Wielkanoc z cheeseburgerem - decyzje użytkowników Uber Eats zaskakują
Wielkanoc to dla milionów Polaków wyjątkowe dni, kiedy z dala od codziennych zajęć i obowiązków mogą spędzić czas w rodzinnym gronie. Jednak jak wynika z badań, tradycyjne zwyczaje powoli zaczynają ulegać zmianie, a wiąże się to z wejściem w dorosłość przedstawicieli pokolenia Gen Z i Millenialsów*. Między innymi są oni dwukrotnie bardziej skłonni do podróżowania w Wielkanoc niż osoby urodzone wcześniej. Oprócz tego prawie 43% badanych spędzi świąteczny czas nie biorąc udziału w rodzinnych uroczystościach, a część z nich prawdopodobnie zostanie w domowym zaciszu.
Żurek vs cheeseburger
Jak się okazuje, użytkownicy platformy Uber Eats szukają odskoczni od tradycyjnych potraw wielkanocnych, takich jak żurek, sałatki czy jajka w majonezie i w potrawach na wynos stawiają na dania kuchni amerykańskiej. W Święta użytkownicy aplikacji najchętniej zamawiają burgery z restauracji McDonald’s, a w koszyku zakupowym najczęściej znajdują się Big Mac i Cheesburger. Ulubionym dodatkiem do tych potraw okazuje się sos śmietanowy.
Świąteczne zakupy na ostatnią chwilę
Wielkanoc to także czas wzmożonych przygotowań i wspólnego gotowania tradycyjnych potraw, nierzadko w pośpiechu i na ostatnią chwilę.
Aby pomóc użytkownikom w zaaranżowaniu idealnych Świąt, platforma przygotowała specjalną zakładkę. W niej użytkownicy mogą zaopatrzyć się w świąteczne produkty takie jak jajka, żurek, bigos czy kiełbasa. Mogą tam także znaleźć wszystko, co niezbędne do przygotowania wypieków: mąkę, cukier, proszek do pieczenia oraz galaretki i budynie. Dostawy realizowane będą nieustannie, także w wielkanocną niedzielę i poniedziałek.
- Użytkownicy platformy mogą uniknąć stresu związanego z zakupami świątecznymi i skupić się na tym, co naprawdę ważne w tym okresie - wspólnym spędzaniu czasu z bliskimi. Jest to możliwe dzięki współpracy Uber Eats i Lisek.App, która w 9 miastach zapewnia szeroki wachlarz usług i ułatwienie organizacji codziennego życia, także w wyjątkowych sytuacjach, jak niespodziewane zakupy w trakcie Wielkanocy* – mówi Michał Dubisz, General Manager Uber Eats Poland.
* Numerator’s 2023 Holiday Preview, Styczeń 2023
** Zakupy w dedykowanej zakładce Lisek.App będą dostępne w 9 miastach: Wrocław, Sopot, Warszawa, Poznań, Łódź, Kraków, Katowice, Gdańsk, Gdynia
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.