Zawartość portfela i kalendarza przenieśliśmy do telefonów już dawno?
Provema Sp. z o.o.
Konduktorska 33
40-155 Katowice
provema|provema.pl| |provema|provema.pl
575282018
www.provema.pl
Mobilne płatności nie są na rynku niczym nowym, ale wciąż można poszerzać ich możliwości. Kilka kliknięć dzieli użytkownika od cyfrowego świata, w którym za każdymi drzwiami kryją się innowacyjne projekty.
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej był przedsmakiem przyszłych rozwiązań. Całkiem niedawno rewolucyjna wydawała się zbliżeniowa płatność kartą i można było odnieść wrażenie, że jakiś czas nic konsumenta nie zaskoczy. Bardzo szybko okazało się jednak, że kolejne kanały płatności mamy stale pod ręka - smartfony i smartwache. Jedne z najczęściej wybieranych obecnie cyfrowych portfeli. Raport Visa Digital Payments jasno obrazuje, że do końca 2020 r. 86 proc. Polaków skorzysta z płacenia telefonem lub zegarkiem. Te mobilne formy są wykorzystywane w Polsce 20 razy częściej niż innego typu transakcje.
Strategia przyjęta przez Komisje Europejską mająca na celu zapewnienie europejskim obywatelom i przedsiębiorstwom bezpiecznych, szybkich i niezawodnych usług płatniczych urzeczywistniła realizowanie kolejnych, nowoczesnych projektów. Ułatwi to konsumentom dokonywanie płatności w sklepach oraz sprawi, że transakcje handlu elektronicznego będą bezpieczne i wygodne. Taka koncepcja pozwoli osiągnąć zintegrowany system płatności na terenie UE.
Użytkownicy upatrują multizadaniowych, finansowych aplikacji, które dopasują do swoich wymagań. Najlepiej, gdyby zarządzanie ograniczało się wyłącznie do funkcjonalności i łatwej obsługi. Przejrzysty interfejs i prosta organizacja plików ma spore znaczenie szczególnie kiedy wymieniamy papierowe pliki na te elektroniczne.
Rynek na takie zmiany i wymagania reaguje bardzo dobrze a konsumenci sprawnie przechodzą w nowe moduły tym samym stając się smart użytkownikami. Sprawna adaptacja w innowacyjne technologie sprawia, że szczególnie fintechowi gracze muszą myśleć cyfrowo i opracowywać godne swoich rywali aplikacje. Istotną rolę odegrają tu firmy technologiczne.
Rosnące w siłę e-commerscowe rozwiązania napędzają wspomniane firmy do unowocześniania swoich aplikacji, ale też tworzenia nowych. Ponad połowa polskich internautów deklaruje, że kupuje w internecie wykorzystując do tego telefon i mobilną płatność. Na topie są rozwiązania praktyczne i szybkie a przy tym z coraz bogatszą ofertą. Użytkownicy zwracają uwagę czy w aplikacjach z których korzystają płyną dodatkowe bonusy. Zainteresowaniem cieszy się usługa cash back, czyli zwrot środków za dokonywanie płatności u konkretnych partnerów. Chcielibyśmy mieć dostępne finansowanie od ręki, pomoc ubezpieczeniową a często nawet prawną. Wszystko w zasięgu jednego kliknięcia.
Respondenci wskazują, że chętniej wybierają dostawców oferujących technologię zapewniającą maksymalną wygodę. Jeżeli przy tym użytkownik dostanie wielokanałowy program lojalnościowy to najpewniej wybierze tą ofertę.
Digitalizacja to nie jednokierunkowy proces. Składa się na nią wiele czynników i wiele możliwych do poprawy obszarów. Wymagania społeczeństwa rosną, ponieważ zdaję sobie oni sprawę z tego, że technologiczni giganci są w stanie zaproponować często więcej. Dlaczego m.in. standardowe metody płatności przechodzą do lamusa a większość życia przenosimy do cyfrowego świata. Wirtualne kalendarza zastąpiły papierowe, a środki płatnicze przenieśliśmy do e-portmonetek. Weszliśmy w etap, kiedy prawie wszystko jest możliwe. Fintechowi przedsiębiorcy będą zaskakiwać rynek innowacjami, których potrzebujemy.
Autor: Grzegorz Szulik, prezes zarządu w Provema

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.