Zawartość portfela i kalendarza przenieśliśmy do telefonów już dawno?
Provema Sp. z o.o.
Konduktorska 33
40-155 Katowice
provema|provema.pl| |provema|provema.pl
575282018
www.provema.pl
Mobilne płatności nie są na rynku niczym nowym, ale wciąż można poszerzać ich możliwości. Kilka kliknięć dzieli użytkownika od cyfrowego świata, w którym za każdymi drzwiami kryją się innowacyjne projekty.
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej był przedsmakiem przyszłych rozwiązań. Całkiem niedawno rewolucyjna wydawała się zbliżeniowa płatność kartą i można było odnieść wrażenie, że jakiś czas nic konsumenta nie zaskoczy. Bardzo szybko okazało się jednak, że kolejne kanały płatności mamy stale pod ręka - smartfony i smartwache. Jedne z najczęściej wybieranych obecnie cyfrowych portfeli. Raport Visa Digital Payments jasno obrazuje, że do końca 2020 r. 86 proc. Polaków skorzysta z płacenia telefonem lub zegarkiem. Te mobilne formy są wykorzystywane w Polsce 20 razy częściej niż innego typu transakcje.
Strategia przyjęta przez Komisje Europejską mająca na celu zapewnienie europejskim obywatelom i przedsiębiorstwom bezpiecznych, szybkich i niezawodnych usług płatniczych urzeczywistniła realizowanie kolejnych, nowoczesnych projektów. Ułatwi to konsumentom dokonywanie płatności w sklepach oraz sprawi, że transakcje handlu elektronicznego będą bezpieczne i wygodne. Taka koncepcja pozwoli osiągnąć zintegrowany system płatności na terenie UE.
Użytkownicy upatrują multizadaniowych, finansowych aplikacji, które dopasują do swoich wymagań. Najlepiej, gdyby zarządzanie ograniczało się wyłącznie do funkcjonalności i łatwej obsługi. Przejrzysty interfejs i prosta organizacja plików ma spore znaczenie szczególnie kiedy wymieniamy papierowe pliki na te elektroniczne.
Rynek na takie zmiany i wymagania reaguje bardzo dobrze a konsumenci sprawnie przechodzą w nowe moduły tym samym stając się smart użytkownikami. Sprawna adaptacja w innowacyjne technologie sprawia, że szczególnie fintechowi gracze muszą myśleć cyfrowo i opracowywać godne swoich rywali aplikacje. Istotną rolę odegrają tu firmy technologiczne.
Rosnące w siłę e-commerscowe rozwiązania napędzają wspomniane firmy do unowocześniania swoich aplikacji, ale też tworzenia nowych. Ponad połowa polskich internautów deklaruje, że kupuje w internecie wykorzystując do tego telefon i mobilną płatność. Na topie są rozwiązania praktyczne i szybkie a przy tym z coraz bogatszą ofertą. Użytkownicy zwracają uwagę czy w aplikacjach z których korzystają płyną dodatkowe bonusy. Zainteresowaniem cieszy się usługa cash back, czyli zwrot środków za dokonywanie płatności u konkretnych partnerów. Chcielibyśmy mieć dostępne finansowanie od ręki, pomoc ubezpieczeniową a często nawet prawną. Wszystko w zasięgu jednego kliknięcia.
Respondenci wskazują, że chętniej wybierają dostawców oferujących technologię zapewniającą maksymalną wygodę. Jeżeli przy tym użytkownik dostanie wielokanałowy program lojalnościowy to najpewniej wybierze tą ofertę.
Digitalizacja to nie jednokierunkowy proces. Składa się na nią wiele czynników i wiele możliwych do poprawy obszarów. Wymagania społeczeństwa rosną, ponieważ zdaję sobie oni sprawę z tego, że technologiczni giganci są w stanie zaproponować często więcej. Dlaczego m.in. standardowe metody płatności przechodzą do lamusa a większość życia przenosimy do cyfrowego świata. Wirtualne kalendarza zastąpiły papierowe, a środki płatnicze przenieśliśmy do e-portmonetek. Weszliśmy w etap, kiedy prawie wszystko jest możliwe. Fintechowi przedsiębiorcy będą zaskakiwać rynek innowacjami, których potrzebujemy.
Autor: Grzegorz Szulik, prezes zarządu w Provema
MSI Claw jeszcze potężniejszy. Wzrost wydajności o 30%
Nest! Bank przeniósł Contact Center do chmury AWS
Motorola edge 50 fusion już dostępna w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Poprawia się jakość obsługi klientów. Konsumenci najlepiej oceniają branżę turystyczną
Po trzech latach spadków, spowodowanych m.in. pandemią i zaburzeniami w łańcuchach dostaw, poziom satysfakcji polskich konsumentów z jakości obsługi odnotował w końcu nagły wzrost, osiągając rekordowy wynik 79,1 proc. – wynika z cyklicznego badania realizowanego przez Polski Program Jakości Obsługi. Poprawę zanotowało aż 14 z 18 badanych branż, ale najlepsze oceny zebrała turystyka, czyli biura podróży, hotele, pensjonaty i linie lotnicze. Z drugiej strony niespodzianką okazał się mocny spadek dotychczasowego lidera rankingów jakości obsługi, czyli branży finansowej – banków, doradców i ubezpieczycieli.
Ochrona środowiska
Ograniczenie importu surowców z Rosji przyspiesza transformację energetyczną Europy. Dekarbonizacja może się jednak wiązać z protestami części grup społecznych
Wojna w Ukrainie i sankcje nałożone na import surowców z Rosji przyspieszają transformację energetyczną. Jak podkreśla Polska Akademia Nauk, droga energia wymusza radykalną poprawę efektywności energetycznej i przyspiesza rozwój OZE we wszystkich sektorach gospodarki. Odnawialne źródła nie są bowiem obarczone kosztami paliw i CO2. Z drugiej jednak strony dekarbonizacja i Zielony Ład mogą prowadzić do protestów kolejnych, obok rolników, grup społecznych.
Konsument
ZPAV: nowelizacja ustawy o prawach autorskich niewiele zmieni na rynku muzycznym. Artyści nadal będą dostawać tantiemy od serwisów streamingowych
Zgodnie z projektem nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych uregulowana zostanie kwestia tantiemizacji oraz wynagrodzeń należnych twórcom, wykonawcom i wydawcom prasy ze strony platform internetowych i serwisów streamingowych. – W zakresie praw twórców muzycznych czy firm muzycznych ta nowelizacja co do zasady niewiele zmieni. W wersji, jaka została zatwierdzona przez Radę Ministrów, te przepisy na szczęście niczego nie psują i pozostawiają rynek w takim stanie, w którym wszyscy posiadacze praw otrzymują swoje wynagrodzenia i mogą je dostawać bezpośrednio od serwisów – ocenia Bogusław Pluta, dyrektor zarządzający Związku Producentów Audio Video.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.