Komunikaty PR

Wygoda czy bezpieczeństwo. Działy IT stoją przed poważnym dylematem

2020-05-15  |  01:00
Biuro prasowe

Prawie jedna trzecia firm w Europie i na Bliskim Wschodzie korzysta z tradycyjnych metod uwierzytelniania. To niepokojące dane, zwłaszcza w kontekście narastających cyberataków.

 

Według ostatnich badań przeprowadzonych przez firmę Thales wynika, że niemal 30 proc. wszystkich organizacji w Europie i na Bliskim Wschodzie nadal korzysta z haseł  jako jedynej metody uwierzytelniania.

 

- Osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo IT borykają się z bardzo poważnym problemem, jakim jest równoważenie bezpieczeństwa i wygody pracowników. Wprawdzie wdrożenie drakońskich środków ochrony wydaje się być bardzo rozsądnym rozwiązaniem, szczególnie w większych firmach, ale takie działania często spotykają się ze sprzeciwami ze strony pracowników. Trzeba znaleźć złoty środek - tłumaczy Mariusz Politowicz, z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce

 

Co gorsza, pandemia COVID-19 sprawiła, że wiele firm oraz organizacj musiało wysłać swój personelu do pracy w domu. Co stanowi kolejne poważne wyzwanie dla działów IT. Niestety, pomimo rosnących trudności w wielu sieciach korporacyjnych użytkownicy posługują się wyłącznie statycznymi hasłami i korzystają z przestarzałych rozwiązań. Pewnym pocieszeniem może być fakt, iż przedsiębiorcy zauważają nowe rodzaje zagrożeń.  57 proc. respondentów twierdzi, że największe ryzyko wiąże się z niechronioną infrastrukturą, taką jak urządzenia IoT, a następnie aplikacjami w chmurze (55 proc.) oraz portalami internetowymi (43 proc.)

Natomiast dobra wiadomość jest taka, że w ciągu ostatniego roku 94 proc. firm zmieniła swoją strategię w zakresie uwierzytelniania .

 

- Coraz więcej firm decyduje się na przyjęcie usług opartych na chmurze, a także korzysta z narzędzi do komunikacji i współpracy. W takiej sytuacji kurczowe trzymanie się tradycyjnych systemów uwierzytelniania i autoryzacji nie ma  sensu, bowiem naraża firmę na dodatkowe ryzyko, w tym ataki typu phisihing - mówi Mariusz Politowicz

 

Specjaliści wskazują na nowe metody uwierzytelniania, które mają szansę połączyć wygodę i bezpieczeństwo. Jedną z nich jest biometria, aż 75 proc. respondentów przyznało, że inwestuje w tę technologię. Nieco większą popularnością cieszy się metoda inteligentnego logowania jednokrotnego SSO (Single Sign-On), którą zamierza wdrożyć aż 81 proc. firm.

 

W badaniu Thales wzięło udziałów  400 dyrektorów IT z Europy i Bliskiego Wschodu.

 

Źródło: bitdefender.pl, marken.com.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.