Jak wybrać firmę transportową?
BGT Sp. z o.o.
ul. Elektryczna1
15-080 Białystok
marketing2|bgtgroup.pl| |marketing2|bgtgroup.pl
+48 885 555 721
www.bgtgroup.pl
Na co zwracać uwagę wybierając firmę transportową?
Joanna Owierczuk BGT - Na początek warto poszukać strony danej firmy, ocenić na podstawie danych jej profesjonalność. Wiarygodna firma na swojej stronie umieści sporo informacji na swój temat.
Istotne są również opinie o firmie, a także jej ogólny jej stan – jak długo istnieje na rynku, można sprawdzić też raporty finansowe. Wiarygodna firma transportowo spedycyjna nie będzie miała żadnego problemu z udostępnieniem swoich dokumentów – warto sprawdzić aktualne ubezpieczenia tej firmy (wartość polisy), Certyfikaty ISO świadczące o jakości oferowanych usług, sprawdzić firmę w rejestrach np. KRS itd.,
Jakie szczególne czynniki mogą świadczyć o profesjonalnym podejściu firmy do powierzonych zadań i w jaki sposób ją zweryfikować?
Joanna Owierczuk BGT - Koniecznie trzeba zwrócić uwagę na to w jakim zakresie dana firma może świadczyć dla nas usługi; co oferują? Gdzie wożą, jak wożą? Europa, Azja, Wschód, dalej? Całopojazdowe, drobnicowe, ponadgabarytowe, niebezpieczne - wszystkie informacje powinny być zawarte na stronie internetowej. Dobrze prowadzona firma transportowa może zaoferować nie tylko sam transport, ale też obsługę logistyczną. Pomoże w obsłudze celnej, udostępni powierzchnię magazynową oraz związanie z tym operacje, jak np. oklejanie towaru itd.
Polecam również przeprowadzenie małego testu - podjąć próbę kontaktu kilka razy w jakimś przedziale czasu i sprawdzić jak szybko ktoś na telefon, czy maila odpowie. Czas reakcji wskaże nam niejako, na jakim poziomie jest obsługa i czy na daną firmę możemy tak naprawdę liczyć.
Na jakie zagrożenia można napotkać?
Joanna Owierczuk BGT -Jeśli nie sprawdzimy dokładnie firmy transportowej, może okazać się, że suma ich ubezpieczenia nie pokryje wartości naszego ładunku w razie jakiegoś wypadku, szkody. Możemy trafić na firmę, która podszywa się pod inną, a to niesie za sobą ryzyko kradzieży ładunku. W przypadku firmy spedycyjnej należy pilnować jej stanu finansowego - w razie niewypłacalności podwykonawcy mogą zaniedbywać dotrzymywania terminów dostaw, albo, co gorsza, przetrzymywać nasz ładunek jako „zakładnika”,
Kolejnym przykładem jest brak zaplecza celnego spedycji – tzn. nie ma ułożonych stałych kontaktów z agencjami oraz urzędami, co przy niestandardowym ładunku może skończyć się ogromnymi opóźnieniami w dostawie i jeszcze większymi kosztami.
Jakie ciekawe projekty BGT zrealizowało w ostatnim czasie, którymi możecie się pochwalić?
Joanna Owierczuk BGT - Na swoim koncie mamy tysiące zrealizowanych transportów – zarówno pojedynczych małych przesyłek drobnicowych, przez ładunki całopojazdowe oraz ponadgabarytowe, aż to ogromnych projektów, w które zaangażowaliśmy wiele środków transportu.
Nasi pracownicy zajęli się np. projektem transportu linii produkcyjnej z Włoch do Turcji, który obejmował 48 skoordynowanych ze sobą samochodów.
Wspieramy także ekologię. Podjęliśmy się zrealizowania projektu dostawy śmigieł do turbin wiatrowych z Danii do Polski.
W ostatnim czasie zajęliśmy się także importem gliny z różnych państw Europy do Polski. Od początku 2023 przywieźliśmy już 3120 ton tego półproduktu. A to tylko przykłady naszej działalności, jedyne co nas ogranicza to wyobraźnia naszych klientów!
Czy w związku z sytuacją geopolityczną na wschodzie Europy są odczuwalne jakieś utrudnienia np. w postaci braku kierowców ?
Joanna Owierczuk BGT - Nie zauważyliśmy żadnych utrudnień. Realizujemy wszystko, wszędzie, zawsze – oczywiście w granicach obowiązującego prawa. Pracujemy gównie z polskimi podwykonawcami i nie mamy problemu z dostępnością aut, ani kierowców.

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.