Komunikaty PR

Jak kupić samochód, o którym marzyliśmy w dzieciństwie?

2021-11-29  |  13:30
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.02 MB )
  • BMW 3 V generacji, Mazda MX-5 NC i Alfa Romeo 159 to trzy modele nagradzane w światowych plebiscytach na samochód roku 2006.
  • Auta, które 15 lat temu były obiektami marzeń młodych fanów motoryzacji są obecnie jednymi z najbardziej cenionych na rynku wtórnym.
  • Mazdę MX-5 z potencjałem na klasyka w kredycie 50/50 można dzisiaj kupić, płacąc już 724 zł miesięcznie.

 

Eleganckie BMW serii 3, beztroski roadster MX-5, czy atrakcyjna Alfa Romeo 159 to modele fascynujące wielu kierowców. Samochody te, liczące nawet po kilkanaście lat, wciąż utrzymują swoją wartość rynkową. Na miano youngtimerów zasłużyły sobie klasycznym wnętrzem w połączeniu z wysokimi parametrami technicznymi. Nie każdy pasjonat motoryzacji może stać się ich właścicielem, ale często udaje się spełnić takie marzenia, posiłkując się kredytem.

 

Standardem na rynku jest możliwość uzyskania kredytu na zakup samochodu w wieku do 10 lat. Większość banków unika jednak finansowania aut starszych. Jako instytucja finansowa specjalizująca się w kredytowaniu umożliwiamy finasowanie pojazdów nawet 15-letnich, w tym również pochodzących z importu. I nie oznacza to bynajmniej, że osoby, które decydują się na takie rozwiązanie, interesują się wyłącznie modelami tanimi i wyeksploatowanymi. Część z nich właśnie poszukuje na zagranicznych portalach motoryzacyjnych i aukcjach trudno dostępnych na rynku „perełek” – stwierdza Marcin Szulc, Dyrektor ds. Handlowych i Rozwoju Biznesu w Cofidis Polska.

 

Jak więc kupić używany samochód roku?

BMW 3 to jedno z najczęściej poszukiwanych aut na rynku wtórnym. Średnia cena modelu z lat 2005-2006 to dzisiaj 22 tys. zł. W serwisach ogłoszeniowych ofert sprzedaży jest całkiem sporo, zarówno z krajowym rodowodem, jak i importowanych. W przypadku Alfy Romeo 159 koszty zakupu są nieznacznie mniejsze i oscylują w granicach 20 tys. zł. Trudniej dostępna na krajowym rynku wtórnym i zdecydowanie droższa jest z kolei Mazda MX-5. Ceny zadbanych aut z tego rocznika rozpoczynają się od 30 tys. zł.

 

Bez względu na to, które auto chcemy kupić i jakie mamy ku temu powody, nie zawsze dysponujemy wystarczającą ilością gotówki. Możemy oczywiście skorzystać z kredytu samochodowego, którego oprocentowanie, w przypadku aut starszych niż 3-letnie, rozpoczyna się od 6,99%. Musimy oczywiście znaleźć też na rynku ofertę umożliwiającą sfinansowanie zakupu pojazdu w wieku 15+.

 

Dysponując wkładem własnym na poziomie 50%, miesięczna rata trzyletniego kredytu na BMW 3 w cenie 25 tys. zł, które miało swoją premierę w 2006 roku, wyniesie ok. 420 zł. Przy zerowym wkładzie własnym musimy liczyć się z kosztem ok. 833 zł miesięcznie. Warto również wiedzieć, że maksymalny możliwy okres finansowania pojazdów z tego rocznika to zwykle 36 miesięcy. Wyższe koszty będziemy oczywiście ponosić w przypadku, kiedy zdecydujemy się na kredytowanie droższego auta. Czego jednak nie robi się, aby spełnić młodzieńcze marzenia…

 

Niedawno zgłosił się do nas klient chcący pozyskać finansowanie na zakup Mazdy MX-5 trzeciej generacji. Jako pasjonat innej epoki motoryzacji, postawił na kredyt właśnie tego modelu pojazdu. Wypatrzył auto na jednym z zagranicznych portali motoryzacyjnych, ale dysponował jedynie ¼ środków potrzebnych na jego zakup. Po szybkiej weryfikacji wniosku przyznaliśmy kredyt i osoba ta jest dzisiaj właścicielem swojej wymarzonej MX-5-  podkreśla Marcin Szulc z Cofidis Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy Biuro prasowe
2025-06-30 | 15:00

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Ailleron Innovation Forum w Krakowie stało się centrum przełomowych idei i globalnych inspiracji. Liderzy FinTech spotkali się 12 czerwca  w Muzeum Sztuki i Techniki
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.