Jak kupić samochód, o którym marzyliśmy w dzieciństwie?
- BMW 3 V generacji, Mazda MX-5 NC i Alfa Romeo 159 to trzy modele nagradzane w światowych plebiscytach na samochód roku 2006.
- Auta, które 15 lat temu były obiektami marzeń młodych fanów motoryzacji są obecnie jednymi z najbardziej cenionych na rynku wtórnym.
- Mazdę MX-5 z potencjałem na klasyka w kredycie 50/50 można dzisiaj kupić, płacąc już 724 zł miesięcznie.
Eleganckie BMW serii 3, beztroski roadster MX-5, czy atrakcyjna Alfa Romeo 159 to modele fascynujące wielu kierowców. Samochody te, liczące nawet po kilkanaście lat, wciąż utrzymują swoją wartość rynkową. Na miano youngtimerów zasłużyły sobie klasycznym wnętrzem w połączeniu z wysokimi parametrami technicznymi. Nie każdy pasjonat motoryzacji może stać się ich właścicielem, ale często udaje się spełnić takie marzenia, posiłkując się kredytem.
Standardem na rynku jest możliwość uzyskania kredytu na zakup samochodu w wieku do 10 lat. Większość banków unika jednak finansowania aut starszych. Jako instytucja finansowa specjalizująca się w kredytowaniu umożliwiamy finasowanie pojazdów nawet 15-letnich, w tym również pochodzących z importu. I nie oznacza to bynajmniej, że osoby, które decydują się na takie rozwiązanie, interesują się wyłącznie modelami tanimi i wyeksploatowanymi. Część z nich właśnie poszukuje na zagranicznych portalach motoryzacyjnych i aukcjach trudno dostępnych na rynku „perełek” – stwierdza Marcin Szulc, Dyrektor ds. Handlowych i Rozwoju Biznesu w Cofidis Polska.
Jak więc kupić używany samochód roku?
BMW 3 to jedno z najczęściej poszukiwanych aut na rynku wtórnym. Średnia cena modelu z lat 2005-2006 to dzisiaj 22 tys. zł. W serwisach ogłoszeniowych ofert sprzedaży jest całkiem sporo, zarówno z krajowym rodowodem, jak i importowanych. W przypadku Alfy Romeo 159 koszty zakupu są nieznacznie mniejsze i oscylują w granicach 20 tys. zł. Trudniej dostępna na krajowym rynku wtórnym i zdecydowanie droższa jest z kolei Mazda MX-5. Ceny zadbanych aut z tego rocznika rozpoczynają się od 30 tys. zł.
Bez względu na to, które auto chcemy kupić i jakie mamy ku temu powody, nie zawsze dysponujemy wystarczającą ilością gotówki. Możemy oczywiście skorzystać z kredytu samochodowego, którego oprocentowanie, w przypadku aut starszych niż 3-letnie, rozpoczyna się od 6,99%. Musimy oczywiście znaleźć też na rynku ofertę umożliwiającą sfinansowanie zakupu pojazdu w wieku 15+.
Dysponując wkładem własnym na poziomie 50%, miesięczna rata trzyletniego kredytu na BMW 3 w cenie 25 tys. zł, które miało swoją premierę w 2006 roku, wyniesie ok. 420 zł. Przy zerowym wkładzie własnym musimy liczyć się z kosztem ok. 833 zł miesięcznie. Warto również wiedzieć, że maksymalny możliwy okres finansowania pojazdów z tego rocznika to zwykle 36 miesięcy. Wyższe koszty będziemy oczywiście ponosić w przypadku, kiedy zdecydujemy się na kredytowanie droższego auta. Czego jednak nie robi się, aby spełnić młodzieńcze marzenia…
Niedawno zgłosił się do nas klient chcący pozyskać finansowanie na zakup Mazdy MX-5 trzeciej generacji. Jako pasjonat innej epoki motoryzacji, postawił na kredyt właśnie tego modelu pojazdu. Wypatrzył auto na jednym z zagranicznych portali motoryzacyjnych, ale dysponował jedynie ¼ środków potrzebnych na jego zakup. Po szybkiej weryfikacji wniosku przyznaliśmy kredyt i osoba ta jest dzisiaj właścicielem swojej wymarzonej MX-5- podkreśla Marcin Szulc z Cofidis Polska.

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.