Zakupy duty free w aplikacji? Lagardère Travel Retail wprowadza usługę Inflyter
PR Hub
Długa 16/205
00-238 Warszawa
magdalena.maksymiuk|prhub.eu| |magdalena.maksymiuk|prhub.eu
609555990
prhub.eu
Lagardère Travel Retail w Polsce umożliwia klientom zrobienie zakupów bezcłowych jeszcze przed dotarciem na lotnisko. Nowa usługa, wdrożona we współpracy ze startupem Inflyter, rewolucjonizuje zakupy w Aelia Duty Free na Lotnisku Chopina w Warszawie. To kolejny ważny krok spółki w stronę dywersyfikacji digitalowych kanałów sprzedaży i odpowiedź na potrzeby współczesnych pasażerów.
Pasażerowie podróżujący z Lotniska Chopina w Warszawie mogą już przeglądać ofertę, sprawdzać dostępność i kupować produkty Aelia Duty Free jeszcze przed podróżą. Współpraca Lagardère Travel Retail z aplikacją Inflyter umożliwia w pełni cyfrowe zakupy, a następnie łatwy stacjonarny odbiór zamówienia w sklepie po przybyciu na lotnisko. To rozwiązanie dedykowane osobom, które mimo pośpiechu nie chcą rezygnować z zakupu ulubionych produktów w strefie bezcłowej. Nowa usługa odpowiada też na potrzeby konsumentów preferujących zakupy online.
– Chociaż naszym podstawowym kanałem sprzedaży pozostaje lokal stacjonarny, dla odwiedzających go klientów ważne jest także doświadczenie cyfrowe. Dlatego zwiększanie obecności w świecie digital jest dzisiaj niezbędne nawet w tak osadzonym w fizycznej przestrzeni koncepcie, jakim jest duty free. Po zrealizowanym niedawno pilotażu, wiemy, że współpraca z platformą Inflyter odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów chętnie korzystających z rozwiązań technologicznych. Z kolei z perspektywy sprzedaży to partnerstwo tworzy nowy punkt kontaktu z klientem, który zwykle nie ma czasu na zakupy na lotnisku, a także zwiększa potencjał przychodów dzięki angażowaniu klientów sklepów duty free jeszcze przed podróżą - mówi Dariusz Sinkiewicz, Dyrektor Zarządzający ds. Handlowych i Innowacji w Lagardère Travel Retail w Polsce.
Lagardère Travel Retail w Polsce zdecydowała się na współpracę z Inflyterem po udanym pilotażu aplikacji przez szwajcarski oddział spółki na lotnisku w Genewie. Rozpoczęte w 2021 roku partnerstwo było odpowiedzią na pandemię i sposobem na przetestowanie nowych, innowacyjnych sposobów angażowania klientów. Obecnie nad wdrożeniem usługi Inflyter pracuje – poza polskim – jeszcze siedem lokalnych oddziałów Lagardère Travel Retail z siedzibą m.in. we Włoszech (Rzym), Wielkiej Brytanii (Londyn) i Czechach (Praga).
Kierunek: digitalizacja
Digitalizacja oferty i dywersyfikacja cyfrowych kanałów sprzedaży jest ważnym elementem strategii cyfrowej Lagardère Travel Retail w Polsce. W 2020 roku spółka uruchomiła swój pierwszy e-commerce, sklep Aelia.pl, dając możliwość skorzystania z oferty produktowej Aelia Duty Free klientom na rynku lokalnym. Strategia digitalizacji nie ogranicza się jednak tylko do marek z sektora travel retail. Digitalowe kanały dystrybucji rozwijane są także w lokalizacjach miejskich i typowo handlowych, gdzie działa większość punktów prowadzonych przez Lagardère Travel Retail w Polsce. Przykładowo, sieć So Coffee oferuje swoje produkty za pośrednictwem Pyszne.pl i GLOVO, a Costa Coffee współpracuje w tym obszarze z aplikacjami Wolt, Bolt, Uber Eats, Glovo oraz Too Good To Go.
Ważnym krokiem milowym w rozwijaniu cyfrowej oferty i tworzeniu nowoczesnych kanałów kontaktu z klientem przez Lagardère Travel Retail w Polsce było wdrożenie aplikacji lojalnościowej Kameleon. Mobilne narzędzie obejmuje wszystkie brandy z portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce – a jest ich aż 40. To jedyny tak szeroko zakrojony program na rynku i pierwsze tego typu rozwiązanie w całej grupie Lagardère Travel Retail. W sumie z korzyści, które daje aplikacja można skorzystać w aż 800 sklepach, kawiarniach i restauracjach działających w Polsce w bardzo różnych lokalizacjach: od lotnisk, przez dworce kolejowe i stacje metra, po outlety, centra handlowe, retail parki i lokalizacje high-streetowe.
***
Lagardère Travel Retail to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Foodservice zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2022 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 5,2 mld euro. W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.). W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak InMedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony. W 2019 r. spółka przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.
![Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_101500437,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
![SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2095741652,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
![realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_725345042,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.