Zakupy Click & Collect przyszłością handlu

Milena Świątkowska
LB Relations
Ul. Gen. Józefa Zajączka, 11
01-510 Warszawa
milena.swiatkowska|lbrelations.pl| |milena.swiatkowska|lbrelations.pl
720 898 013
lbrelations.pl/
Okres pandemii koronawirusa wymaga zmiany w podejściu do prowadzonej działalności. Ta zasada dotyczy wielu branż, ale szczególnie widoczna jest w handlu. Zakazy i obostrzenia, ale również brak poczucia bezpieczeństwa wśród klientów wpływają na kondycję finansową sklepów. Konsumenci coraz częściej wybierają hybrydowe formy zakupów z dostawą do punktu odbioru w sklepie lub w zewnętrznych automatach do wydawania paczek. Wsparciem dla handlu w obecnej sytuacji może być częściowa automatyzacja sprzedaży realizowana za pomocą SelfLockerów, czyli skrytek na zakupy – wygodnego, szybkiego i bezpiecznego rozwiązania zarówno dla klientów, jak i właścicieli sklepów.
SelfLocker to szafki upraszczające odbiór zamawianych produktów, skracające drogę od zamówienia do odbioru. Są to urządzenia, które można postawić na zewnątrz lub wewnątrz budynku. Klient, dokonujący transakcji przez internet decyduje o terminie odbioru – może odebrać zakupy po pracy czy przy okazji załatwiania innych spraw, bez ryzyka uszkodzeń w transporcie, co jest istotne w przypadku produktów np. szklanych czy wyjątkowo delikatnych. To również brak stykania się z innymi osobami oraz oszczędność czasu, ponieważ nie ma potrzeby stania w kolejkach czy oczekiwania na odbiór przy ladzie.
Sklepy zyskują natomiast możliwość sprzedaży na mniejszej powierzchni, przy mniejszych kosztach. Możliwe jest dopasowanie urządzenia do specyficznych potrzeb konkretnego sklepu. Sklepy spożywcze wymagają, aby część skrytek była chłodzona, z racji świeżych produktów. Markety budowlane – aby do kilku szaf można było schować paletę z ciężkimi lub dużymi produktami. Z kolei dla drogerii ważny jest design, a szafki mogą być znacznie mniejsze, ponieważ również sprzedawane produkty są mniejszych rozmiarów.
„To urządzenie daje możliwość zmiany i rozszerzenia formuły działania handlu w formule Click & Collect. Duże sklepy mogą ustawić swoje skrytki w mniejszych miejscowościach, w których nie ma ekonomicznego uzasadnienia do tworzenia nowej placówki i w ten sposób dotrzeć z ofertą do nowej grupy odbiorców, dla których jest to oszczędność czasu i pieniędzy związanych z dojazdem” – tłumaczy Przemysław Wójcicki, Trading Director z I'm Retail. Regulowanie wszystkich parametrów czy nawet serwisowanie odbywa się zdalnie – co jest wygodne i odpowiednie na miarę obecnych czasów” – dodaje Przemysław Wójcicki z I'm Retail.
SelfLockery powstają na zamówienie, stąd mogą być dostosowane pod względem funkcji, wielkości, designu, a także materiałów do potrzeb odbiorcy. Dzięki dostarczanym rozwiązaniom IT, możliwe jest zintegrowanie urządzeń z systemami sklepu oraz obsługa klienta – i to zarówno w momencie odbioru, jak i potencjalnego zwrotu towaru.
„Mamy tutaj szereg korzyści dla wszystkich: dla sprzedających to przede wszystkim oszczędność środków przy jednoczesnej możliwości wydłużenia czasu pracy w trybie 24/7. Dla klientów korzyściami są szybkość, wygoda i bezpieczeństwo. Ta ostatnia korzyść jest ważna również z punktu widzenia pracowników sklepów. Urządzenia SelfLocker zmniejszają liczbę bezpośrednich kontaktów sprzedawca – klient” – komentuje Przemysław Wójcicki z I'm Retail.
***
I’m Retail to spółka z grupy SelfMaker zajmująca się projektowaniem, budową, instalacją, serwisem oraz rozwijaniem oprogramowania dla SelfLockerów – urządzeń automatyki dla sklepów i punktów usługowych. Firma powstała i działa w Polsce. Z tego powodu projektanci uwzględniają specyfikę klientów oraz klimatu.
Więcej informacji na imretail.pl
SelfMaker to spółka technologiczna, projektująca i budująca multifunkcyjne urządzenia samoobsługowe, narzędzia integracyjne oraz oprogramowanie w pełni dostosowane do potrzeb klientów w różnych gałęziach rynku. W portfolio firmy znajdują się m.in. kioski i kasy samoobsługowe, zautomatyzowane kioski dezynfekujące (SelfCleany) czy urządzenia automatyzujące sprzedaż.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.