Zalman CNPS14X Duo Black — potężny cooler zdolny do schłodzenia najwydajniejszyc
W sklepach nie brakuje wielu ciekawych zestawów powietrznego chłodzenia dla procesorów. Niewiele z nich jednak ma takie możliwości, jak zaprezentowany właśnie Zalman CNPS4X Duo Black.
CNPS14X Duo Black to nowy Cooler wyróżniający się dosyć nietypową konstrukcją z dwoma aluminiowymi radiatorami oraz dwoma wentylatorami AF120 o średnicy 120 mm. Dzięki dodatkowej powierzchni żeberek można liczyć na lepsze odprowadzanie ciepła niż w przypadku standardowych modeli. Warto zwrócić uwagę na asymetryczną konstrukcję chłodzenia, dzięki której całość powinna być kompatybilna z wieloma płytami głównymi i modułami RAM.
Produkt został wyposażony w sześć niklowanych rurek cieplnych oraz podstawę typu RDTH (Reverse Direct Touch Heatpipes) zapewniającą jeszcze wydajniejsze rozpraszanie ciepła niż w przypadku klasycznych rozwiązań. Chłodzenie Zalman CNPS14X Duo Black przedstawiane jest również jako niezwykle ciche - według specyfikacji technicznej ma generować hałas do zaledwie 29 dB(A).
Nowy model Zalmana odznacza się także gumowymi podkładkami antywibracyjnymi, kompatybilnością z różnymi podstawkami (Intel LGA1700/1200/115X i AMD AM5/AM4/AM3), a także wysokością 159 mm. Mimo tego, że CNPS14X Duo Black powinien wydajnie schłodzić nawet procesory o współczynniku TDP do 270 W, całość zmieści się do większości powszechnych obudów komputerowych. W zestawie z produktem użytkownik znajdzie pastę termoprzewodzącą ZM-STC8.
Urządzenie ma trafić na polski rynek na przełomie maja i czerwca b.r. Jak na razie Zalman nie ujawnił ceny prezentowanego modelu.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.