Komunikaty PR

Uber Eats podsumowuje 7 lat w Polsce. Zjedliśmy pizzę wielkości Gniezna

2024-03-01  |  14:00
Biuro prasowe

Jedna z najpopularniejszych w Polsce platform do zamawiania jedzenia z dostawą do domu - Uber Eats - obchodzi swoje 7. urodziny. Z tej okazji aplikacja nie tylko przygotowała kampanię promocyjną, ale także udostępniła zestawienie najpopularniejszych wyborów kulinarnych użytkowników z Polski oraz nietypowych rekordów. W tym czasie zjedliśmy tyle pizz, które pokryłoby obszar wielkości Gniezna, a na podium najpopularniejszych dań znalazły się pomidorowa, pad thai oraz ciastko z jabłkami.

Uber Eats swoją działalność w Polsce rozpoczął od stolicy. Warszawa była pierwszym miastem w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym uruchomiono tę usługę i dziesiątym w Europie. Od tamtej pory platforma nieustannie rozwija swój zasięg, zarówno terytorialnie, jak i zwiększając liczbę dostępnych w ofercie restauracji i sklepów. Zamawianie Uber Eats stało się dla wielu Polaków codziennością, niezależnie od tego czy szukają pomysłu na lunch w pracy, robią zakupy, czy potrzebują urozmaicić swój filmowy wieczór jakąś przekąską.

Świętując swoje 7. urodziny platforma postanowiła przyjrzeć się zamówieniom dokonywanym przez Polaków, aby lepiej poznać ich wybory.

 

Najpopularniejsze dania wśród Polaków

Nasze preferencje kulinarne od lat są dość niezmienne. Od 2017 roku w kraju nad Wisłą prym wiedzie kuchnia amerykańska z burgerami na czele, a także specjały kuchni włoskiej. Podium wśród ulubionych potraw Polaków zamykają dania japońskie, jak sushi

Co ciekawe, preferencje kulinarne Polaków różnią się w zależności od lokalizacji. Od Małopolski, przez Polskę centralną, Mazowsze, Warmię i Mazury aż po Pomorze, Uber Eats odnotował najwięcej zamówień potraw ze słonecznej Italii. Jednak na Dolnym Śląsku użytkownicy Uber Eats zamawiali najczęściej dania kuchni meksykańskiej, a na Śląsku - japońskiej. Z kolei we wschodniej Polsce, m.in. w Lubelskiem, popularne były kuchnie bliskowschodnia oraz turecka.

 

Co typowy Polak wybiera na obiad?

Platforma przeanalizowała także, jaki był najczęściej wybierany zestaw obiadowy w Polsce. Jak się okazuje, lubimy łączyć smaki. O ile na pierwsze danie najchętniej wybieraliśmy tradycyjną pomidorową, o tyle w kontekście drugiego dania bardziej stawialiśmy na kuchnię azjatycką, jak pad thai. Z kolei jeśli chodzi o deser, to Polacy szczególnie polubili ciastko jabłkowe, czyli typowy, amerykański „apple pie”.

 

Zjedliśmy pizze wielkości Gniezna…

To, że jako Polacy uwielbiamy pizzę, wiadomo nie od dziś – na kulinarnej mapie Polski lwią część stanowią restauracje włoskie, a okrągły placek z sosem pomidorowym, serem i dodatkami to jedno z najchętniej wybieranych przez nas dań. Niezbicie świadczą o tym liczby. W ciągu 7 lat użytkownicy Uber Eats zamówili tyle pizz, ile pokryłoby obszar równy wielkości takiego miasta, jak pierwsza stolica Polski. Gniezno, bo o nim mowa, rozciąga się na obszarze 40km² powierzchni i ma 67 tys. mieszkańców.

 

…a zamówione burgery ważyły tyle, co 2,5 łodzi podwodnej

Jedne z najczęściej zamawianych dań w aplikacji to burgery. Od początku istnienia Uber Eats w Polsce zjedliśmy 2559 ton tych specjałów kuchni amerykańskiej. Żeby to lepiej zobrazować – typowa łódź podwodna ma wagę własną około 1000 ton. To oznacza, że zjedliśmy burgery o wadze ponad 2 takich łodzi. Taka waga odpowiada również masie ok. 26 wielorybów błękitnych, największych zwierząt na Ziemi.

 

 

Rozpoczęliśmy też wegański BOOM

Na naszych talerzach coraz częściej lądują roślinne zamienniki. Ten trend dostrzegli restauratorzy, adaptując swoją ofertę do wymagań rynku. W roku 2023 opcje wegańskie na Uber Eats oferowało aż o 37% więcej restauracji niż w 2017 roku.

 

Absolutny rekordzista jest z nami od początku

Najaktywniejszy użytkownik Uber Eats przez 7 lat istnienia platformy w Polsce pochodzi ze stolicy. Od startu Uber Eats w naszym kraju minęły 2492 dni, a rekordzista złożył w tym czasie 3487 zamówień – daje to ponad 1,4 dostawy dziennie. W tym czasie użytkownik złożył zamówienia w 198 różnych restauracjach, ale jego najpopularniejszym wyborem była oferta sieci restauracji Salad Story.

 

Najdłuższy paragon wprost z Warszawy

Również największe zamówienie pod względem liczby pozycji na rachunku pochodzi ze stolicy. W sierpniu 2023 roku na warszawskim Żoliborzu zamówiono hamburgery McDonald’s. Zamawiający zapłacił za nie 1770 zł, a na rekordowym rachunku pojawiły się aż 172 artykuły. Z kolei największe pojedyncze zamówienie zrealizowane za pomocą Uber Eats pochodziło z Wrocławia i wyniosło 2408 zł.

 

Na Księżyc i z powrotem

Świętując urodziny nie można zapomnieć także o tych, bez których zamówienia nie dotarłyby do celu. Tylko w zeszłym roku kurierzy współpracujący z platformą Uber Eats pokonali niemal 28,5 miliona km, co równa się pokonaniu drogi na Ziemi na Księżyc i z powrotem ponad 36 razy.

Z kolei od początku obecności Uber Eats w Polsce, kurierzy przejechali ponad 118 milionów kilometrów. Zgodnie z szacunkami platformy, pod koniec tego roku kurierzy powinni pokonać odległość równą Ziemia - Słońce.

 

Jak urodziny, to prezenty!

Obchody 7. urodzin Uber Eats to doskonała okazja do podziękowania użytkownikom za ich zaufanie. Niech kolejne lata będą równie smakowite! Żeby zachęcić użytkowników do wspólnego ucztowania, platforma przygotowała aż 10 dni promocji do -30%* na zamówienia z wybranych restauracji. Pełna lista lokali biorących udział w jest dostępna pod [linkiem].

 

Warunki promocji: *Promocja obowiązuje do 03.03.2024 r. w wybranych restauracjach. Minimalna wartość każdego zamówienia wynosi 49 zł. Promocja obejmuje tylko wartość produktów w koszyku. Po osiągnięciu minimalnej wartości koszyka zniżka zostanie naliczona automatycznie. Oferta nie łączy się z innymi ofertami. Opłata za dostawę oraz pozostałe opłaty mogą nadal obowiązywać, w zależności od przypadku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.