Komunikaty PR

Jak polskie firmy mogą współpracować z uczelniami wyższymi

2023-11-29  |  01:00
Biuro prasowe

Dzisiejszy rynek stwarza nieograniczone możliwości rozwoju. Przedsiębiorcy mogą bez problemu przełamywać bariery i odkrywać kompletnie nowe obszary działalności. Dobre perspektywy zapewnia współpraca biznesu ze światem nauki, która – zdaniem ekspertów – stanowi klucz do sukcesu zarówno na rynku naukowym, jak i przemysłowym.

Inicjowanie i realizacja projektów naukowo-badawczych

We współczesnym świecie biznesu liczą się innowacje, rozumiane jako unikalne pomysły lub rozwiązania, które pozwalają uzyskać pewne korzyści lub zaspokajają niezaspokojone dotąd bądź zaspokojone w niepełnym stopniu potrzeby. To właśnie innowacje pozwalają firmom rozwijać się na wielu płaszczyznach i stanowią ważny element na drodze do sukcesu. Współpraca biznesu z placówką edukacyjną, rozumiana jako budowanie relacji partnerskiej opartej na bieżących spotkaniach oraz krótko- bądź długoterminowych projektach badawczo-rozwojowych, może stanowić źródło przewagi konkurencyjnej.

Współpraca partnerska może obejmować wspólne badania rozwojowe, badania na zlecenie, profesjonalne i kompleksowe doradztwo techniczne i technologiczne, wspólne publikacje naukowe, realizację i wdrożenie innowacji. Współpraca edukacji i biznesu to szansa na to przenieść najnowsze zdobycze nauki do otoczenia przemysłowego i gospodarczego i w ten sposób wzmocnić przewagę konkurencyjną firmy na rynku polskim i międzynarodowym.

Transfer wiedzy do i z biznesu

Poszerzanie wiedzy i zdobywanie nowych umiejętności to ważny filar współczesnego biznesu. Nieustanny rozwój pomaga w budowaniu przewagi konkurencyjnej i ułatwia realizację celów biznesowych. Placówka edukacyjna może niejako wspierać biznes w tym obszarze. Współpraca może polegać na organizacji dla zewnętrznej firmy różnych form kształcenia, a w tym wykładów czy specjalistycznych warsztatów.

 

Współpraca biznesu i nauki to korzyści nie tylko dla przedsiębiorców. Budowa i utrzymanie partnerskich relacji z biznesem to realna szansa dla pracowników oraz studentów uczelni wyższych. Wsparcie uczelni przez biznes zwykle oznacza objęcie patronatem wybranego kierunku lub specjalności. W ramach współpracy przedstawiciele firmy prowadzą zajęcia ze studentami, przekazując im ciekawe i przydatne informacje dotyczące zagadnień z danej branży. Innym obszarem współpracy może być organizowanie wspólnych praktyk i staży. Czasem firmy oferują uczelniom usługi w zakresie pośrednictwa pracy.

Na współpracę z edukacją postawiła firma PROFIT Development. Chcemy rozwijać się na wielu płaszczyznach. Jednym z filarów naszej działalności jest wspieranie i kształtowanie młodych ludzi – wyjaśnia Tomasz Stoga Prezes firmy PROFIT Development. – Chcemy być coraz bardziej rozpoznawalni wśród młodego pokolenia, dlatego rozpoczęliśmy współpracę z jedną z najbardziej prestiżowych uczelni biznesowych w Polsce – Akademią Leona Koźmińskiego.

Wsparcie Akademii Leona Koźmińskiego to kolejny etap warszawskiej działalności PROFIT Development. Szczegóły współpracy nie są jeszcze znane. Firma wyjawia jednak, że szykuje coś wyjątkowego zarówno dla studentów, jak i dla pracowników ALK. Będziemy organizować akcje edukacyjne dla studentów, planujemy specjalne podcasty. Nasi partnerzy mogą liczyć też na specjalną ofertę związaną z naszą nową, nietypową inwestycją Konopacka – mówi X.

Dla nas to zaszczyt wspierać młodych i ambitnych ludzi na ścieżce kariery – mówi Tomasz Stoga, prezes PROFIT Development.

Współpraca biznesu z edukacją to sytuacja win-win

Współpraca biznesu i edukacji to korzyści dla obu stron. Studenci i pracownicy uczelni mają szansę poznać branżę od środka, zdobyć ekspercką wiedzę, wziąć udział w specjalistycznych warsztatach bądź stażach, czy też uczestniczyć w innych przedsięwzięciach i projektach, które pozwolą im rozwijać się na wielu płaszczyznach. Uczelnia, która zdecyduje się na współpracę z prestiżową firmą, staje się atrakcyjniejsza dla kandydatów.

Dla biznesu z kolei to szansa na to, by zdobyć innowacyjne rozwiązania, które ułatwią budowanie przewagi konkurencyjnej. Współpraca z uczelnią wyższą może przełożyć się na realne zyski w perspektywie długofalowej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Dostrzegła lukę na rynku. Stworzyła aplikację, która pomaga przedsiębiorcom. Biuro prasowe
2024-02-23 | 11:00

Dostrzegła lukę na rynku. Stworzyła aplikację, która pomaga przedsiębiorcom.

Po przeszło czterech latach spędzonych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wróciła do Polski i… nie obyło się bez zaskoczeń. Okazało się, że w przeciwieństwie do
Firma Designerskie lampy Lena Lighting w Nice Experience Center w Katowicach
2024-02-22 | 13:00

Designerskie lampy Lena Lighting w Nice Experience Center w Katowicach

Nice Group to jeden z wiodących producentów w obszarze smart home, którego rozwiązania są doceniane w ponad stu krajach na całym świecie. Marka otworzyła kolejną przestrzeń w
Firma 9 na 10 startupów upada
2024-02-22 | 12:00

9 na 10 startupów upada

Najczęstszymi przyczynami bankructwa są brak kapitału na rozwój biznesu oraz niedopasowanie produktu, usługi do potrzeb rynku. W jakie pułapki wpadają początkujący

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Coraz gorsza kondycja psychiczna polskich nastolatków. Szkoły potrzebują narzędzi, żeby reagować na depresję i kryzysowe sytuacje

Stan psychiczny dzieci i młodzieży w Polsce się pogarsza. – W polskich szkołach brakuje psychologów, często też wrażliwości i wsparcia. A jeśli dziecko nie będzie mieć go w domu, to tym bardziej powinno mieć je w szkole – mówi Barbara Nowacka, ministra edukacji. – Statystyki pokazują, że w Polsce na depresję cierpi 2 proc. dzieci w wieku 6–12 lat i aż 20 proc. w grupie młodzieńczej – mówi Katarzyna Dubno, członkini zarządu Fundacji Adamed. Na te niepokojące dane w ostatnich latach wpłynęły m.in. izolacja spowodowana pandemią, sytuacja geopolityczna zaburzająca poczucie bezpieczeństwa. To dodatkowo nakłada się na sytuacje kryzysowe w domu czy szkole. Fundacja Adamed nawiązała współpracę z ekspertami serwisu Życie warte jest rozmowy, a efektem tego partnerstwa program Wspierająca Szkoła, którego celem jest profilaktyka zachowań samobójczych.

Zagranica

Dwa lata po wybuchu wojny zainteresowanie Polaków pomocą dla Ukraińców jest dużo mniejsze. Potrzeby się zmieniły, ale wciąż są poważne

Po dwóch latach wojny w Ukrainie zainteresowanie Polaków pomaganiem jest dużo mniejsze niż na początku konfliktu. Jednak ta pomoc wciąż jest bardzo potrzebna, ponieważ z każdym dniem rośnie liczba poszkodowanych i strat wywołanych wojną, a w Polsce nadal pozostaje około miliona ukraińskich uchodźców. – Istotnym wyzwaniem są w tej chwili zagadnienia związane z ich integracją. Koncentrujemy się też na pomocy tym uchodźcom z Ukrainy, którzy są osobami naprawdę potrzebującymi, czyli na matkach samotnie wychowujących kilkoro dzieci, osobach starszych czy z niepełnosprawnościami – mówi Michał Mikołajczyk, członek zarządu Polskiego Czerwonego Krzyża.

Firma

Polski rynek IT cierpi na niedobór specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Podnoszenie kompetencji cyfrowych kobiet mogłoby częściowo zaradzić tym brakom

Branża IT, która cierpi na niedobór pracowników, wciąż ma słabą reprezentację kobiet. 40 proc. respondentek podkreśla, że ich firmy w ogóle nie zatrudniają kobiet w działach IT, a tylko 15,5 proc. wskazuje, że kobiety zajmują w nich stanowiska kierownicze lub zarządzające – wynika z badania „Wyzwania kobiet w zakresie cyfryzacji i bezpieczeństwa cyfrowego”. Czynnikiem, który mógłby zwiększyć udział kobiet na tym rynku jest podnoszenie ich kompetencji cyfrowych i szkolenia umożliwiające przebranżowienie. Bez tego trudno będzie spełnić cel z rządowego programu, by do końca dekady co trzeci pracownik na rynku ICT był kobietą. Szczególnie ważnym obszarem takich działań powinno być cyberbezpieczeństwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.