Zmiany w sektorze finansowym wywołane przez pandemię
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
FinTechy to młode i innowacyjne firmy, które stanowią alternatywę dla tradycyjnych banków, dzięki umiejętnemu łączeniu nowych pomysłów biznesowych z nowymi technologiami. W czasach pandemii, wszystkie podmioty funkcjonujące w sektorze finansowym muszą mierzyć się z szeregiem wyzwań, podejmując zarówno intuicyjne działania, jak i odważne decyzje.
Pandemia stanowi zagrożenie nie tylko dla zdrowia pracowników, ale również zwiększa ryzyko finansowe oraz destabilizuje rynki kapitałowe. Jej skutki wywierają wpływ na istotne pozycje wynikowe i bilansowe podmiotów operujących w branży finansowej. Dynamiczne zmiany w życiu społeczno-gospodarczym to także nowe wyzwania, przed którymi stoi cały sektor. Odejście od kanałów tradycyjnych stało się normą na wielu płaszczyznach wraz z przyspieszeniem cyfrowej rewolucji. Obawy dotyczące higieny wpłynęły natomiast na drastyczny spadek korzystania z fizycznej gotówki, a priorytetem stało się zachowanie odporności operacyjnej oraz implementacja najwyższych standardów bezpieczeństwa w zakresie realizacji usług płatniczych. Innowacyjne łączenie rozwiązań technologicznych z finansowymi umożliwia sprawne funkcjonowanie na wciąż bardzo zagęszczonym rynku.
Ofertę pożyczkową wspieramy zaawansowanym procesem analitycznym i szytym na miarę, stale rozwijanym systemem IT. Umiejętność modelowania ryzyka przy wykorzystaniu technologii big data i algorytmów machine learning pozwala utrzymać niską szkodowość produktów oraz wysokiej jakości portfel. Pandemia wpłynęła na spadek popularności narzędzi pożyczkowych, dlatego tak ważna jest obecnie świadoma identyfikacja potrzeb konsumentów, którzy nie tylko chętniej realizują transakcje bezgotówkowe, ale również przychylniej patrzą na zupełnie nowe rozwiązania, jak odroczone płatności – mówi Paweł Maciszewski, architekt rozwiązań IT w AIQLabs, właściciela marek SuperGrosz i „Kupuj Teraz – zapłać później”.
Wdrażanie nowych narzędzi wymaga pełnego zaufania do własnych zasobów IT. Unikanie korzystania z rozwiązań pudełkowych na rzecz dbania o rozwój autorskiego oprogramowania, aby móc sprawnie nim zarządzać, rozwijać i dostosowywać pod dyktando wciąż zmieniających się potrzeb klienta, ułatwia budowanie przewag konkurencyjnych oraz sprostanie wyzwaniom determinowanym przez pandemię.
W nowej rzeczywistości najlepiej odnajdują się te podmioty, które sprawnie operują w zdalnym modelu obsługi klientów oraz potrafią wykorzystać zaawansowane kanały cyfrowe. Pozwala im to osiągać korzystne wskaźniki relacji kosztów do zysku czy rentowności kapitału własnego. Najważniejszy czynnik, który wpływa na satysfakcję konsumentów, wynika natomiast przede wszystkim z doświadczenia samego użytkownika.
Fundacja Tech To The Rescue wesprze ponad 100 organizacji
Forum Sektora Kosmicznego 2024 już w czerwcu
Szpitale i przychodnie chronią zdrowie, ale nie chronią PESEL-i pacjentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.