Wielkanoc z cheeseburgerem - decyzje użytkowników Uber Eats zaskakują
Wielkanoc to dla milionów Polaków wyjątkowe dni, kiedy z dala od codziennych zajęć i obowiązków mogą spędzić czas w rodzinnym gronie. Jednak jak wynika z badań, tradycyjne zwyczaje powoli zaczynają ulegać zmianie, a wiąże się to z wejściem w dorosłość przedstawicieli pokolenia Gen Z i Millenialsów*. Między innymi są oni dwukrotnie bardziej skłonni do podróżowania w Wielkanoc niż osoby urodzone wcześniej. Oprócz tego prawie 43% badanych spędzi świąteczny czas nie biorąc udziału w rodzinnych uroczystościach, a część z nich prawdopodobnie zostanie w domowym zaciszu.
Żurek vs cheeseburger
Jak się okazuje, użytkownicy platformy Uber Eats szukają odskoczni od tradycyjnych potraw wielkanocnych, takich jak żurek, sałatki czy jajka w majonezie i w potrawach na wynos stawiają na dania kuchni amerykańskiej. W Święta użytkownicy aplikacji najchętniej zamawiają burgery z restauracji McDonald’s, a w koszyku zakupowym najczęściej znajdują się Big Mac i Cheesburger. Ulubionym dodatkiem do tych potraw okazuje się sos śmietanowy.
Świąteczne zakupy na ostatnią chwilę
Wielkanoc to także czas wzmożonych przygotowań i wspólnego gotowania tradycyjnych potraw, nierzadko w pośpiechu i na ostatnią chwilę.
Aby pomóc użytkownikom w zaaranżowaniu idealnych Świąt, platforma przygotowała specjalną zakładkę. W niej użytkownicy mogą zaopatrzyć się w świąteczne produkty takie jak jajka, żurek, bigos czy kiełbasa. Mogą tam także znaleźć wszystko, co niezbędne do przygotowania wypieków: mąkę, cukier, proszek do pieczenia oraz galaretki i budynie. Dostawy realizowane będą nieustannie, także w wielkanocną niedzielę i poniedziałek.
- Użytkownicy platformy mogą uniknąć stresu związanego z zakupami świątecznymi i skupić się na tym, co naprawdę ważne w tym okresie - wspólnym spędzaniu czasu z bliskimi. Jest to możliwe dzięki współpracy Uber Eats i Lisek.App, która w 9 miastach zapewnia szeroki wachlarz usług i ułatwienie organizacji codziennego życia, także w wyjątkowych sytuacjach, jak niespodziewane zakupy w trakcie Wielkanocy* – mówi Michał Dubisz, General Manager Uber Eats Poland.
* Numerator’s 2023 Holiday Preview, Styczeń 2023
** Zakupy w dedykowanej zakładce Lisek.App będą dostępne w 9 miastach: Wrocław, Sopot, Warszawa, Poznań, Łódź, Kraków, Katowice, Gdańsk, Gdynia
Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI
Strategiczna współpraca AWS i Deloitte
Zalman Alpha2 36 — efektowne chłodzenie typu AiO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.