Właściciel marki Yanosik notuje wzrost monetyzacji z użytkowników aplikacji
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Spółka technologiczna Neptis S.A., notowana na rynku NewConnect, w pierwszym półroczu 2024 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży netto na poziomie 28 mln zł, które w stosunku do wyniku z ub. r. uległy zwiększeniu o ponad 4 proc. W analizowanym okresie zysk netto Spółki wyniósł 614 tys. zł. Ponadto na koniec czerwca br. łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik wyniosła 33 mln. Poznańska Spółka planuje zadebiutować na rynku głównym GPW do końca tego roku.
W drugim kwartale 2024 roku Neptis S.A. wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie 16,2 mln zł netto, które r/r wzrosły o ponad 6 proc. W ujęciu narastającym od początku br. przychody spółki wzrosły o ponad 4 proc. do 28 mln zł w porównaniu z 26,9 mln zł rok wcześniej. Zysk netto za drugi kwartał br. wyniósł ponad 508 tys. zł, natomiast zysk Spółki w okresie od stycznia do końca czerwca 2024 r. ponad 614 tys. zł.
- Sukcesywnie rozwijamy biznes Neptis i budujemy ekosystem usług, czego dowodem są zauważalne wzrosty w wielu obszarach. Tylko w ramach projektu „Postaw kawę”, wprowadzonego w aplikacji Yanosik, przychody r/r wzrosły narastająco sześciokrotnie, a kwartalnie pięciokrotnie. Widzimy więc tendencję wzrostową, dzięki której monetyzacja użytkownika z usług oferowanych w naszej aplikacji wzrosła w ujęciu narastającym od początku 2024 r. o ok. 150 proc. Cieszy nas również pięciokrotny wzrost przychodów z projektu Autoplac.pl. Zamykamy więc pierwsze półrocze tego roku z sukcesami, ale również świadomi, że przed nami ciężka praca żeby utrzymać te wyniki na zadowalającym poziomie - mówi Adam Tychmanowicz, prezes zarządu Neptis S.A.
Neptis S.A., właściciel marki Yanosik, chce wspierać kierowców we wszystkich obszarach związanych z motoryzacją, budując cały ekosystem usług. Wprowadzenie dodatkowych rozwiązań pokazuje, że Spółka z sukcesem buduje bardzo zaangażowaną społeczność, przy jednoczesnej monetyzacji produktów. Rozwój tego obszaru działalności Neptis S.A., aktualnie jest dla tej spółki technologicznej najważniejszy długoterminowo, dlatego inwestuje zarówno w analizę i wykorzystanie danych, jak i w bezpieczeństwo oraz anonimowość swoich klientów.
Yanosik, to nie tylko bezpłatna aplikacja na urządzenia mobilne, to również dedykowane płatne urządzenia, sprzedawane z wykupionym abonamentem, który zapewnia dostęp do internetu mobilnego. W sierpniu 2023 r. miała miejsce premiera urządzenia Yanosik RS, którego przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2024 r. wyniosły ponad 3,8 mln zł netto. Najskuteczniejszy komunikator dla kierowców stanowi nowoczesny system wzajemnej wymiany informacji, informatora o zdarzeniach drogowych, a także przyjaciela kierowcy, którego zadaniem jest wsparcie zmotoryzowanych w każdej potrzebie. W ostatnich tygodniach Spółka informowała również o zwiększeniu się liczby płacących abonament do urządzeń Yanosik. Na koniec czerwca br. liczba aktywnych posiadaczy urządzeń wynosiła 125 tys. czyli o 18 proc. więcej niż przed rokiem.
Neptis jest także twórcą i operatorem motoryzacyjnego serwisu ogłoszeniowego Autoplac.pl, który umożliwia darmową publikację ogłoszeń bez limitów czasowych. Ogłoszenia zawierają zweryfikowane informacje o numerze VIN pojazdu, wynikach przeglądów technicznych oraz przebiegu. Serwis jest także dostępny w formie aplikacji mobilnej dla użytkowników platformy Android oraz IOS, a także bezpośrednio z poziomu aplikacji Yanosik.
Podróżujący z aplikacją mogą skorzystać z unikatowej oferty ubezpieczeń „YU!”. To pierwsza, powszechna oferta bazująca na najnowocześniejszym rozwiązaniu, które uzależnia cenę ubezpieczenia od stylu jazdy. Celem jest docenienie kierowców, którzy jeżdżą bezpiecznie. Właśnie do nich, za pośrednictwem aplikacji mobilnej Yanosik, trafia oferta najtańszego ubezpieczenia OC. Rozwiązanie zostało stworzone przez zespół Neptis wspólnie z towarzystwem ubezpieczeniowym Ergo Hestia.
Do końca 2024 roku Neptis S.A. planuje przejść z rynku NewConnect, na którym jest obecna od 2014 roku, na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
***
O Spółce: Neptis S.A. jest twórcą systemu Yanosik obejmującego zarówno urządzenia informujące o sytuacji na drodze, jak i aplikację mobilną, z której korzystają miliony kierowców. Jako wszechstronny przyjaciel kierowcy, Yanosik oferuje także szereg usług przeznaczonych dla zmotoryzowanych, jak m.in. portal ogłoszeniowy Autoplac.pl czy baza serwisów samochodowych Yanosik Warsztaty. W skład systemu wchodzi również Yanosik Traffic – źródło informacji drogowych dla kierowców m.in. o korkach, utrudnieniach, zmianach w organizacji ruchu, jak również Yanosik Traffic Business - zaawansowana platforma analityczna przeznaczona głównie dla miast i zarządców dróg, która umożliwia efektywne monitorowanie, analizę i zarządzanie ruchem miejskim,
w celu podniesienia komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców. W swojej ofercie Neptis S.A. posiada również rozwiązania z zakresu monitoringu GPS pojazdów, a także gromadzi dane telemetryczne, wykorzystując je na potrzeby sprzedaży usług ubezpieczeniowych w ofercie YU!.
Notowana od 2014 roku na rynku NewConnect Neptis S.A. od lat współpracuje z instytucjami państwowymi, nie tylko w zakresie podnoszenia bezpieczeństwa na drogach. Bierze udział w organizacji prewencyjnych kampanii promujących m.in. trzeźwość za kierownicą, zapinanie pasów bezpieczeństwa, prawidłowe ustawienie świateł w pojeździe czy ostrożną jazdę.

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.