Komunikaty PR

Wygoda czy bezpieczeństwo. Działy IT stoją przed poważnym dylematem

2020-05-15  |  01:00
Biuro prasowe

Prawie jedna trzecia firm w Europie i na Bliskim Wschodzie korzysta z tradycyjnych metod uwierzytelniania. To niepokojące dane, zwłaszcza w kontekście narastających cyberataków.

 

Według ostatnich badań przeprowadzonych przez firmę Thales wynika, że niemal 30 proc. wszystkich organizacji w Europie i na Bliskim Wschodzie nadal korzysta z haseł  jako jedynej metody uwierzytelniania.

 

- Osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo IT borykają się z bardzo poważnym problemem, jakim jest równoważenie bezpieczeństwa i wygody pracowników. Wprawdzie wdrożenie drakońskich środków ochrony wydaje się być bardzo rozsądnym rozwiązaniem, szczególnie w większych firmach, ale takie działania często spotykają się ze sprzeciwami ze strony pracowników. Trzeba znaleźć złoty środek - tłumaczy Mariusz Politowicz, z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce

 

Co gorsza, pandemia COVID-19 sprawiła, że wiele firm oraz organizacj musiało wysłać swój personelu do pracy w domu. Co stanowi kolejne poważne wyzwanie dla działów IT. Niestety, pomimo rosnących trudności w wielu sieciach korporacyjnych użytkownicy posługują się wyłącznie statycznymi hasłami i korzystają z przestarzałych rozwiązań. Pewnym pocieszeniem może być fakt, iż przedsiębiorcy zauważają nowe rodzaje zagrożeń.  57 proc. respondentów twierdzi, że największe ryzyko wiąże się z niechronioną infrastrukturą, taką jak urządzenia IoT, a następnie aplikacjami w chmurze (55 proc.) oraz portalami internetowymi (43 proc.)

Natomiast dobra wiadomość jest taka, że w ciągu ostatniego roku 94 proc. firm zmieniła swoją strategię w zakresie uwierzytelniania .

 

- Coraz więcej firm decyduje się na przyjęcie usług opartych na chmurze, a także korzysta z narzędzi do komunikacji i współpracy. W takiej sytuacji kurczowe trzymanie się tradycyjnych systemów uwierzytelniania i autoryzacji nie ma  sensu, bowiem naraża firmę na dodatkowe ryzyko, w tym ataki typu phisihing - mówi Mariusz Politowicz

 

Specjaliści wskazują na nowe metody uwierzytelniania, które mają szansę połączyć wygodę i bezpieczeństwo. Jedną z nich jest biometria, aż 75 proc. respondentów przyznało, że inwestuje w tę technologię. Nieco większą popularnością cieszy się metoda inteligentnego logowania jednokrotnego SSO (Single Sign-On), którą zamierza wdrożyć aż 81 proc. firm.

 

W badaniu Thales wzięło udziałów  400 dyrektorów IT z Europy i Bliskiego Wschodu.

 

Źródło: bitdefender.pl, marken.com.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.