Komunikaty PR

Jak urządzenia AutoID wspierają branżę e-commerce?

2023-04-21  |  01:00
Biuro prasowe

Błyskawiczny rozwój branży e-commerce sprawia, że przedsiębiorstwa decydują się na automatyzację procesów magazynowania i sprzedaży. Urządzenia AutoID pozwalają podnieść wskaźniki wydajnościowe i jakościowe przedsiębiorstwa, a terminowe dostarczanie produktów wpływa na budowanie zaufania w relacji z klientami oraz powoduje wzrost konkurencyjności firmy na rynku.

Jakim wyzwaniom musi stawiać czoła branża e-commerce?

Wraz z nieustającym rozwojem rynku e-commerce liczba obsługiwanych towarów jest coraz większa, jednocześnie rosną także oczekiwania klientów. Odbiorcy chcą szybko otrzymywać przesyłki o zawartości zgodnej ze złożonym zamówieniem. Niedobór pracowników sprawia, że przedsiębiorstwa mają problem z nadążeniem za realizacją procesów o oczekiwanej jakości oraz wydajności. Wskaźniki efektywności są natomiast jednym z kluczowych wyznaczników konkurencyjności firmy. Aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku, konieczne jest więc wykorzystanie nowoczesnych technologii usprawniających procesy logistyczne.

Urządzenia AutoID wsparciem procesów magazynowania i sprzedaży w branży e-commerce

Przedsiębiorstwa decydujące się na automatyzację procesów logistycznych i sprzedażowych wykorzystują w tym celu specjalistyczny sprzęt oraz spójny z nim system informatyczny. Urządzenia AutoID takie jak drukarki przemysłowe czy terminale danych pozwalają znacznie przyspieszyć działania pracowników oraz eliminują wiele błędów związanych z czynnikiem ludzkim.

Wybierając urządzenia AutoID warto zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników. Jednym z nich jest typ modułu skanującego kody kreskowe. Mamy do wyboru moduł standardowy lub dalekiego zasięgu (nawet do 21 m), szczególnie przydatny na magazynach wysokiego składowania. Należy też zwrócić uwagę na odporność sprzętu na upadki oraz stopień ochrony obudowy przed wnikaniem pyłów i cieczy – tłumaczy Arkadiusz Krużycki, menedżer produktu z firmy Etisoft.

Najczęściej wybieranymi rozwiązaniami są przemysłowe drukarki do etykiet, terminale danych oraz czytniki kodów 1D, 2D oraz RFID.

Przemysłowe drukarki i systemy drukująco-aplikujące do etykiet

Etykiety stanowią nośnik informacji o produkcie, przesyłce czy opakowaniu zbiorczym. Dane do etykiet są pobierane prosto z bazy danych klienta, co usprawnia kontrolę procesu i gwarantuje przejrzystość informacji. Powtarzalność procesów oraz wysoka precyzja możliwa dzięki automatyzacji druku i aplikacji etykiet przekładają się na wzrost wskaźników efektywności w przedsiębiorstwie.

Drukarki etykiet ze zintegrowanym weryfikatorem kodów 1D i 2D pozwalają zweryfikować zgodność etykiety z oryginałem już na etapie druku. Gwarancja czytelnej etykiety przekłada się na zmniejszenie kosztownych przestojów oraz eliminuje ryzyko zwrotu lub reklamacji towaru.

Terminale danych

Bezprzewodowe urządzenia zintegrowane z systemem magazynowym wykorzystuje się do zbierania i przetwarzania danych w trakcie kompletacji, weryfikacji czy inwentaryzacji. Mobilne terminale danych przyspieszają przyjmowanie oraz wydawanie towarów z magazynowych regałów. Błyskawiczna identyfikacja i automatyzacja odczytu informacji przekłada się na wzrost wydajności pracowników oraz ograniczenie liczby błędów.

Czytniki kodów

Czytniki kodów są przeznaczone do odczytu i dekodowania informacji zapisanej w postaci kodu 1D lub 2D. Skanery typu area imager rejestrują obraz podobnie jak aparaty cyfrowe, a następnie dekodują go przy pomocy odpowiedniego oprogramowania. Dobrze radzą sobie z odczytywaniem kodów uszkodzonych, o słabym kontraście, z ekranu telefonu czy monitora. Nowoczesne czytniki oferują także możliwość rejestracji zdjęć i dokumentów.

Technologia RFID

Drukarki przemysłowe, terminale danych oraz czytniki danych oparte na technologii RFID pozwalają jeszcze bardziej przyspieszyć procesy magazynowe.

Etykiety RFID mogą być zadrukowane i zakodowane przy wykorzystaniu dedykowanych drukarek termotransferowych wyposażonych w dodatkowy moduł RFID. Odczyt tagów następuje przy użyciu ręcznych terminali. Dużą zaletą tego rozwiązania jest możliwość jednoczesnego odczytu wielu znaczników oraz opcja modyfikacji zawartości pamięci etykiety RFID, która może zostać nadpisana lub skasowana po przejściu całego cyklu logistycznego – opowiada ekspert.

Błyskawiczny odczyt wielu etykiet w jednym czasie, skrócenie czasu odczytu oraz możliwość automatyzacji procesów przyczynia się do wzrostu wskaźników wydajnościowych i jakościowych przedsiębiorstwa, przekładających się na lepsze wyniki sprzedażowe oraz konkurencyjność firmy na rynku.


 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.