Komunikaty PR

Zastosowanie aplikacji mobilnych. Nowe realia w czasach pandemii

2020-07-23  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.06 MB )

Największym beneficjentem pandemii jest sektor e-commerce. W ostatnich latach generował dynamiczne wzrosty, a na przestrzeni kilku miesięcy tempo rozwoju jeszcze przyspieszyło. Znajduje to odzwierciedlenie nie tylko na polskim rynku, ale również z perspektywy globalnej. Wymagające czasy koronawirusa bezpośrednio wpłynęły na zmianę nawyków zakupowych wśród konsumentów. Przychylniejszym okiem zerkają w kierunku innowacyjnych rozwiązań zakupowych, które są bezpieczne, szybkie, komfortowe oraz nie wymagają od nich dużego zaangażowania. Takie podejście przekłada się również na kanał mobilny. Aplikacje umożliwiające transakcje bezdotykowe znajdują swoje zastosowanie między innymi w sektorze spożywczym. 

Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte – „Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków” – wskaźnik tzw. wpływu cyfrowego w naszym kraju kształtuje się na poziomie 60%. Klienci korzystają z urządzeń elektrycznych podczas niemal dwóch na trzy wizyty w sklepie. Sam wskaźnik jest z kolei blisko o 2% wyższy w przypadku pokolenia Z czy milenialsów niż w przypadku osób starszych. Zgodnie z raportem, pozwala obliczyć między innymi odsetek wizyt konsumentów w placówkach stacjonarnych pod wpływem użycia między innymi laptopa, tabletu, smartfona oraz urządzeń do płatności elektronicznych w sklepie.

Usługi, które funkcjonują w oparciu o aplikacje mobilne, jak car sharing, bike sharing oraz hulajnogi elektryczne mają w Polsce już trzy miliony zarejestrowanych użytkowników. W okresie lipiec-listopad 2019 z mobilnych bramek na autostradach skorzystało 170 tysięcy osób, ale bezapelacyjnym liderem jest bankowość mobilna, która generuje zasięg na poziomie ponad 12 milionów korzystających. Aplikacje, które z założenia opierają się na mobilności, w czasach pandemii stanęły jednak przez zupełnie nowymi wyzwaniami. Najwięcej stracił car sharing. Trend, który w 2019 r. nabierał prawdziwego rozmachu, został niemal zablokowany, co z kolei przekłada się wprost na wieloletnią odbudowę potencjału. Dane z aplikacji Moovit, poświęcone największym miastom w Europie, wskazały, że biznesowe załamanie nastąpiło w okresie marzec-kwiecień. W takich miastach, jak Madryt, Rzym czy Paryż odnotowano spadek na poziomie 70-90%. Z kolei firma badawcza Frost&Sullivan jeszcze pod koniec 2019 r. wyceniła wartość światowego sektora car sharingu na ok. 5 mld USD. Z powodu pandemii zeszła jednak ona poniżej 4 mld USD, a prognozy wskazują, że wartość bazową uda się ponownie osiągnąć w 2022 r. Koronawirus sprawił, że chwilowo zmniejszyło się zainteresowanie hulajnogami elektrycznymi czy rowerami na wynajem. Większość dużych firm w najbardziej newralgicznym okresie zdecydowała się zawiesić działalność, a popyt na usługi mógł spaść nawet o 90%.

Rosnące zaufanie

Według raportu Nielsen, konsumenci najchętniej robią zakupy spożywcze w tych sklepach, które już znają. Asortyment jest co prawda podstawowy, ale diametralnej zmianie ulega przede wszystkim postrzeganie zakupów online jako całości. Na korzyść usługi e-grocery przemawia rosnące zaufanie bezpośrednio związane z coraz lepszą obsługą klientów, konkurencyjne ceny, szybkość dostawy oraz tak ważne szczególnie w czasach pandemii bezpieczeństwo.

Automaty na żywność muszą być nie tylko proste w obsłudze, ale przede wszystkim wytrzymałe i odpowiednio dostosowane do zakupów online. Rynek e-commerce rośnie w skali globalnej bardzo szybko, jednak w Polsce takie rozwiązania wciąż cieszą się umiarkowanym zainteresowaniem konsumentów. Wynika to z wieloletnich przyzwyczajeń, braku świadomości czy rozpoznawalności tego typu usług, ale również jest efektem ograniczonego zaufania do automatów, które przecież muszą utrzymać żywność w odpowiedniej temperaturze i jakości. Warto jednak mieć na uwadze nową generację klientów, dla których Internet nie jest tylko źródłem wiedzy, lecz w głównej mierze sposobem na optymalizację czasu.

Możliwości technologiczne nabrały zupełnie nowego znaczenia w czasach pandemii. Dla przykładu, automaty najnowszej generacji SwipBox przeznaczone do odbioru przesyłek nie posiadają ekranu, a kompleksowa obsługa jest realizowana wyłącznie za pomocą aplikacji mobilnej. 

Nie każdy kanał mobilny korzysta na pandemii, natomiast ponowne otwarcie gospodarki pod koniec maja na pewno stabilizuje sytuację oraz trend powrotny do nawyków sprzed koronawirusa. Także automaty paczkowe mogą być całkowicie obsługiwane przez aplikację mobilną, która nie wymaga dotykowego ekranu, co ma na celu zwiększenie nie tylko bezpieczeństwa użytkowników, ale wprost przekłada się na wzrost ich komfortu. Zwykły dotykowy interfejs nie jest już potrzebny, ponieważ to mobile załatwia sprawę – mówi Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.

W ostatnich latach e-commerce całkowicie zmienił sposób realizacji zakupów przez konsumentów. Smartfony na całym świecie stały się koniecznością, dlatego dedykowane aplikacje są powszechnie wykorzystywane przez użytkowników zarówno Androida, jak i iOS. Ułatwiają one fakturowanie oraz wpływają na oszczędność czasu. Ponadto, wszystkie działania można zrealizować za pomocą jedynie kilku kliknięć. Innym atutem jest możliwość rezerwacji z wyprzedzeniem niedostępnych produktów czy korzystanie z ofert specjalnych i programów lojalnościowych. W przypadku zakupów spożywczych, istnieją towary, których konsumenci potrzebują kilka razy w ciągu tygodnia, a nawet codziennie. Aplikacje pozwalają subskrybować powtarzające się zamówienia. Co więcej, klient otrzymuje świeże produkty za każdym razem, gdy zamówienie do niego trafia. Wartością dodaną jest natomiast możliwość wyboru sposobu płatności, a także opcja płatności przy odbiorze. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji

Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.

Transport

Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.

Polityka

A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.