Uber One dla studentów, miejsce w busie na koncert i wsparcie w opiece
W post pandemicznej erze cyfrowej utrzymywanie osobistych kontaktów jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Właśnie dlatego Uber zaprojektował nowe funkcje, które nie tylko umożliwią łączenie ludzi w prawdziwym świecie, ale także będą korzystne cenowo. Należą do nich: Uber Shuttle, Uber Caregiver, rezerwacja UberX Share z wyprzedzeniem czy Uber One dla studentów. Ich prezentacji zostało poświęcone tegoroczne wydarzenie GO-GET 2024, które odbyło się 15 czerwca br. w Nowym Jorku.
Bycie razem jest lepsze dla zdrowia i portfela. Dlatego globalna platforma Uber chce ułatwić ludziom spotykanie oraz cieszenie się wspólnymi doświadczeniami przy jednoczesnym oszczędzaniu pieniędzy - niezależnie od tego czy chodzi o wspólne wyjście na koncert, zamawianie jedzenia na spotkania w plenerze czy opiekę nad bliskimi.
Oto przegląd nowych funkcji, które Uber zaprezentował podczas wydarzenia GO-GET 2024. Na ten moment są one dostępne na rynku amerykańskim a ich dostępność stopniowo będzie rozszerzana na kolejne kraje.
W grupie raźniej - Uber Shuttle
Pozwala zarezerwować miejsce w busie, który porusza się po stałej trasie, by dogodnie i w korzystnej cenie dojeżdżać wraz z innymi do pracy, na okoliczne wydarzenia sportowe, koncerty, a także na lotniska. Jako oficjalny partner wybranych obiektów Live Nation (organizatora koncertów), Uber uruchomił ten produkt dla wybranych obiektów w całych Stanach Zjednoczonych. Ponadto firma współpracuje z Hard Rock Stadium w Miami, areną Miami Dolphins czy Crypto.com Grand Prix Miami Formuły 1.
UberX Share z rezerwacją
UberX Share wystartował w Polsce w tym roku, oferując możliwość współdzielenia przejazdu w niższej cenie. Tym samym Polska znalazła się w gronie nielicznych krajów w EMEA, gdzie testowane jest rozwiązanie. Teraz firma wprowadza, na razie w Stanach, funkcjonalność pozwalającą na zaplanowanie wspólnej podróży z wyprzedzeniem. To idealne rozwiązanie np. na dojazdy do pracy - miejsce w UberX Share można zarezerwować z gwarancją ceny, od 10 minut do 30 dni wcześniej. Więcej osób w mniejszej liczbie samochodów oznacza korzyści zarówno ekologiczne jak i ekonomiczne, ponieważ UberX Share pozwala zaoszczędzić użytkownikowi średnio 25% na przejeździe.
Uber One dla studentów
Uber One to model subskrypcyjny pozwalający zaoszczędzić na przejazdach i dostawach. W Polsce funkcjonuje na razie w ramach Uber Eats. W związku z popularnością usługi, Uber poszedł o krok dalej i przygotował specjalną ofertę dla studentów - możliwość korzystania ze wszystkich funkcjonalności programu za pół ceny. Uber One dla studentów w USA kosztuje tylko 4,99 USD miesięcznie lub 48 USD rocznie. Oprócz specjalnych cen oraz promocji dostępnych tylko dla subskrybentów, takich jak 0 USD opłaty za dostawę i zamówień tańszych do 10%, studenci otrzymają również dostęp do wybranych ofert, np. codziennych zniżek na zamówienia z Domino's, Starbucks czy Taco Bell.
Kulinarne inspiracje Uber Eats
Miłośników odkrywania nowych smaków z pewnością zainteresuje opcja “Lists”, która pozwala znaleźć inspirację na posiłek. Dzięki nowej funkcji można odkrywać rekomendacje znajomych, a także tworzyć i udostępniać listy własnych, polecanych miejsc i ulubionych potraw. Opcja pozwala znaleźć inspiracje na każdą okazję - od “Deserów na randkę” aż po “Kolacje dla najmłodszych”.
Uber Caregiver
Niemal 25% Amerykanów identyfikuje się jako opiekunowie swoich najbliższych, stanowiąc uzupełnienie dla lekarzy oraz pielęgniarek. Ta odpowiedzialność wiąże się z wieloma wyzwaniami - od ekonomicznych po logistyczne. Właśnie dlatego Uber uruchomił funkcję Uber Caregiver zaprojektowaną, by ułatwić opiekę nad ukochanymi osobami. Opiekunowie mogą łatwo rezerwować przejazdy swoim bliskim na wizyty lekarskie czy zamawiać produkty z apteki dostępne bez recepty oraz artykuły spożywcze - wprost pod drzwi.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.