Zmiany w sektorze finansowym wywołane przez pandemię
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
FinTechy to młode i innowacyjne firmy, które stanowią alternatywę dla tradycyjnych banków, dzięki umiejętnemu łączeniu nowych pomysłów biznesowych z nowymi technologiami. W czasach pandemii, wszystkie podmioty funkcjonujące w sektorze finansowym muszą mierzyć się z szeregiem wyzwań, podejmując zarówno intuicyjne działania, jak i odważne decyzje.
Pandemia stanowi zagrożenie nie tylko dla zdrowia pracowników, ale również zwiększa ryzyko finansowe oraz destabilizuje rynki kapitałowe. Jej skutki wywierają wpływ na istotne pozycje wynikowe i bilansowe podmiotów operujących w branży finansowej. Dynamiczne zmiany w życiu społeczno-gospodarczym to także nowe wyzwania, przed którymi stoi cały sektor. Odejście od kanałów tradycyjnych stało się normą na wielu płaszczyznach wraz z przyspieszeniem cyfrowej rewolucji. Obawy dotyczące higieny wpłynęły natomiast na drastyczny spadek korzystania z fizycznej gotówki, a priorytetem stało się zachowanie odporności operacyjnej oraz implementacja najwyższych standardów bezpieczeństwa w zakresie realizacji usług płatniczych. Innowacyjne łączenie rozwiązań technologicznych z finansowymi umożliwia sprawne funkcjonowanie na wciąż bardzo zagęszczonym rynku.
Ofertę pożyczkową wspieramy zaawansowanym procesem analitycznym i szytym na miarę, stale rozwijanym systemem IT. Umiejętność modelowania ryzyka przy wykorzystaniu technologii big data i algorytmów machine learning pozwala utrzymać niską szkodowość produktów oraz wysokiej jakości portfel. Pandemia wpłynęła na spadek popularności narzędzi pożyczkowych, dlatego tak ważna jest obecnie świadoma identyfikacja potrzeb konsumentów, którzy nie tylko chętniej realizują transakcje bezgotówkowe, ale również przychylniej patrzą na zupełnie nowe rozwiązania, jak odroczone płatności – mówi Paweł Maciszewski, architekt rozwiązań IT w AIQLabs, właściciela marek SuperGrosz i „Kupuj Teraz – zapłać później”.
Wdrażanie nowych narzędzi wymaga pełnego zaufania do własnych zasobów IT. Unikanie korzystania z rozwiązań pudełkowych na rzecz dbania o rozwój autorskiego oprogramowania, aby móc sprawnie nim zarządzać, rozwijać i dostosowywać pod dyktando wciąż zmieniających się potrzeb klienta, ułatwia budowanie przewag konkurencyjnych oraz sprostanie wyzwaniom determinowanym przez pandemię.
W nowej rzeczywistości najlepiej odnajdują się te podmioty, które sprawnie operują w zdalnym modelu obsługi klientów oraz potrafią wykorzystać zaawansowane kanały cyfrowe. Pozwala im to osiągać korzystne wskaźniki relacji kosztów do zysku czy rentowności kapitału własnego. Najważniejszy czynnik, który wpływa na satysfakcję konsumentów, wynika natomiast przede wszystkim z doświadczenia samego użytkownika.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.