocznej edycji organizatorzy przewidują ponad 50 światowej klasy mówców oraz ponad tysiąc międzynarodowych gości.
– Jesteśmy niezwykle podekscytowani obecnością Triggo. Obecnie jest to jeden z najciekawszych projektów w dziedzinie mikromobilności. Triggo wyposażony jest w wyjątkowy zestaw możliwości, które odpowiadają potrzebom miast i konsumentów. Pomagają również osiągnąć cele niskoemisyjności, do których się zobowiązaliśmy – mówi Oliver Bruce, jeden z organizatorów wydarzenia.
Triggo pojawi się na konferencji i weźmie udział w konkursie na zaproszenie EIT Urban Mobility - inicjatywa Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT). Od stycznia 2019 roku Instytut pracuje nad zachęcaniem do pozytywnych zmian w sposobie poruszania się społeczeństwa po miastach, tak by uczynić je bardziej przyjaznymi do życia. EIT dąży do tego, aby stać się największą europejską inicjatywą przekształcającą mobilność miejską.
Triggo obok światowych gigantów motoryzacji
W styczniu 2022 roku Triggo zostało wyszczególnione w raporcie AMA Research „Global Micro Electric Automotive Market”, w którym została oceniona wartość rynku, trendy oraz prognozy do 2027 roku. Triggo zostało wskazane jako kluczowy projekt, obok takich światowych graczy, jak Yamaha Motor Company, Groupe Renault czy Honda Motor Company. W całym raporcie zostało wyszczególnionych zaledwie 8 przedsiębiorstw działających w sektorze mikro i elektro mobilności.
W raporcie zostały przedstawione czynniki mające istotny wpływ na wzrost w sektorze mikro mobilności. Jednym z wiodących jest trend, by przezwyciężyć problemy związane z ruchem ulicznym i poprawić mobilność w aglomeracjach miejskich. Autorzy raportu wskazują, że w wielu krajach coraz więcej rządów przygotowuje rozwiązania, które będą sprzyjać „elektrykom” i miejskiej mikromobilności. Przykład może stanowić włączenie takich pojazdów do transportu publicznego. Najważniejsze wskazane w dokumencie wyzwanie, które stoi przed branżą, jest niespójna infrastruktura ładowania oraz mały zasięg pojazdów, co stanowi świetne pole do rozwoju technologii wymiennych baterii, w którą wyposażone jest Triggo.
Autorzy raportu przewidują w najbliższych latach wzrost liczby firm, które rozpoczną produkcję pojazdów mikroelektrycznych, przez co zwiększy się poziom konkurencyjności, sprzyjający skalowalności całego rynku.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.