Komunikaty PR

Universal Robots odnotowuje mocny koniec 2023 roku

2024-02-01  |  13:00
Biuro prasowe

1 lutego 2024 r: ODENSE, DANIA: Universal Robots, duńska firma zajmująca się produkcją robotów współpracujących (cobotów), odnotowała w 4. kwartale 2023 roku przychody w wysokości 103 mln USD, co stanowi wzrost o 21 proc. w porównaniu z 4. kwartałem 2022 roku. Q4 2023 był jak dotąd najbardziej dochodowym w historii firmy. Roczne przychody w 2023 roku wyniosły 304 mln USD, co oznacza spadek o 7 proc. w porównaniu z 2022 roku.

Prezes firmy, Kim Povlsen, powiedział: - Rok 2023 dla wielu naszych głównych klientów wiązał się z funkcjonowaniem w trudnym otoczeniu gospodarczym i biznesowym, przy spowolnieniu globalnej działalności przemysłowej w pierwszej połowie roku. Odnotowaliśmy jednak wzrost sprzedaży dla naszych głównych klientów i w kluczowych segmentach, w tym w paletyzacji, oraz w naszym strategicznie ważnym kanale OEM. Zakończyliśmy rok z dobrymi wynikami i wkraczamy w 2024 z doskonałymi podstawami do dalszego wzrostu.

Najnowsze coboty pomagają napędzać wzrost

W 2023 roku Universal Robots odnotował duży popyt na UR20 – pierwszego ze swoich cobotów o dużej ładowności, szczególnie w zastosowaniach związanych z paletyzacją i spawaniem. W listopadzie firma wprowadziła na rynek UR30 – drugi model z nowej serii cobotów, który otworzy przed klientami nowe możliwości automatyzacji. UR20 i UR30 stanowiły łącznie 30proc. przychodów w czwartym kwartale.

- Zwiększyliśmy tempo dostarczania na rynek innowacyjnych rozwiązań - powiedział Povlsen. – Wysyłamy już do klientów pierwsze UR30, a aby zaspokoić stały popyt na UR20, zwiększyliśmy produkcję w czwartym kwartale do ponad 1200 sztuk. Ostatecznie jednak nasz sukces zależy od całej platformy rozwiązań, które tworzymy. To ciągłe doskonalenie oprogramowania i łatwość obsługi, oprócz naszych innowacji sprzętowych, tworzą wartość dla naszych partnerów i klientów końcowych.

 

O Universal Robots
Universal Robots jest wiodącym producentem robotów współpracujących (cobotów) wykorzystywanych w wielu branżach oraz w edukacji. Założona w 2005 roku i mająca siedzibę w Odense, w Danii, firma Universal Robots dąży do stworzenia świata, w którym ludzie pracują z robotami, a nie jak roboty. Jej misja jest prosta: Automatyzacja dla każdego. Wszędzie.

Od momentu wprowadzenia na rynek pierwszego na świecie komercyjnego cobota w 2008 roku, Universal Robots rozwinął portfolio produktów o szerokim zasięgu i ładowności oraz sprzedał ponad 75 000 cobotów na całym świecie. Wokół technologii cobotów rozwinął się rozległy ekosystem tworzący innowacje, zapewniający klientom wybór spośród szerokiej gamy komponentów, zestawów i rozwiązań dostosowanych do każdego zastosowania.

 

Więcej informacji na stronie: www.universal-robots.com

 

Kontakt dla mediów:

Dorota Prochowicz, Omega Communication,
dprochowicz@communication.pl, +48 728 433 401

Zapytania od mediów można kierować na adres PR@universal-robots.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne Biuro prasowe
2024-04-30 | 13:00

Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne

Śniadanie Technologiczne, które jest inicjatywą Forum Technologii Bankowych (FTB) oraz Związku Banków Polskich (ZBP), gromadzi przedstawicieli branży bankowej z obszarów
IT i technologie Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
2024-04-30 | 11:20

Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację

Laptopy i tablety Panasonic, wytrzymałe na trudne warunki, są certyfikowane dla wojsk NATO i mogą być dostosowywane do różnych potrzeb przez cały okres ich
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-04-30 | 11:00

Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.

Choć wydawać by się mogło, że internet i idący za nim dostęp do informacji, stał się dobrem powszechnym zaglądającym w każdy zakątek świata, rzeczywistość jest nieco inna. Dostęp do internetu posiada ponad 5 miliardów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.