Komunikaty PR

VCs are investing in a new class of space startups applying web3

2022-04-07  |  11:41
Biuro prasowe

A group of VCs and investors including Startup Wise Guys and Pointer Capital recently invested in the seed round of Copernic Space, a blockchain-based platform to enable the purchase of space assets and investment into space ventures by the mass market. The increased interest in the new budding sector applying blockchain technology to open wider commercial access to space and related investments marks the beginning of a new market.

 

In development since 2020, Copernic Space recently launched its marketplace where space industry players can tokenize their space assets to commercialize what they own and access new monetization methods. The launch features the first-ever sale of tokenized payload space featuring Lunar Outpost’s MAPP Lunar Rover destined for the Moon this year. In the first commercial lunar mission, you can not only buy the rights to send a physical lunar payload through Copernic Space but fractionalize ownership of that payload and resell it to the retail market. This brings space into the digital economy, democratizing access and creating a true space asset market that provides the opportunity to have ownership in space for the first time. As further space asset sales are released on the marketplace, in 2023 Copernic Space plans to add the SpacePool, a DeFi application that facilitates liquidity directly from the retail market into space projects. 

 


General Partner of Pointer Capital, Lukas S. Zgiep said: “It is fresh, creative, and shows us that we should step out from our comfort zone in the way we look at Crypto and NFTs. There is huge potential that the space economy will be more valuable than the earth's economy. If this happens Copernic Space will be Amazon for the Space economy!”
Led by Grant Blaisdell, one of the Co-Founders of a leading blockchain analytics company Coinfirm, Copernic Space represents a new market in the collision of space and crypto. This marketplace sets the standard for the commercialization of space and related investments. But the platform is not only looking to scale up the already $500b space economy, but be the home for other space-related crypto companies building a diverse ecosystem like Spacechain, Space DAOs like SKTLS, and NFT based space projects such as Spaceman.

 

The Managing Director of Startups Wise Guys Growth program and space industry enthusiast, Daniela Esposito, said that “Copernic Space is providing such a unique and disruptive proposition into the market, that missing the opportunity to invest into and to support the first digital marketplace ever for space assets wasn’t an option.” 

 

Investors continuously push more and more investments into the space economy, but this category represents a new class of space-related companies with much lower capital requirements and shorter liquidity event timelines, a big roadblock for many traditional investors. What this new market also represents is breaking down the barriers of entry into the space economy to where the average person can participate and become an owner or investor in space. Space is truly entering into a new final frontier.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.