Komunikaty PR

Jak Polska stała się mekką cateringów dietetycznych w Europie?

2021-04-13  |  13:00
Biuro prasowe

O fenomenie cateringów dietetycznych w Polsce mówi się coraz głośniej. Jak to możliwe, że trend, który przybył do nas ze Stanów Zjednoczonych, zyskał w kraju aż tak duże zainteresowanie? Dlaczego natomiast nie znalazł zbyt wielu zwolenników za zachodnią granicą?

Rynek cateringów dietetycznych w Polsce jest obecnie wyceniany na 1 mld złotych, a jeszcze kilka lat temu budził wątpliwości społeczeństwa, kojarząc się raczej z chwilową modą. W kraju jest już 650 firm zajmujących się dostarczaniem gotowych posiłków, a około 300 znajduje się na terenie Warszawy i okolic. Liczby te stale rosną, a pandemia jedynie wzmocniła pozycję liderów, którzy zwiększyli liczbę zamówień o kilkadziesiąt procent w porównaniu do roku 2019. Polacy zauważyli w dietach pudełkowych nie tylko wygodne rozwiązanie, ale przede wszystkim pewien styl życia, z którym chcą być kojarzeni. Kluczowe znacznie odegrał tutaj trend convenience, czyli gotowość wydania więcej na wygodę.

Zmiany zachodzące w naszym kraju widać już na pierwszy rzut oka. Jeszcze kilka lat temu tendencje żywieniowe Polaków wyglądały zupełnie inaczej. Wybierano proste i szybkie w przygotowaniu, tłuste posiłki, a jednym z najpopularniejszych dań na naszych stołach był kotlet schabowy z ziemniakami i mizerią. Dziś coraz bardziej troszczymy się o nasz organizm, a zdrowie jest głównym powodem, dla którego sięgamy po dietę pudełkową. Spożywanie pięciu zbilansowanych, pełnowartościowych posiłków daje nie tylko energię i poprawia koncentrację, ale przede wszystkim pozytywnie wpływa na samopoczucie. Nie bez powodu mówi się bowiem, że jesteśmy tym, co jemy. Na drugiej pozycji uplasowały się motywacje związane z sylwetką – chęć utraty wagi, czy utrzymanie odpowiedniej masy ciała. Sport to zdrowie, a Polacy zaczęli być jeszcze bardziej świadomi plusów płynących z aktywnego trybu życia i lepszej kondycji. Szczególnie w rzeczywistości ograniczającej możliwość ruchu i treningów. Podium korzyści zamyka oszczędność czasu. Społeczeństwo coraz chętniej skupia uwagę na karierze zawodowej, pasji, zainteresowaniach i spędzaniu czasu z najbliższymi, tym samym rezygnując z godzin poświęconych na gotowanie. Bardziej dbamy również o środowisko i zwierzęta, dokonując świadomych wyborów. Świetnym przykładem jest niesłabnąca popularność diet wegetariańskiej i wegańskiej – według raportu marki Maczfit już ponad 20% mieszkańców Polski to wegetarianie. Catering dietetyczny niewątpliwie stanowi tu świetną alternatywę do nauki gotowania posiłków ze składników niepochodzących od zwierząt, która może stanowić wyzwanie dla nowicjuszy. Jesteśmy także dużo bardziej świadomi naszych nietolerancji pokarmowych. Warto też zauważyć, że w Polsce nie wykształciła się kultura jedzenia posiłków w gronie najbliższych – tak, jak celebrują ją Grecy, Hiszpanie, a przede wszystkim Włosi. Kim zatem jest statystyczny użytkownik diety pudełkowej?

Według danych udostępnionych przez firmę Maczfit – lidera na rynku cateringów dietetycznych w Polsce, na dietę pudełkową decydują się częściej kobiety, stanowiąc tym samym 64% zamawiających. Jest to uwarunkowane faktem, że statystycznie to właśnie Panie przykładają większą wagę do zdrowego stylu życia. Największy odsetek zamawiających – 50% – to osoby między 26 a 35 rokiem życia. Młodzi ludzie częściej otwierają się na zmiany, kierując się przede wszystkim oszczędnością czasu, zdrowiem, różnorodnością dań i poprawą samopoczucia. Celebracja spożywania posiłków nie jest dla nich również tak ważnym aspektem, a coraz większe znaczenie nabiera praca oraz budowanie kariery, samorealizacja i poświęcanie się pasjom. Mając na uwadze korzyści zdrowotne, istotną grupę stanowią także osoby między 36 a 45 rokiem życia, czyli 29% wszystkich zamawiających. Co ciekawe, z cateringu dietetycznego nie rezygnują również osoby starsze. Odbiorcy powyżej 45 roku życia stanowią ponad 13% wszystkich użytkowników. Ponad 8% klientów firmy to z kolei osoby między 18 a 25 rokiem życia, kierujące się przede wszystkim wygodą, oszczędnością czasu i różnorodnością dań.

Szacuje się, że szczyt zainteresowania dietą pudełkową wciąż przed nami. Branża, która nieustannie się rozwija, stając naprzeciw oczekiwaniom klientów i dowożąc swoje posiłki do ponad tysiąca polskich miast, wciąż zaskakuje innowacjami, a liderzy wyznaczają kierunek mniejszym markom.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Biuro prasowe
2024-04-17 | 12:30

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Grupa Sanofi w Polsce łączy dwie spółki, upraszcza nazwę prawną oraz przenosi się do nowego biura. Te inicjatywy są kolejnym
Zdrowie Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-17 | 08:00

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland Business Run. Każdy, kto potrzebuje dofinansowania do zakupu protezy
Zdrowie Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?
2024-04-05 | 10:40

Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?

Jak wynika z danych Maczfit, aż 69,9% osób decyduje się na wybór cateringu ze względu na chęć zrzucenia kilogramów[1]. Na górze tej listy znajduje się też m.in.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.