Komunikaty PR

Zakupy duty free w aplikacji? Lagardère Travel Retail wprowadza usługę Inflyter

2023-10-06  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Maksymiuk
PR Hub

Długa 16/205
00-238 Warszawa
magdalena.maksymiuk|prhub.eu| |magdalena.maksymiuk|prhub.eu
609555990
prhub.eu

Lagardère Travel Retail w Polsce umożliwia klientom zrobienie zakupów bezcłowych jeszcze przed dotarciem na lotnisko. Nowa usługa, wdrożona we współpracy ze startupem Inflyter, rewolucjonizuje zakupy w Aelia Duty Free na Lotnisku Chopina w Warszawie. To kolejny ważny krok spółki w stronę dywersyfikacji digitalowych kanałów sprzedaży i odpowiedź na potrzeby współczesnych pasażerów.

Pasażerowie podróżujący z Lotniska Chopina w Warszawie mogą już przeglądać ofertę, sprawdzać dostępność i kupować produkty Aelia Duty Free jeszcze przed podróżą. Współpraca Lagardère Travel Retail z aplikacją Inflyter umożliwia w pełni cyfrowe zakupy, a następnie łatwy stacjonarny odbiór zamówienia w sklepie po przybyciu na lotnisko. To rozwiązanie dedykowane osobom, które mimo pośpiechu nie chcą rezygnować z zakupu ulubionych produktów w strefie bezcłowej. Nowa usługa odpowiada też na potrzeby konsumentów preferujących zakupy online. 

– Chociaż naszym podstawowym kanałem sprzedaży pozostaje lokal stacjonarny, dla odwiedzających go klientów ważne jest także doświadczenie cyfrowe. Dlatego zwiększanie obecności w świecie digital jest dzisiaj niezbędne nawet w tak osadzonym w fizycznej przestrzeni koncepcie, jakim jest duty free. Po zrealizowanym niedawno pilotażu, wiemy, że współpraca z platformą Inflyter odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów chętnie korzystających z rozwiązań technologicznych. Z kolei z perspektywy sprzedaży to partnerstwo tworzy nowy punkt kontaktu z klientem, który zwykle nie ma czasu na zakupy na lotnisku, a także zwiększa potencjał przychodów dzięki angażowaniu klientów sklepów duty free jeszcze przed podróżą - mówi Dariusz Sinkiewicz, Dyrektor Zarządzający ds. Handlowych i Innowacji w Lagardère Travel Retail w Polsce.

Lagardère Travel Retail w Polsce zdecydowała się na współpracę z Inflyterem po udanym pilotażu aplikacji przez szwajcarski oddział spółki na lotnisku w Genewie. Rozpoczęte w 2021 roku partnerstwo było odpowiedzią na pandemię i sposobem na przetestowanie nowych, innowacyjnych sposobów angażowania klientów. Obecnie nad wdrożeniem usługi Inflyter pracuje – poza polskim – jeszcze siedem lokalnych oddziałów Lagardère Travel Retail z siedzibą m.in. we Włoszech (Rzym), Wielkiej Brytanii (Londyn) i Czechach (Praga).

Kierunek: digitalizacja

Digitalizacja oferty i dywersyfikacja cyfrowych kanałów sprzedaży jest ważnym elementem strategii cyfrowej Lagardère Travel Retail w Polsce. W 2020 roku spółka uruchomiła swój pierwszy e-commerce, sklep Aelia.pl, dając możliwość skorzystania z oferty produktowej Aelia Duty Free klientom na rynku lokalnym. Strategia digitalizacji nie ogranicza się jednak tylko do marek z sektora travel retail. Digitalowe kanały dystrybucji rozwijane są także w lokalizacjach miejskich i typowo handlowych, gdzie działa większość punktów prowadzonych przez Lagardère Travel Retail w Polsce. Przykładowo, sieć So Coffee oferuje swoje produkty za pośrednictwem Pyszne.pl i GLOVO, a Costa Coffee współpracuje w tym obszarze z aplikacjami Wolt, Bolt, Uber Eats, Glovo oraz Too Good To Go.

Ważnym krokiem milowym w rozwijaniu cyfrowej oferty i tworzeniu nowoczesnych kanałów kontaktu z klientem przez Lagardère Travel Retail w Polsce było wdrożenie aplikacji lojalnościowej Kameleon. Mobilne narzędzie obejmuje wszystkie brandy z portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce – a jest ich aż 40. To jedyny tak szeroko zakrojony program na rynku i pierwsze tego typu rozwiązanie w całej grupie Lagardère Travel Retail. W sumie z korzyści, które daje aplikacja można skorzystać w aż 800 sklepach, kawiarniach i restauracjach działających w Polsce w bardzo różnych lokalizacjach: od lotnisk, przez dworce kolejowe i stacje metra, po outlety, centra handlowe, retail parki i lokalizacje high-streetowe.

***

Lagardère Travel Retail to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Foodservice zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2022 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 5,2 mld euro. W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.). W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak InMedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony. W 2019 r. spółka przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Hub
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.

Polityka

P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – ​To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.