Wielki biznes łączy siły z młodymi firmami technologicznymi
Dzięki trzem fabrykom, Europejskiemu Centrum Planowania oraz Globalnemu Centrum Usług Biznesowych, które jest drugim co do wielkości centrum IT P&G na świecie, Procter & Gamble postrzega Polskę jako jedno z najważniejszych globalnych centrów innowacji. To właśnie tutaj, przy wykorzystaniu najnowszych technologii, powstają pionierskie rozwiązania dla Europy i świata w zakresie marketingu, logistyki, analityki biznesowej czy Big Data. Firma aktywnie poszukuje jednak także partnerów zewnętrznych, w tym młodych firm technologicznych, angażując się m.in. w ABSL tech lab (wcześniej ABSL Startup Challenge), od kilku lat współpracuje także z akceleratorami Startup Spark czy Poland Prize powered by Huge Thing.
Współpraca ze start-upami – potencjał dla pionierskich pomysłów
ABSL tech lab to platforma łącząca duże korporacje z młodymi firmami technologicznymi, które mogą dostarczyć innowacyjne rozwiązania konkretnych biznesowych wyzwań. Procter & Gamble od lat jest partnerem programów skierowanych do start-upów, organizowanych przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL). Firma poszukuje w ten sposób partnerów, którzy tworzą innowacyjne rozwiązania dotyczące produktów, systemów i procesów – wszystko z myślą o jeszcze lepszym realizowaniu potrzeb konsumentów, skuteczniejszej komunikacji i poprawianiu jakości ich codziennego życia.
Wyzwania zgłoszone przez P&G w ramach tegorocznej edycji ABSL tech lab dotyczyły m.in. automatyzacji analizy danych, skutecznej komunikacji z konkretnymi grupami konsumentów, zwiększenia efektywności procesu sprzedażowego łączącego kanały offline i online czy monitorowania łańcuchów dostaw.
- Innowacyjność jest wpisana w DNA naszej firmy. Jako globalny koncern mamy bardzo silne zaplecze swoich ekspertów z wielu dziedzin i intensywnie inwestujemy w badania i rozwój, ale jesteśmy też bardzo otwarci na partnerstwo z młodymi przedsiębiorcami, którzy mają odmienne, świeże myślenie, nieszablonowe metody pracy, a przy tym doskonałą orientację w nowoczesnych technologiach. Jesteśmy przekonani, że taka współpraca niesie za sobą ogromny potencjał do wypracowywania przełomowych pomysłów i pionierskich rozwiązań. Wierzymy, że pracując razem, możemy korzystać z wiedzy, którą dysponuje każda ze stron, zkorzyścią dla obu stron – komentuje Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. komunikacji Procter & Gamble w Europie Centralnej.
ABSL digital forum – wyzwania nowej rzeczywistości
Tegoroczne wydarzenie ABSL digital forum odbyło się pod hasłem „Shaping the new reality”. Podczas wirtualnej imprezy przedstawiciele różnych dziedzin biznesu i administracji publicznej dyskutowali o aktualnych wyzwaniach, przed jakimi stoją firmy i władze, ale przede wszystkim konsumenci. Zmiany związane z wdrażaniem nowych modeli operacyjnych, sposobów pracy i digitalizacją wielu sfer życia stały się koniecznością i w 2020 roku nabrały niespotykanego dotąd tempa.
- Ostatni rok dobitnie pokazał konieczność jeszcze głębszego wsłuchiwania się w głos konsumentów i dostosowywania swoich działań do ich potrzeb, w szybszym tempie niż kiedykolwiek. Jako firma musieliśmy nie tylko reagować na dokonujące się zmiany bardzo szybko, ale też dać konsumentom pewność, że jesteśmy z nimi i że dostarczamy im to, czego potrzebują - mówiła Esra Yavuz, Vice President, Information Technology, Global Data Management, and Central Europe IT Function Leader w Procter & Gamble, podczas debaty z Joanną Orłowską, Pełnomocniczką Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech, zatytułowanej “Kształtujemy nową rzeczywistość czy to rzeczywistość kształtuje nowych nas?”.
W ramach finału tegorocznej edycji projektu ABSL tech lab odbyła się debata z udziałem młodych firm technologicznych, w której wzięli udział przedstawiciele Random Forest, spółki specjalizującej się m.in. w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję w analizie dokumentów i danych - oraz Jusstag, firmy specjalizującej się w rozwiązaniach marketingowych oraz analityce łączących świat online z offline. Ich dyskusja dotyczyła m.in. tego, jak według nich biznes radzi sobie z dzisiejszymi wyzwaniami, czy mamy do czynienia z ewolucją czy rewolucją, a także postępu i granic digitalizacji.
- Tegoroczne ABSL digital forum pozwoliło w niezwykle ciekawy sposób zaprezentować wiele aspektów dotyczących kreowania nowej rzeczywistości. Obserwowaliśmy różne perspektywy - reprezentantów rządów, młodych firm technologicznych i biznesowych praktyków. Dzięki zderzeniu opinii i wiedzy młodych firm technologicznych z know-how międzynarodowych firm mieliśmy możliwość poznania całkiem nowych sposobów podejścia do konkretnych tematów i zjawisk. Jest to niezwykle inspirujące doświadczenie – podsumował tegoroczny event Janusz Dziurzyński, Dyrektor programu ABSL tech lab.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.