Wielkanoc z cheeseburgerem - decyzje użytkowników Uber Eats zaskakują
Wielkanoc to dla milionów Polaków wyjątkowe dni, kiedy z dala od codziennych zajęć i obowiązków mogą spędzić czas w rodzinnym gronie. Jednak jak wynika z badań, tradycyjne zwyczaje powoli zaczynają ulegać zmianie, a wiąże się to z wejściem w dorosłość przedstawicieli pokolenia Gen Z i Millenialsów*. Między innymi są oni dwukrotnie bardziej skłonni do podróżowania w Wielkanoc niż osoby urodzone wcześniej. Oprócz tego prawie 43% badanych spędzi świąteczny czas nie biorąc udziału w rodzinnych uroczystościach, a część z nich prawdopodobnie zostanie w domowym zaciszu.
Żurek vs cheeseburger
Jak się okazuje, użytkownicy platformy Uber Eats szukają odskoczni od tradycyjnych potraw wielkanocnych, takich jak żurek, sałatki czy jajka w majonezie i w potrawach na wynos stawiają na dania kuchni amerykańskiej. W Święta użytkownicy aplikacji najchętniej zamawiają burgery z restauracji McDonald’s, a w koszyku zakupowym najczęściej znajdują się Big Mac i Cheesburger. Ulubionym dodatkiem do tych potraw okazuje się sos śmietanowy.
Świąteczne zakupy na ostatnią chwilę
Wielkanoc to także czas wzmożonych przygotowań i wspólnego gotowania tradycyjnych potraw, nierzadko w pośpiechu i na ostatnią chwilę.
Aby pomóc użytkownikom w zaaranżowaniu idealnych Świąt, platforma przygotowała specjalną zakładkę. W niej użytkownicy mogą zaopatrzyć się w świąteczne produkty takie jak jajka, żurek, bigos czy kiełbasa. Mogą tam także znaleźć wszystko, co niezbędne do przygotowania wypieków: mąkę, cukier, proszek do pieczenia oraz galaretki i budynie. Dostawy realizowane będą nieustannie, także w wielkanocną niedzielę i poniedziałek.
- Użytkownicy platformy mogą uniknąć stresu związanego z zakupami świątecznymi i skupić się na tym, co naprawdę ważne w tym okresie - wspólnym spędzaniu czasu z bliskimi. Jest to możliwe dzięki współpracy Uber Eats i Lisek.App, która w 9 miastach zapewnia szeroki wachlarz usług i ułatwienie organizacji codziennego życia, także w wyjątkowych sytuacjach, jak niespodziewane zakupy w trakcie Wielkanocy* – mówi Michał Dubisz, General Manager Uber Eats Poland.
* Numerator’s 2023 Holiday Preview, Styczeń 2023
** Zakupy w dedykowanej zakładce Lisek.App będą dostępne w 9 miastach: Wrocław, Sopot, Warszawa, Poznań, Łódź, Kraków, Katowice, Gdańsk, Gdynia

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.