Jak wybrać dobrą firmę ozonującą do odkażania biur i instytucji publicznych?
Wraz z sezonem jesiennym do biur powrócili pracownicy a do szkół uczniowie. Dla administratorów biur i instytucji publicznych oznacza to nic innego jak konieczność zadbania o bezpieczeństwo i higienę pracy, które w czasach pandemii wymagają podjęcia dodatkowych środków.
Podczas ostatnich kilku miesięcy na rynku pojawiło się wiele firm oferujących dezynfekcję pomieszczeń, w tym popularne ozonowanie, jednak wiele z tych firm nie posiada specjalistycznej wiedzy oraz sprzętu, aby przeprowadzać takie działania skutecznie. Jak więc wybrać dostawcę, który spełni nasze wymagania i zapewni bezpieczne środowisko do pracy i nauki?
1. Sprawdź referencje i dotychczasowe realizacje firmy
Przedsiębiorstwa, które istnieją na rynku wiele lat mają na swoim koncie wiele realizacji i są w stanie przedstawić odpowiednie referencje. Dobrą firmę odkażającą poznasz po tym, że bez obaw przedstawi Ci dane o które prosisz i nie będzie próbowała ukrywać żadnych szczegółów. Szukaj takich specjalistów, którzy nie rozwinęli biznesu, aby zarabiać na nim podczas pandemii, ale takich, którzy istnieją na rynku już wiele lat i wiedzą, co robią.
2. Dowiedz się jakim sprzętem się posługuje
Sprzęt do ozonowania kupić może każdy, jednak nie każdy będzie potrafił wybrać odpowiednie maszyny i poprawnie je wykorzystywać. Koniecznie zwróć uwagę na to, czy maszyny, którymi posługuje się dostawca usługi mają certyfikat CE. Potwierdza on kilkumiesięczny proces weryfikacji i zgodności z unijnymi standardami bezpieczeństwa. Maszyny bez certyfikatu stanowią zagrożenie z racji tego, że przekłamują faktyczne stężenie O3 w powietrzu. Dodatkowo ich generatory nie mają zweryfikowanych obwodów elektrycznych, co w sytuacji losowej, np. pożaru w wyniku zwarcia, może skutkować problemami w wypłacie odszkodowania przez ubezpieczyciela.
3. Upewnij się, jakim środkiem firma dezynfekuje przestrzeń
Zdarza się, że firmy oferujące dezynfekcję bardzo ignorancko podchodzą do stosowania chemii. Pierwszym sygnałem, że coś może być nie tak jest bardzo niska cena usługi. Nieraz wiąże się z nią zastosowanie nieodpowiednich środków odkażających, które są szkodliwe dla zdrowia bądź wcale nie odkażają. Tania usługa może oznaczać m.in. to, że dostawca zamiast odpowiedniej chemii stosuje środki do dezynfekcji ścieków, o złym pH, o nieodpowiednim składzie chemicznym albo opryskuje powierzchnię czystą wodą. Każda z tych metod niesie ze sobą skutki zdrowotne, może zniszczyć dezynfekowane powierzchnie oraz instalacje biurowe. Dla przykładu, aby odkazić pomieszczenie o powierzchni 50 metrów kwadratowych i 3 metrach wysokości, potrzebne jest 20 gram (20 000 miligram) ozonu na godzinę.
4. Sprawdź, czy oferta firmy jest merytoryczna
Standardem w branży dezynfekcji są bezpłatne wyceny a nawet oględziny miejsca dezynfekcji przed przystąpieniem do akcji. Nie jest to usługa zerojedynkowa. Często wycena wymaga zapoznania się z przestrzenią i zastosowanymi w niej instalacjami. Po oględzinach firma odkażająca powinna przedstawić ofertę, która składa się z kilku elementów:
-
Wskazuje jaki będzie czas realizacji
-
Określa lokalizację oraz ilość pomieszczeń jakie zostaną objęte usługą,
-
Bierze pod uwagę przedmiot działalności klienta i to, z jakie produkty i usługi oferuje - inaczej odkaża się magazyn z żywnością, a inaczej korytarz biurowy.
-
Określa poziom zagrożenia i to, jak problem zostanie rozwiązany,
-
Doprecyzowuje ilość maszyn, które zostaną wykorzystane, rodzaj chemii oraz technikę.
Podczas pandemii na rynku pojawiło się wiele firm, które postanowiły zająć się odkażaniem, ale nie są do tego ani przygotowane, ani przeszkolone. Warto mieć to na uwadze. W razie wątpliwości dotyczących otrzymanej oferty możesz skontaktować się z infolinią PSG Polska pod numerem +48 511 517 600 albo skorzystać z powyższej listy, aby zweryfikować dostawcę.
O PSG Polska
Firma PSG Polska zajmuje się usuwaniem zagrożeń mikrobiologicznych i chemicznych z pomieszczeń oraz środków transportu i zapewnia bezpieczeństwo od 2018 roku. Wśród jej klientów znajdują się m.in. LOT, Ministerstwo Sprawiedliwości, Miasto Stołeczne Warszawa, Lenovo i MetLife, PGNiG, BNP Paribas, HYUNDAI, KIA. Firma spełnia wszystkie europejskie normy i standardy, w tym GIS, CIOP, WHO, ECDC, GMP/GHP.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.