Komunikaty PR

Zakupy Click & Collect przyszłością handlu

2020-12-08  |  12:40
Biuro prasowe
Kontakt

Milena Świątkowska
LB Relations

Ul. Gen. Józefa Zajączka, 11
01-510 Warszawa
milena.swiatkowska|lbrelations.pl| |milena.swiatkowska|lbrelations.pl
720 898 013
lbrelations.pl/
Do pobrania Inf.pras. ( 0 MB )

Okres pandemii koronawirusa wymaga zmiany w podejściu do prowadzonej działalności. Ta zasada dotyczy wielu branż, ale szczególnie widoczna jest w handlu. Zakazy i obostrzenia, ale również brak poczucia bezpieczeństwa wśród klientów wpływają na kondycję finansową sklepów. Konsumenci coraz częściej wybierają hybrydowe formy zakupów z dostawą do punktu odbioru w sklepie lub w zewnętrznych automatach do wydawania paczek. Wsparciem dla handlu w obecnej sytuacji może być częściowa automatyzacja sprzedaży realizowana za pomocą SelfLockerów, czyli skrytek na zakupy – wygodnego, szybkiego i bezpiecznego rozwiązania zarówno dla klientów, jak i właścicieli sklepów.

SelfLocker to szafki upraszczające odbiór zamawianych produktów, skracające drogę od zamówienia do odbioru. Są to urządzenia, które można postawić na zewnątrz lub wewnątrz budynku. Klient, dokonujący transakcji przez internet decyduje o terminie odbioru – może odebrać zakupy po pracy czy przy okazji załatwiania innych spraw, bez ryzyka uszkodzeń w transporcie, co jest istotne w przypadku produktów np. szklanych czy wyjątkowo delikatnych. To również brak stykania się z innymi osobami oraz oszczędność czasu, ponieważ nie ma potrzeby stania w kolejkach czy oczekiwania na odbiór przy ladzie.

Sklepy zyskują natomiast możliwość sprzedaży na mniejszej powierzchni, przy mniejszych kosztach. Możliwe jest dopasowanie urządzenia do specyficznych potrzeb konkretnego sklepu. Sklepy spożywcze wymagają, aby część skrytek była chłodzona, z racji świeżych produktów. Markety budowlane – aby do kilku szaf można było schować paletę z ciężkimi lub dużymi produktami. Z kolei dla drogerii ważny jest design, a szafki mogą być znacznie mniejsze, ponieważ również sprzedawane produkty są mniejszych rozmiarów.

 „To urządzenie daje możliwość zmiany i rozszerzenia formuły działania handlu w formule Click & Collect. Duże sklepy mogą ustawić swoje skrytki w mniejszych miejscowościach, w których nie ma ekonomicznego uzasadnienia do tworzenia nowej placówki i w ten sposób dotrzeć z ofertą do nowej grupy odbiorców, dla których jest to oszczędność czasu i pieniędzy związanych z dojazdem” – tłumaczy Przemysław Wójcicki, Trading Director z I'm Retail. Regulowanie wszystkich parametrów czy nawet serwisowanie odbywa się zdalnie – co jest wygodne i odpowiednie na miarę obecnych czasów” – dodaje Przemysław Wójcicki z I'm Retail.

SelfLockery powstają na zamówienie, stąd mogą być dostosowane pod względem funkcji, wielkości, designu, a także materiałów do potrzeb odbiorcy. Dzięki dostarczanym rozwiązaniom IT, możliwe jest zintegrowanie urządzeń z systemami sklepu oraz obsługa klienta – i to zarówno w momencie odbioru, jak i potencjalnego zwrotu towaru.

Mamy tutaj szereg korzyści dla wszystkich: dla sprzedających to przede wszystkim oszczędność środków przy jednoczesnej możliwości wydłużenia czasu pracy w trybie 24/7. Dla klientów korzyściami są szybkość, wygoda i bezpieczeństwo. Ta ostatnia korzyść jest ważna również z punktu widzenia pracowników sklepów. Urządzenia SelfLocker zmniejszają liczbę bezpośrednich kontaktów sprzedawca – klient” – komentuje Przemysław Wójcicki z I'm Retail.

 

***

Im Retail to spółka z grupy SelfMaker zajmująca się projektowaniem, budową, instalacją, serwisem oraz rozwijaniem oprogramowania dla SelfLockerów – urządzeń automatyki dla sklepów i punktów usługowych. Firma powstała i działa w Polsce. Z tego powodu projektanci uwzględniają specyfikę klientów oraz klimatu.

Więcej informacji na imretail.pl

 

SelfMaker to spółka technologiczna, projektująca i budująca multifunkcyjne urządzenia samoobsługowe, narzędzia integracyjne oraz oprogramowanie w pełni dostosowane do potrzeb klientów w różnych gałęziach rynku. W portfolio firmy znajdują się m.in. kioski i kasy samoobsługowe, zautomatyzowane kioski dezynfekujące (SelfCleany) czy urządzenia automatyzujące sprzedaż.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Poprawianie stabilności procesorów Intel Core 13. i 14. generacji z domyślnymi u Biuro prasowe
2024-05-17 | 13:45

Poprawianie stabilności procesorów Intel Core 13. i 14. generacji z domyślnymi u

Aby rozwiązać problemy ze stabilnością wybranych procesorów Intel Core 13. i 14. generacji, firma Intel wprowadziła rozwiązanie znane jako „Intel Default Settings”,
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-05-17 | 12:00

Uber One dla studentów, miejsce w busie na koncert i wsparcie w opiece

W post pandemicznej erze cyfrowej utrzymywanie osobistych kontaktów jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Właśnie dlatego Uber zaprojektował nowe funkcje, które nie tylko umożliwią łączenie ludzi w prawdziwym świecie, ale
IT i technologie AWS wprowadza asystenta spotkań na żywo opartego na sztucznej inteligencji
2024-05-17 | 09:00

AWS wprowadza asystenta spotkań na żywo opartego na sztucznej inteligencji

AWS (Amazon Web Services) ogłosił wprowadzenie Live Meeting Assistant (LMA) – opartego na sztucznej inteligencji (AI) asystenta spotkań na żywo i po nich, który uwalnia od

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.